dit idd mooi shit maar ik kan wel zeggen dan een uitzendbureau uitkomst bied. Mijn man werkt inmiddels 8 jaar via uitzendbureau en eigenlijk nog nooit zonder werk gezeten maar goed de laatste 7 jaar ook maar 2 verschillende werkgevers
Oh meid wat een rotnieuws bah! Snap dat je er ff goed ziek van bent.. Hoe cliché het ook klinkt: alles gebeurt met een reden en als je een deur achter je dichttrekt gaat er weer een andere open!! Komt allemaal goed!
mijn vriend kreeg ook te horen dat hij per 1 - 9 weg kon gelukkig voor het officieel was een nieuwe baan gevonden per 1-8 hele andere sector maar met veel kansen, mogelijkheden etc. zal hard leren worden maar wordt vast en zeker de moeite waard
Nou ja de uitkering moet nog geregeld maar hij is er een van zo snel mogelijk werk krijgen en dan kan ik niet op vakantie mee want ik moet een baan en kan het niet verkopen dat ik 2 weken vakantie heb. Ik heb net een vriendin gesproken in hetzelfde schuitje en zegd ook, ga eerst maar 2 weken uitkering trekken en dan hard opzoek naar een baan. Die 2 weken redden we het ook wel met minder inkomsten dus dat is de stress ook niet. Zal het er vanavond laat of morgen over hebben met hem moet nu werken helaas.
Dat zou ik persoonlijk nooit doen. Nu dingen regelen en niet pas later... Volgens mij gaan ze daar bij het UWV ook niet mee akkoord
natuurlijk gaat hij mee op vakantie. die uitkering draait wel 2 weken, DIT is een verworven recht he die ww daardat hij zolang gerwerkt hebt , dan mag hij daar ook best even aanspraak op maken zeker om met zijn zwangere vrouw en kindje even op de camping te gaan staan! Jullie zijn ook belangrijk. Daarnaast ook als hij een nieuwe baan vind kan hij prima aangeven vanaf 20 aug te kunnen beginnen of 1 sept. niets raars aan. veel zaken hebben 2 mnd opzeg termijn.
bosi maar daarom kan zijn startdatum bij nieuwe werk wel later zijn. dat is geen probleem. desnoods zou ik 2 weken zonder inkomen functioneren. hij krijgt bij zijn normale laatste salaris ook het al opgebouwde vakantiegeld e.d. dat zou ik dan even zien als inkomsten voor die 2 wk . maar goed ik heb een ict ' er die meerdere mogenlijkheden heeft dus heb misschien makkelijk lullen.
Ik ken het helaas, in 2009 bij ons precies hetzelfde alleen werd ik daarbij ook nog ontslagen dus allebei geen werk meer en net een huis gekocht... Heb vertrouwen want het komt echt wel weer goed. Mijn eerste reactie was ook verdriet en onzekerheid maar met doorzetten en goed zoeken komt alles op zijn pootjes terecht! Sterkte..
Haha ze proberen hem in de ontslag brief ook nog een oor aan te naaien. GEsprekken die ze gevoerd hebben maar waar geen oplossing uit is gekomen staat er in. Nou die gesprekken zijn er nooit geweest dus dat klopt niet. En ze hebben geen duidelijke rede er in gezet van ontslag en met wat er nu in staat kan hij niet eens een ww aanvragen. Afijn morgen rechtswinkel en ze passen het maar aan want hier gaat hij niet voor tekenen want dan lijkt het alsof hij het op zichzelf heeft afgeroepen en dat is niet zo.
Zoals je het nu schrijft klinkt het ook niet echt als een reorganisatie ontslag? Vraag idd bij rechtswinkel eens goed na of ze hem zo wel mogen ontslaan. Gaat e.e.a. Via de rechter en zijn er meer ontslagen, had hij vast of tijdelijkcontract? Sowieso niet akkoord voor ontslag tekenen.
Contract voor onbepaalde tijd. PRezies ze doen het in de brief klinken alsof hij fout bezig was terwijl hij nog nooit op het matje is geroepen. Maar in het gesprek vertellen ze hem wat anders.... De collega onder hem werkt er 12 jaar en kan blijven maar voor hoe lang is onzeker. Morgen hebben ze vergadering en zal er misschien meer uit komen maar weet wel dat hij veel vragen gaat stellen als er weer vaag wordt gedaan. Dat papier word niet getekend want het klopt van geen kanten dus ga je ook niet accoord. Raar bedrijf.
Bij een reorganisatie kunnen ze er elke draai aan geven. Onder mom van crisis kan je tegenwoordig makkelijk van iemand af. Moet je nagaan hoe dat wordt als ze het ontslagrecht gaan versoepelen. Dan is iedereen vogelvrij..Maar goed NU moeten ze nog een ontslagvergunning aanvragen!Tenzij het om dringende redenen op staande voet is, maar dat lijkt me met 5 aug niet. Let ook op de ontslagvergoeding! Bij verwijtbaar ontslag van werknemer hoeven ze minder te geven dan wanneer werkgever verwijtbaar is.
Wat erg Kimmeding! Heel veel sterkte gewenst. Je man vindt vast wel weer wat anders, maar de timing is verschrikkelijk.
Nou kleine update, vandaag is hij naar zijn baas gegaan en heeft aangegeven pas iets te tekenen als de datum van ontslag ingang verzet wordt naar de 20ste. Of zijn baas nou de uren uit moet betalen of hem twee weken langer in dienst houd op papier maakt weinig verschil. Zijn baas is accoord dus we kunnen opgelucht en rustig op vakantie voordat zijn ww in gaat.
Je hebt het steeds over tekenen. Teken NOOIT voor ontslag! Als je dat doet krijg je geen rooie cent van de WW of wat dan ook! Dan stem je namelijk in met je ontslag en ben je verwijtbaar werkloos.
Oke dan is dat alvast opgelost en kunnen jullie als gezin lekker op vakantie en na de vakantie met een frisse moed er weer tegen aan ik zou wel vandaag eens een kijkje nemen op de site van www.werk.nl daar kan je ook meteen de aanvraag voor ww doen.Succes ermee! En inderdaad NIET tekenen ~dan krijg je niets~
Jeetje wat heftig!!! @ All -Maar moet je nooit tekenen, ook niet voor de "oprotpremie" dan? Je krijgt gewoon een brief thuis en thats it ofzo? Waarom is dat dan precies?
Wat klote zeg! Mijn vriend is zijn baan sinds 3 maanden ook kwijt in het kader van "bezuinigingen" :x
Als je voor je ontslag tekend ben je volgende de wet verwijtbaar werkloos. Het gevolg is dat je geen uitkering krijgt, omdat je het eens bent met je ontslag. De werkgever moet gewoon een ontslagbrief geven of sturen, maar tekenen moet je nooit doen. Zolang je nog geen ontslagbrief hebt (dus alleen mondeling ontslag te horen gekregen) moet je gewoon naar je werk blijven gaan. Zonder ontslagbewijs kan je dan aangerekend worden op werkweigering als je niet heengaat. De werkgever kan zich dan verschuilen achter het feit dat er geen brief is en ontkennen dat er mondeling ontslag is gegeven. Dit geldt overigens niet als je contract op een bepaalde datum afloopt en niet wordt verlengt.