Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door teigetje1, 15 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wij wonen in een huurhuis met een gewone tuin en mijn vriend woont 15 minuten rijden van het werk en we hebben een hoop dieren in de tuin.

Nu zijn wij in een andere plaats 1ste keus voor een huurwoning met een mega grote tuin en een groter huis (wat wij eigenlijk zoeken). Alleen nu is de rijafstand van mijn vriend niet meer 15 minuten maar 45 minuten (minimaal), en financieel zitten we best krap (mijn ouders willen wel voorschieten).
    Wij zitten nu dus met een dillemma en weten we niet wat de beste keus is:
    - Blijven zitten waar we nu zitten en zo verder gaan als nu, of...
    - Verhuizen, wat verbouwen, veel meer km's maken en tanken en eerder vertrekken van huis en later thuis (mijn vriend voor werk) en maandelijks wat meer kwijt voor de huur.

Ik weet het even niet meer. We willen wel, maar financieel zal het heeeeel erg krap worden.
    Wat zouden jullie doen???

2. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Nou ik persoonlijk zou dan niet gaan verhuizen..
    En helemaal als je het financieel niet breed hebt..

3. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ik ben het eens met mijn voorganger. Ik woon liever kleiner, dichterbij mijn werk dan dat ik financieel dubbel moet liggen voor een groter huis dat ook nog verder rijden is naar mijn werk.

Succes met je keuze!

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou lekker blijven zitten waar ik nu zit.
    Het lijkt me niet prettig om op financieel gebied bij mijn ouders te moeten aankloppen.

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Als het financieel zo krap word zou ik het ook niet doen.
    Je hebt dan niet alleen de huur die hoger word, maar ook je lasten zowel maandelijks als jaarlijks zullen hoger worden. Groter huis betekent ook weer meer onderhoudt.
    Ik zou het alleen doen als jullie snel weer beter komen in de financiën en je dus alleen een korte periode moet overbruggen anders niet.

6. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    tja als je het financieel kan halen en het is echt wat jullie zoeken dan zou ik er voor gaan

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

nee ik zou het dan niet doen, zeker niet als je nu ook prima zit in jullie huis, een beetje "lucht" is dan toch wel lekker maar het is maar net wat je belangrijker vindt.

8. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Waarom willen jullie gaan verhuizen?

Als je denkt dat je er gelukkiger van wordt moet je het zeker doen....

Maar wordt je gelukkiger van een groter huis en een grotere tuin? Geluk zit in heel veel andere dingen, en als je het financieel moeilijk gaat krijgen moeten jullie voor je zelf die keuze gaan afwegen of dat het dat waard is....

Wie ben ik om te zeggen dat je het een of het andere moet doen, Volg je hart....

Succes

9. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik had het financiele anders moeten omschrijven :). We zouden dan alleen de eerste 2/3 maanden krap moeten leven vanwege:
    - we moeten dan 1x dubbele huur betalen
    - schilder en andere kleine kosten.

Het is niet zo dat we altijd krap komen te zitten, alleen met verhuizen en de 2 maanden daarop.

10. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

oooooooooooooh!! dat maakt het inderdaad heel anders! dan zou ik ervoor gaan! ;)

11. Angelina

Angelina Niet meer actief

Kan je vriend geen reiskostenvergoeding krijgen dan?

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als je vriend er zin in heeft om eerder zijn bed uit te komen, zou ik ervoor gaan. Weet niet of je nog te maken krijgt met files of iets?

13. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Files valt wel mee, het is wel druk. En qua reiskostenvergoeding zou hij minder krijgen. Nu krijgt hij alle km vergoed. Maar blijkbaar gaat het bedrijf maar tot aan de 225 euro vergoeding per maand, en wij komen uit op iets van 280 euro, dus is er een verlies van 55 euro p/m.

Met wat we nu betalen en wat we straks moeten betalen (huur, gas water licht, benzine e.d), komen we met een verschil van ongeveer 150/180 euro te zitten.

Dus zeg dat we nu 700 overhouden per maand om van te leven wordt het dan 550/520 euro.

Hij zou wel een andere baan willen zoeken dan in de buurt (maar dat valt niet mee), maar we denken dat hij nog minimaal een jaar bij zijn huidige baan blijft.

14. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hoi ik zou het ook gewoon doen als dat echt is wat je wilt.
    Ik heb het ook gedaan, wij zijn naar een huurhuis gegaan die veel duurder was dan waar we eerst woonden, ik was 4 maanden zwanger(ben nu 7 maanden) en we wisten dat het contract van mijn partner waarschijnlijk niet verlengd zou worden in September(wat dus ook niet gebeurt). Ik heb geen dag spijt van onze keus en alles komt nu weer op z`n pootjes terecht.

Dus ga ervoor en geloof erin dat het weer op orde komt.

Liefs Romy

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

ik zou het doen meid, wel balen van jullie voilliere :p
    wij zijn ook erg blij dat wij veel groter huis en tuin hebben.
    Als je het financieel aankunt en jullie willen het graag doen zeg ik :)

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Bij veel bedrijven is het ook zo, dat als je er zelf voor kiest verder van je werk af te gaan wonen, je die reiskosten niet vergoed krijgt. Je vriend zou dit voor de zekerheid na moeten vragen bij zijn baas, want als dit bij zijn bedrijf ook zo werkt is dat een behoorlijke extra kostenpost...

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik zou niet gaan verhuizen.
    dichtbij je werk wonen en niet krap zitten heeft bij mij een hogere prioriteit dan een grote tuin. als snap ik wel dat het prettig zou zijn vanwege de vele dieren.
    Misschien een paar dieren wegdoen?
    groetjes

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    meid ik zou niet verhuizen en mezelf in de ellende werken...
    je bent nu toch gelukkig??? financieel goed??? waarom veranderen???

19. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    moet je echt goed zelf over na denken.
    de voor en nadelen op een rijtje zetten en dan afwegen wat het belangrijkste voor jullie is succes :D

20. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Als je maar voor 3 maanden even krap komt te zitten en daarna is dat weer opgelost zou ik het zeker doen. Vooral als je graag een groter huis wilt!

Gewoon doen!

Deel Deze Pagina