Mag ik heel even mijn ei kwijt....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 24 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Indy: ik schreef toch al dat Siem overdag nauwelijks sliep? Niet te onzeker hoor!

En Siem is ook in bepaalde perioden ineens wat meer gaan spugen, maar nu doet hij dat ook niet meer. Als hij zich heel druk maakte met het huilen, dan spuugde hij ook eerder. Eigenlijk vrij logisch, toch? Pas als het echte golven worden, waardoor ze bijna geen voedsel binnen houdt, is er wat anders aan de hand, maar een beetje teruggeven kan altijd.

2. Niet meer actief

Ik maak me ook veels te druk en ik word hierdoor ook super onzeker!

Ik ga morgen voor de 1e keer sinds mijn dochtertje geboren is een hele dag weg. Tenminste van 10 uur 's morgens tot 's middags een keertje. Misschien dat ik dan even tot rust kom. Mijn man blijft dan thuis, maar toch voel ik me dan schuldig hoor. Alsof ik niet voor mijn dochter kan zorgen en nu blij ben dat ik even weg kan.

Ik vind het gewoon raar dat ze overdag nauwelijks slaapt. Deed Siem ook zwaaien met zijn armpjes, volgens het bureau kan ze daarom niet slapen maar dat geloof ik niet. Ik zie weleens dat ze wakker wordt en ze wordt gewoon wakker, niet van haar armpjes. Ze sliep tot 2 weken terug heel goed overdag, echt een modelbaby was het toen. Misschien ben ik wel te verwend wat dat betreft.

Nou ik zal nu even niets meer posten hier, ik ga even eten want daar heb ik nog helemaal geen tijd voor gehad (ook een manier om die kilo's kwijt te raken he?)

3. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Kan je kindje niet verborgen reflux hebben? Slikt ze veel terug en ruik je zuur? Fleur sliep snachts ook prima hoor maar heeft ook verborgen reflux dus wat het CB daarvan zegt klopt niet helemaal. Ik vraag dit omdat je zegt dat ze huilt na de fles. Dat doen reflux babies namelijk omdat ze simpelweg gewoon maagpijn hebben en vaak ook last van lucht. heb je de BFree fles al in huis? Is heel fijn. Nu 2 in de aanbieding op www.hetrietje.nl
    Laat ze goede boeren of klinken ze nattig?

Overdag sliep ze ook weinig hier maar sinds we wisten dat het reflux was en ze medicijnen kreeg ging het meteen over met het huilen. Ze is nu super lief en ook veel lachen en praten.

Daarnaast ging ik niet of nauwelijks met haar opstap, voor mij saai maar de rust en regelmaat heeft ze gewoon nodig en dat werkt hier prima. Ze slaapt 2 x per dag bijna 2 uur in haar bed en verder ook savonds en snachts door. Slapen in de wagen tijdens het winkelen zie ik niet als hetzelfde.

Je zit inderdaad ook gewoon in de moeilijke fase maar elke baby huilt om iets aan te geven, gewoon omdat ze nog niet kunnen praten. Dus er is misschien wel degelijk wat gaande. Gaapt ze best overmatig? Ze klinkt gewoon super oververmoeid net als Fleur toen was. Ik zou echt eens 2 weken met haar thuis blijven en het voeden, even spelen en bij de eerste gaap naar bed brengen toepassen. Misschien heb je wat aan het boek van Tracy Hogg of Ria Blom mbt rust en regelmaat. Dan zal je merken dat het makkelijker gaat. Eerst veel huilen maar daarna gaat het stukken beter.

Lekker naar de HA gaan om medische redenen uit te sluiten. het CB heb je niets aan. Zo ouderwets. Krijg altijd halve antwoorden. Alleen fijn voor wegen en meten de de prikjes.

Je eigen gevoel volgen!

Groetjes, M

4. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    ps. tot 6 weken was Fleur ook voorbeeldig en sliep goed. Opeens gebeurde er iets waardoor we merkte dat ze echt niet ok was. De verborgen reflux dus...

Maar dat hoeft dus niet zo te zijn bij jou kindje maar je weet het nooit. met verborgen reflux spugen ze namelijk kleine golfjes een paar uur na de fles dus dan denk je dat er niets aan de hand is maar is het wel een en al zuur.

Hoop dat het snel beter gaat!

M

5. Niet meer actief

Ze laat super goede boeren, niet normaal, ze kan echt super boeren. Ze schrikt er soms zelf van zo hard.
    Ze spuugt wel wat melk terug maar zo erg is het niet.

Kan de HA er zo achterkomen of het misschien Reflux is dan?

6. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Als ze goed boert dan is het waarschijnlijk geen reflux maar je kan natuurlijk altijd vragen of hij denkt dat er wat is. Of gewoon de tijd uitzitten. het blijft moeilijk. Konden ze het maar gewoon zeggen he?

M

7. Niet meer actief

De tijd uitzitten? Hoe lang duurt dit? :)

Even serieus, net sliep ze eindelijk, gaat ze poepen. Tuurlijk wordt ze hier wakker van want mevrouw kan niet slapen met een poepluier.

Nou ja, de luier verschoont, heb geen letter tegen haar gezegd en weer meteen terug naar bed. Ze lag heel geinteresseerd naar haar handje te kijken, ze gaat nu opeens echt veel ontdekken deze week. Dus misschien is het dat wel.

Als het van het weekend nog zo gaat bel ik wel de HA.

Ze spuugt niet echt. Na de fles komt er wel wat melk terug maar dat is volgens mij wel normaal. Het is niet dat alles onder zit ofzo. Dat is toch zo bij Reflux? Boeren doet ze goed, de ene keer beter dan de andere keer, soms ook niet. Maar over het algemeen goed.
    Huilen na de fles wordt wel iets minder. Net na de fles een klein piepje en dat was het. En als ik haar dan de speen geef is het ook over. Dan zuigt ze eventjes hard en dan zucht ze en vallen haar oogjes dicht (die gaan wel weer open zodra ik haar in bedje leg natuurlijk).

Weet niet of dit symptonen zijn van Reflux?
    Mag ik wel johannesbroodpitmeel door de melk doen of moet ik dit eerst overleggen met het CB? En waar kan ik dit krijgen? Ligt dit gewoon bij de drogist of moet ik dit vragen?

Deel Deze Pagina