Grrrr ik wil even spuien hoor... Ikw erk in de zorg, in de vervngingspoule. Sinds kort sta ik op een groep met autisme en gedragsproblemen. Een pittig groepjes met veel regels. Me diensten zijn niet echt jippie... mijn vriend en ik werken veel langs elkaar af! das al niet fijn. In okt heb ik maarliefst 8partime diensten terwijl ik 36 uur werk! Daar gaan me vrije dagen duszz! Darbij moet ik komende dagen; 3dgn werken 1dag vrij... 4dagen werken 1dag vrij, 3dgn werken 1dag vrij en dan nog een ruk van 7dgn! Bluhhhh ik vind het een beetje veel hoor! Zelfs als ik niet zwanegr was geweest zou ik het veel vinden! zo poe das eruit!
Nou, dat is maar geen rooster ook! Als het te zwaar is, gewoon een gesprek aanvragen en niet doen hoor!
Tis idd een zwaar rooster, ik zou het als ik jou was gewoon doorgeven en kijken of er niet wat aanpassingen kunnen worden gedaan.
Ze mogen nóóit aan je vrije dagen komen!!! Je hebt altijd recht op zoveel vrije dagen in de maand. Ik werk ook in de zorg en werk dus ook onregelmatig. Ik heb 8 vrije dagen in de maand. Hetzelfde als dat je dus gewoon van 8 tot 17 werkt dan heb je de weekenden vrij (dat zijn er ook 8 in de maand). Wij hebben ook slaapdiensten, je begint dan bijvoorbeeld op woensdag om 15.00uur en bent dan donderdag om 10.00 uur afgewerkt. (Je hebt dan nog de hele dag (vanaf 10 uur) vind ik maar tóch is gaat dat niet door als een vrije dag... Je hébt tenslotte gewerkt!!!) Zoiets zal het bij jullie ook wel zijn... tóch!? Goed nagaan wat wel en niet mag en je niet de kaas van het brood laten eten!!! Succes...
Kan me voorstellen dat het zo niet echt leuk is... Zelf werk ik ook in de gehandicaptenzorg maar ik heb de mazzel alleen dagbesteding te doen en in het weekend zijn we vrij! Als ik dit verhaal van jou lees ben ik er helemaal blij mee. Succes meisie!