... dat kan toch nooit schoon zijn? Onze wasmachine kan niet eens lager dan 30 graden wassen. Ik geloof er echt geen DROL van. Wat jullie, iemand er ervaring mee?
Grappig ik had het er laatst nog met mijn vriend over , de wasmachine gaat namelijk niet lager dan 30 graden???? Dan moet je het op de hand gaan wassen haha. Zo lees ik wel vaker van die dingetjes die nooit kunnen
Lijkt me echt niet fris, nee.Is dat niet die nieuwe wasmiddel?? En de mijne wast ook niet lager dan 15 graden. Misschien moet je een nieuwe wasmachine ervoor aanschaffen, ofzo :S
Ik heb nog een stand lager dan 30 graden. Koud wassen. Maar niet 15 graden. Ik hoop dat het echt werkt, want dat scheelt voor de portemonnee en het is beter voor het milieu.
was een poos geleden (ik meen bij kassa of radar) hadden ze onderzoek gedaan naar wasmiddelen waarbij je kouder kan wassen (niet deze van 15 graden maar andere merken bij 30 graden)...de producent meende dat je met hun wasmiddel net zo schone was zou krijgen op 30 graden als een andere wasmiddel met 60 graden...kassa/radar had de kleding erna een monster van genomen en op kweek gezet; en die van 30 graden (die er dus wel schoon uitzag geen vlekjes meer ed) was echt onwijs vies...dat glaasje waar ze op gekweekt hadden zat vol met schimmels/bacterieeen...YUK... dus het ZAG er wel schoon uit maar was het dus niet... dus van die 15 graden lijkt me helemaal vies...! En inderdaad wie zijn wasmachine gaat op 15 graden??
Ik ga m'n ondergoed en handdoeken enzo echt niet koud wassen! Ook niet op 30 graden, en idd die van mij gaat ook niet op 15.
T-shirts enzo doe ik altijd op 30 maar ondergoed enzo lijkt me absoluut niet fris. Mijn wasmachine gaat ook niet lager dan 30... Moet je eerst een nieuwe aanschaffen...ben je nog duurder uit en het produceren van een nieuwe wasmachine is vast net zo mileuvervuilend als dat je gewoon op 30 blijft wassen.
Altijd op lage temperatuur wassen is ook ontzettend schadelijk voor je wasmachine. Alle resten, zoals zeep, huidschilfers, ed gaan pas uit je machine bij een temperatuur vanaf 60 graden.
Precies ja, dan moet je na een tijdje een nieuwe wasmachine kopen omdat je altijd zo koud wast. Dat lijkt me nou ook niet echt goed voor het milieu al die mensen die een nieuwe wasmachine moeten kopen omdat ze kouder wassen omdat dit beter zou zijn.
Ik was alleen op 30 graden als het wol is ofzo... Fijne was dus. Gekleurde was op 40 graden. Witte was op 60 of 90 graden.
Misschien is dat net de truc...je kunt niet bewijzen dat je kleren op 15 graden niet schoon worden met dat spul, want de machine kan geeneens op 15 graden.
Wassen op 15 graden? Kun je het net zo goed buiten hangen als het goed waait! Zelfde effect. Wat een onzin zeg.
Ik zat me dit ook al af te vragen... Op mijn oude wasmachine zat een klein knopje wat ik om kon zetten zodat hij niet opwarmde, zeg maar. Dan waste hij gewoon met kraanwatertemeratuur... Nooooit gebruikt... En idd, ik was mijn vaatdoekjes, handdoeken enz toch echt op 60 graden... Al die vieze bacterien... Blech! De rest gaat soms op 30 maar meestal op 40, voor mijn gevoel toch beter... En 1x in de zoveel tijd was ik een lege machine op 90 graden met wat soda om alle zeepresten eruit te krijgen... Je wil niet weten hoe het water dan schuimt, terwijl er verder niks bij gaat als alleen soda... En al die restjes zitten lekker te kweken in je wasmachine...
Ook ik heb geen 15 graden op mijn wasmachine. Ook al had ik het, ik zou het niet eens wassen op 15 graden.
Ehm, volgens mij heeft iedereen de mogelijkheid om GEEN temperatuur in te stellen en ik denk dat gewoon kraanwatertemperatuur dus ongeveer 15 graden zal zijn... Dus elke machine kan het wel. Of het schoon wordt, is een tweede... Hier doe ik overigens alle gekleurde was op 30 graden, (als het erg vies is, eerst even in een sopje biotex). Gewone witte was (shirts e.d.) op 40 en ondergoed, hydrofielluiers, enz op 60.
De laagste stand op mijn wasmachine is 20 graden. Dat is een handwas programma. die gebruik ik alleen maar voor de pantalons van mijn man die eigenlijk niet in de wasmachine mogen op een normaal programma zeg maar. Eigenlijk moet ik ze laten stomen, maar goed..... fijne was 30/40 en witte op 60 eco
Tja ik zou ervoor kunnen kiezen om op 30 graden te wassen maar dan centrifugeert hij ook langzamer, dus dan moet de droger weer langer draaien om het droog te krijgen, lijkt me dat het dus geen fluit uitmaakt. Hoe ik de was doe. Over het algemeen gaat alles op 40 graden, op een paar kledingstukken na, die moeten op 30 graden. En 1 keer in de zoveel tijd was ik de dekens van de hond, nou die gaan lekker op de kookwas hoor (90). Wat ik wel altijd doe is ervoor zorgen dat ik een volle trommel heb, ik was dus lichte was, donkere was en rode was. Groetjes Anita
hihi wat grappig dat ik hier nu deze topic zie. Gister zag ik namelijk die recalme en gaf daar ook direct een reactie op. Op mijn wasmachine zit namelijk helemaal geen 15 graden zoals bij de meeste machines.
Volgens mij is "koud wassen" gewoon die 15 graden....maar goed... Ik zat me al heel erg af te vragen of dat nou zou werken..en ik ga die Ariel 15 graden toch maar een keer uit proberen...ik kan alles handmatig instellen op mn wasmachine dus ik kan hem wel gewoon op 1600 toeren laten centrifugeren...dus extra lang in de droger valt dan ook wel mee... Ik was bijna alles op 30 graden nu...behalve idd ondergoed en sokken en handdoeken..die gaan op 40 graden... En het kleed van de hond idd 1 keer in de zoveel tijd op 90 graden... En ik laat hem ook om de zoveel tijd leeg draaien op 90 graden...om idd die resten weg te spoelen...