Driftige dreumes. Wie ook en wie heeft tips? Want, pffff....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tuti80, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Mijn mannetje van bijna 17 is een hartstikke lief kind maar kan zo driftig zijn! Ik weet dat dat ook wel de leeftijd is maar als ik andere kindjes van zijn leeftijd zie dan is het bij ons toch wat heftiger...

Het ergste is dat ik bijna niet meer in mijn eentje zijn luier kan verschonen. Hij wordt zo woest zodra ik hem neerleg. Gillen, omdraaien, trappen. Als hij een poepluier heeft dan zit de poep dus al gauw overal ;).
    Niets helpt, afleiden met spulletjes, gek doen, zingen, boos worden. Ook verschonen op een andere plek helpt niet. Ik krijg het al spaans benauwd als ik ruik dat hij heeft gepoept. Wie heeft dit ook en heeft een tip? Gaat het nog over voordat hij zindelijk is?? Hij is ook zo sterk dat het echt bijna niet te doen is alleen. Bij de gastouder gilt hij ook wel maar blijft redelijk liggen. Wat doe ik verkeerd? Aankleden zelfde drama maar dan is het niet zo erg omdat hij dan kan zitten. Maar met een luier moet hij gewoon blijven liggen...

Ook nagels knippen is niet te doen. Soms krijg ik het voor elkaar om er 1 te doen. Ik maak er een spelletje van en als hij dan ff niet opgelet kan ik er 1 knippen :D.

Maak me soms zorgen, is dit wel normaal? Ik zie dan al zo'n onhandelbaar kind voor me uit de nanny en hoop dat mijn mannetje toch niet zo erg gaat worden...

Soms wil hij ook niet in z'n wagen of autostoel gaan zitten. Krijst alles bij elkaar en maakt een plank van zichzelf zodat ik hem er niet in krijg... Merk dat het me weleens belemmert om met m weg te gaan. Dat is toch ook niet de bedoeling!

Wie heeft er ook zo'n driftige dreumes? En hoe ga je er mee om?

2. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat wordt oefenen op staand verschonen! Op zich wel te doen hoor, laat je kindje voorover buigen zodat je de billen goed kunt vegen, nieuwe luier tussen de benen doorfrotten, omdoen, dichtplakken en klaar.

Hier ook wel eens zo'n bui. Soms werkt het om hem andersom op zijn aankleedkussen te leggen. Heeft ie opeens weer iets anders te zien ofzo. En altijd goed uitleggen wat je gaat doen en waarom.

3. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Staand? Ok nog niet aan gedacht! Hmmm maar hoe krijg je die luier dan goed om? Kwestie van oefenen waarschijnlijk?

4. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is echt wel mogelijk hoor. Zoals ik zei: luier tussen de benen door wurmen, omhoogsjorren, lipjes dicht en klaar. Misschien even oefenen met een niet-poepbroek :D Staand verschonen doen ze op kdv van mijn zoontje aan de lopende band, echt kwestie van handigheid in krijgen.

En wellicht dat hij het met een poepbroek juist weer interessant vindt om even voorover te moeten leunen zodat jij goed bij zijn billen kan.

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    't Is een fase :D...dat helpt je natuurlijk niks, maar echt het is zo en het gaat ook weer over. Mijn zoontje had dit gedrag ook (nu bijna 20 maanden) en dat is ook weer een beetje overgewaaid. Meestal probeerde ik het negatieve gedrag totaal te negeren en was héél positief op het moment dat het wel goed ging. Mijn mannetje is ook een ontzettende driftkont en ik probeer zo min mogelijk aandacht te schenken aan zijn driftig zijn op dat moment en blijf rustig tegen 'm praten. Het heeft even geduurd, maar nu hij doorheeft dat het weinig effect heeft, wordt het steeds minder. En tuurlijk, het werkt niet altijd, maar op den duur wel. Als het me echt te gortig is, spreek ik 'm heel streng toe en dat helpt vaak. Consequent zijn is bij mij wel het toverwoord. Nu ben ik dat van nature wel en dat helpt wel beetje mee ;).

Maar echt, het gaat over, je zoontje heeft nu gewoon door dat hij een eigen wil heeft en probeert 'm uit ook. Als jij consequent laat merken wat je wel en niet goed vind, worden de buien ook wat minder. Komt goed, echt!

