mag ik ff huilen

Discussie in 'De lounge' gestart door Kimmeding, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Met een vaststellingsovereenkomst mag een contract.voor onbepaalde tijd ontbonden.worden. Het UWV accepteert deze gewoon en ziet het niet als.verwijtbaar ontslag.
    Teken je deze niet en heb je een contract voor onbepaalde tijd dan moet het ontslag aangevraagd worden bij het UWV werkbedrijf of kantonrechter.

Hoelang werkt.je man er en staat er iets in de cao over een opzegtermijn? Zoniet en werkt hij er langer dan 5jaar heeft hij een opzegtermijn van 2maanden, wordt deze niet in acht genomen kan het zijn dat het UWV zelf die maand als fictief opzegtermijn gaat rekenen en niet uitbetaald die periode.
    Ook is er mogelijk recht op een ontslagvergoeding, dit wordt opgenomen in een vaststellingsovereenkomst of bepaald bij de kantonrechter.

Succes!

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Mijn man werkt er nu anderhalf jaar dus een opzegtermijn van een maand.
    Het heeft geen zin om dit via een rechter te gaan spelen en uiteindelijk zijn wij misschien wel beter af nu.
    Het bedrijf is op het randje van falliet gaan en ondanks dat dit koud op je dak valt heeft hij nu wel een maand salaris extra mee.
    Als het echt hekken sluiten enz is dan heb je niets.

Hij heeft al het een en andder uitgezocht en het is vanwege bedrijfseconomische redenen dat hij ontslagen word en niet door het niet doen van zijn werk.
    Hij krijgt dus gewoon ww.

Verder kreeg hij die brief meteen donderdag mee na het horen van het ontslag dus hij heeft hem al.
    Echter gaat hij natuurlijk wel gewoon naar zijn werk maar is tussendoor bezig met werk zoeken.

3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Staat dat nu ook in de brief? Bedrijfseconomische redenen?

4. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    He bah wat vervelend!
    Hopelijk vindt hij snel wat anders! Ik zal duimen..

Succes..

En na regen komt zonneschijn!

5. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    tja met bedrijfseconomische redenen gaat het UWV accoord met het ontslag. 20 juli gelijk de ww aanvragen, dan heb je tenminste inkomsten. Let wel op, dat ze per week betalen. En geniet samen even lekker van de vakantie en verwerk samen deze tegenslag. Hij moet nu wel vrij krijgen van zijn werk om te kunnen solliciteren, hij hoeft daar geen vakantiedagen voor in te leveren. Laat je man ook bij detacheringsbureau's kijken dan alleen uitzendbureau's. Veel succes met solliciteren. En echt het komt goed. Ik wist al 8 maanden geleden dat mn contract niet verlengd zou worden en heb nu als mn contract afloopt gelukkig weer ee nieuwe baan. Het kost wel veel energie, maar het komt goed.

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ja dat staat er in.

Ze hebben er samen alles aan gedaan om het op te lossen en de werknemer wil niet weg bij het bedrijf maar wegens bedrijfseconomische redenen vervalt zijn functie binnen het bedrijf.

Eerste deel tot aan maar wegens is gelogen maar goed das dan maar zo.

Sas hij is druk bezig.
    Maandag vrij genomen om overal langs te gaan maar er is niet veel soeps nu.
    Kom je bij een technisch uitzendbureau en dan komen ze met horeca werk.....
    Nou ja hij heeft hier en daar vingers in pap dus het komt wel weer goed.
    Eerst vakantie en dan zien we wel hoe het loopt

7. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    tja zuur he !
    maar hij wou gelukkig al wat anders

mijn vader is nar 20 jaar dienstverband ontslagen vanwege economische redenen en dus al aardig op leeftijd zie dan maar een baan te vinden
    jou vriend is een stuk jonger dan mijn vader en zal vast gauw weer een baan hebben

Deel Deze Pagina