Wat is normaal? menstruatie en BV

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tinkerbell81, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Vind het niet erg hoor, maar ik heb nog steeds geen menstruatie gehad na de bavlling , heerlijk mis het niet. Maar vraag me af of dit wel normaal is, weet dat t lang kan duren maar mijn dochtertje is al bijna 9 maanden...
    zit er een max op dat t kan/mag duren???

2. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

geen idee eigenlijk, sorry!
    ik was het weer na 5 mnd.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ben na 9,5 mnd weer ongesteld geworden, maar hoor ook nog wel vaak dat het nog langer duurde. Is helemaal normaal hoor, en (meestal dus) 1 van de voordelen van BV :)

4. meisje4

meisje4 Actief lid

21 nov 2008
    133
    0
    16
    ben net vorige week weer gaan menstrueren, maar heb het niet gemist hoor ;)
    maar nu weet ik in ieder geval wel dat het nog werkt!

5. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Ik wacht ook nog steeds op mijn menstruatie na de bevalling, ben 2 weken wel een paar drupppels bloed verloren maar daar bleef het bij. Mijn zoontje is nu 10,5 maand maar geef nu steeds minder bv dus hoop maar dat het bijna komt.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.170
    35.831
    113
    Ik las laatst dat 14,5 maand het gemiddelde is waarop vrouwen die bv geven voor het eerst weer ongesteld worden. Leek me persoonlijk wel erg laat, maar goed, het is dus nog wel normaal hoor!

7. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ikke ook nog steeds niet, zoontje is morgen 11 mnd.

8. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ik heb er na een jaar bv weer kennis mee mogen maken.
    Echt een vreselijke ervaring... hahaha.... echt zo'n "o jaaaaaaaa" gevoel, en het meteen alweer zat zijn ;)

Maar tot nu toe is de regelmaat ver te zoeken hoor. Dan weer 3 weken, dan 7, dan erg, dan bijna niks. kHeb een paar dagen terug weer een zw.test kunnen doen... imagine... niks aan het handje, maar nog steeds geen ongi.
    Geef nog steeds bv, ben werkloos, dus uk neemt het er lekker van en ik vind het wel prima, krijgt zijn haar melk en wat extra pitamientjes en afweer binnen, nooit weg.

9. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Hier ook nog steeds niets. Maar ik ben ook 'nog maar' 6 maanden geleden bevallen... Van mij mag het best nog eens 6 maanden duren hoor. Mis niks!

10. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    ... maar om je vraag terug te komen.

Volgens mij, als je nog regelmatig je ukkie aan je borst hebt (dus aantal keer per dag, en niets zozeer de hoeveelheid melk) dan komt je cyclus later op gang. Kan dan dus zo maaanden duren hoor. Tenzij je een van "de gelukkigen" bent die ondanks het bv geven aan een achtling alsnog vlak na de bevalling alweer menstrueert...

Ik zou zelf pas ongerust worden als ik na maanden geen bv geven, of een enkel slokje savonds, nog geen teken zie of voel van een op gang komende cyclus.

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nog steeds niets aan ongi hier en ik vind het heerlijk.
    Ach aan de andere kant zou ik het ook wel prettig vinden als ik het weer heb gehad zodat ik weet dat het nog werkt hahaha.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja wat is normaal en wat is abnormaal ;)! Maar dat het een tijd kan duren dat is bekend, net als dat het kan dat je meteen weer ongesteld bent ;)!

Hier bij de eerste keer borstvoeding na 9 maanden zwanger geworden, maar was nog altijd niet ongesteld geweest. En tja als er geen zaadje geweest was op dat moment, dan had ik dus hoogstwaarschijnlijk een tijdje later wel ongesteld geworden :D! Tijdens die zwangerschap ben ik blijven voeden, maar ong 10 weken voor de geboorte van de derde gestopt)

Nu inmiddels ook alweer 9.5 maanden borstvoeding en ik ben nog altijd niet ongesteld geworden. En nee ik mis het niet, hoewel ik soms wel twijfel, ik zou weleens willen weten of alles naar behoren werkt (ook al willen we niet nog meer kindjes).

Liefs, Hanneke!

13. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik geef fulltime bv, maar ik werd al na 3 maanden ongi! Nu, na 4,5 maand, ben ik alweer aan de 3e keer ongi begonnen...
    Wel fijn dat het allemaal werkt, en als ik weer zwanger wil worden is een cyclus van 25 dagen natuurlijk juist heerlijk, maar nu baal ik wel eventjes.

Het is wel duidelijk dat het erg uiteenloopt dus. Ik werd trouwens ongi vlak nadat mijn zoontje 's nachts vrij lang ging slapen.

14. Nijntje

Nijntje Actief lid

8 nov 2008
    180
    0
    0
    Bij mij kwam het pas met 14 maanden terug:$

Deel Deze Pagina