Nb. dat hij het bij de gastouder minder doet is wel logisch, jij bent het meest vertrouwd, dus bij jou durft hij zijn grens het meeste op te zoeken. Jij bent veilig, wellicht geeft dat een beetje moed om de periode door te komen.

6. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    @laris, dank! Dat stelt me wat gerust en geeft hoop! Ik ben ook consequent maar soms zit je er ff doorheen en twijfel ik of ik het allemaal wel goed doe...

7. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ok ik ga dat zo gelijk eens proberen. Of zijn luierbroekjes dan misschien handig? Hoewel, als die vol met poep zit moet je die over de benen uit doen, dan zit waarschijnlijk ook alles onder ?!

8. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee, nog geen ervaring mee.. Maar kun je die niet open scheuren, net als zwemluiers bijv?

9. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Volgens mij niet nee maar zal eens kijken...

10. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Herkenbaar,zeker dat veschonen,echt een ramp idd vooral met een poepbroek,het is hier overgens een fase die al ruim 7mnd duurd dus tja...
    Staand verschonen werkt hier het beste,zet em aan tafel met speelgoed,tekenfilm of wat te drinken en dan is het goed te doen.Luierbroekjes zijn op zich wel handig(je kan de zijkant openscheuren)alleen sluiten ze niet zo goed aan(slank ventje)dus voor s'nachts gebruik ik ze niet,ze zijn helaas ook stuk duurder.

Vind het ook lastig als ie iets niet mag of als ie iets wil,dan begint ie gewoon hysterisch te gillen gewoon om zijn zin te hebben,ik kan er op zich goed tegen en hem negeren maar laatst was ik met 2 vriendinnen bij V&D en hij wilde uit de wagen,dat betekend dus hysterisch gillen.Ik negeer em en shop gewoon verder,maar ik denk dat ik(nou ja mijn zoon eigenlijk) wel door 10 mensen ben aangesproken pffff,eentje was helemaal erg.Toen ie eindelijk stil was zei een vrouw: Zo je hebt em stil kunnen krijgen,ik zeg jaja.Ow zegt ze ik dacht dat ie uit de wagen wilde,dus ik zeg: Ja dat wilde ie ook maar dat kan niet altijd he.... Echt ze zei het op een toon alsof ik em zwaar mishandelde......pfffff dan tel ik maar tot 10!!

11. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Gijsje moest ff lachen... Het is niet grappig maar hier gaat het precies hetzelfde. Pfff al 7 maanden zo, help! Dan ben ik blij dat we nog gewacht hebben met een 2e. Lijkt me bijna onmogelijk om dan nog een baby erbij te hebben.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja mijn oudste is ook zo'n driftkop. Kind van zijn moeder :D

Met 7 maanden de eerste echte driftbuien.. Ook wat joj beschrijft over geen luier willen verschonen en plank maken als je hem in de buggy/kinderstoel wil stoppen klinkt herkenbaar.

Ik geef er eerlijk gezegd helemaal niets om en ga er heel nuchter mee om. Als hij geen schone luier aan wil, laat ik hem krijsen op zijn kamer met de deur dicht tot hij gekalmeerd is. Wil hij niet de buggy, dan gaan we toch niet weg? (en dat vindt hij heel erg, wil altijd graah naar buiten dus dan is hij zo om) gaat hij middenin de supermarkt liggen krijsen? Ik loop door. Dat krijsen is juist handig, kan precies horen waar hij zit ;)

Dus maak je er niet al te druk om. Onthoud dat joj de baas bent, maar word niet snel boos en vlijf rustig. Hij zal snel in de gaten krijgen dat je niet snel onder de indruk bent en dan is de lol er snel af!

13. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Wow knap hoor Marieke83! Zou dat echt niet kunnen in de supermarkt! Zou heel hard naar buiten rennen denk ik haha

14. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Laatst was het wel handig,ik had boodschappen gedaan bij de Aldi maar natuurlijk was er maar 1 kassa open terwijl het vrij druk was.Opeens was Syl het beu en hoppa gillen maar.Blijkbaar was dat aanleiding voor hun om vlug een kassa open te gooien want de cassiere vond het zielig bla bla,dus ik zei al tegen de mensen in de rij achter mij:Ja ik heb em maar even geknepen...

15. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hahaha ok ja dan moet je er maar gebruik van maken :D

Deel Deze Pagina