Dag dames , Ik zit met een dilemma. Ze zijn gister bij ons begonnen met verbouwing. We krijgen onder andere een tweede toilet in de douche en de leidingen van de wasmachine worden omgelegd van de douche naar de zolder zodat we boven kunnen wassen. Dit alles gaat via de woningbouw, dus we hoeven niks te betalen. Om die leidingen om te leggen moesten ze een gat boren in de vloer van de badkamer. Ze zeiden dat er een paar tegeltjes zouden sneuvelen maar dat ze die gewoon zouden vervangen. Oke prima als jij het zegt . Nu komen we vandaag thuis en we gaan natuurlijk gelijk kijken hoe het ervoor staat. En ze hebben inderdaad het gat netjes gedicht met nieuwe tegels.....alleen hebben die tegels een andere kleur dan de rest van de vloer!! Onze vloer is blauw/wit en die tegels zijn grijs. Blijkbaar hadden ze geen andere meer?? Lekker dan zo zonder overleg!! Ik kon wel janken toen ik het zag want tsja ik ben zwanger en zit vol hormonen en ik wil gewoon het huis perfect hebben. Nou perfect kan niet maar dan in ieder geval zo goed als . En in dat plan passen geen twee kleuren badkamervloertegels. Ik vind het zo erg dat ze dat gedaan hebben! Ik vind het ronduit asociaal zelfs. Ik heb niet gevraagd om kapotte tegels dus ik vind dat zij ervoor moeten zorgen dat ik niks zie van wat zij kapot hebben gemaakt! Nu zitten die tegels in een hoek dus in principe kan ik er wel gewoon iets opzetten maar heel eerlijk wil ik het gewoon niet. ik wil gewoon dat zij er iets aandoen, desnoods die hele vloer opnieuw. Ik ben echt een typje dat normaal nooit wat van zulke dingen zegt. Kan me weinig schelen vaak, kan me niet druk maken om van die stomme dingen maar nu....ik kook werkelijk! Maar ja...we mogen al blij zijn dat de woningbouw de huizen renoveert... Overdrijf ik of vinden jullie dat zij het moeten oplossen zoals ik dat wil??
Wat is dat nou voor iets? Het is hun plicht om hun huizen te onderhouden, dus zo dankbaar hoef je niet te zijn, daar betaal je ze voor (huur) maar ik vind het te gek voor woorden dat ze anders gekleurde tegels erin terug zetten! Zeker als ze dit niet van te voren gemeld hebben, ze hadden zelfs nog kunnen vragen of jullie nog enkele reserve tegels hadden (weet niet of het een standaard douche van hunzelf is of door jullie zelf aangelegd) Nee ik zou gewoon opbellen en zeggen dat dit geen manier van doen is hoor, laat je hormoontjes maar spreken.
nou meis, wees niet bescheiden, je mag "verwachten dat je geen kleurverschil in de tegels hebt! en doordat er kapotte tegels zijn waar jij niets aan kan doen hebben zij de verplichting om het in juiste staat te maken. wees netjes maar assertief in het bespreken va dit probleem, een cooperatieve houding: "hoe gaan jullie dit voor ons oplossen" werkt beter als"dit pik ik niet ik maak er werk van!" veel succes met het bouwen en mooi maken van jullie nestje
vind niet dat je overdrijft hoor,is de kleur heel erg anders?en heb je zelf om de verbouwing gevraagd?
Denk dat de hormoontjes ook een beetje meepraten op dit moment, maar ik zou ook in tranen uitbarsten! Gewoon de woningbouw bellen en zeggen dat je het hier niet mee eens bent! En ja, iets er overheen zetten is een optie... niemand die het ziet dan toch? Maar jij weet dat ze er zitten... Succes! Ps. laat je ventje bellen! Dat doe ik met dit soort dingen op dit moment ook...
Ach meid!! Kan me goed voorstellen dat je woest bent Was ik ook geweest waarschijnlijk... Toch denk ik dat boos worden niet veel zin heeft. Ik zou dan eerder op hun gevoel inspelen (niet mooi, geen reclame voor het tegelzetbedrijf en de woningbouw, duurzaamheid, mochten ze ooit het huis in de verkoop doen, dan moet je ZELF de tegels aanpassenetc, verzin wat haha) Als dat niet werkt kan je altijd nog boos op ze worden. Toch zou ik (ook al wil je dat niet horen denk ik ) uiteindelijk toch tevreden zijn met het feit dat ze alles opknappen! En als je kindje er straks is, zie je er niks meer van (te druk en na een poosje hormoonvrij) Sterkte!
ik zeg altijd maar zo...zou je het zelf zo in je huis willen hebben tegen die mensen??? is het antwoord nee.... dan moeten ze er gewoon wat aan doen. gr Jose
tuurlijk wel! (je mag boos worden!) nu zou ik het persoonlijk minder erg vinden bij een huurhuis dan wanneer me dit bij een koophuis zou overkomen. Maar ja, als je van plan bent er nog lang te blijven wonen dan snap ik wel dat je het vervelend vindt. ze moeten er wat aan doen als jij dat wilt.
Dat we een huurhuis hebben is dus het lastige. Theoretisch gezien is het huis niet van ons maar van de woningbouw. Om de renovatie hebben we niet zelf gevraagd, dat heeft de woningbouw zelf besloten. Maar we zijn er natuurlijk wel heel blij mee. Je gaat niet zo gauw zelf een tweede wc plaatsen in een huurhuis, gewoon zonde van het geld. Dus het voelt superdubbel om boos te gaan worden. Aan de ene kant is het mijn huis en vind ik gewoon dat zij er iets aan moeten doen, aan de andere kant ben ik al superblij dat het gerenoveerd wordt en vind ik dat ik niet moet zeuren! Maar ooooooh dan staren die andere kleur tegeltjes me weer aan....ZUCHT
nou ik snap heel goed dat je zoiets hebt van AAARRRGHHHH want ookal huur je het je WOONT daar dus jij moet ernaar kijken ik bedoel om het effe over nieuw te doen die 2 tegels is niet zoveel extra werk voor ze hoor en zeg nou zelf wie wil nou verschillende tegels niemand toch?
ik vind je reactie ook niet overdreven hoor. Ook al is het een huurhuis en schieten jullie zelfs wat op met de verbouwing, dan vind ik nog dat ze het fatsoenlijk moeten afleveren. Voor hetzelfde geld waren het knalroze tegeltjes geweest en dan in het midden van je badkamer, dat kan toch niet. Misschien handig om je man/vriend te laten bellen voordat ze idd denken, daar heb je zo'n hormoongeval.
Je hoeft toch ook niet boos te worden! Je kan gewoon bellen en om uitleg en en oplossing vragen! Zo gek is dat niet! Dat je er zelf niet om gevraagd hebt betekend niet dat het niet tegen je zin moet zijn!
Dat klopt dus niet, het is jouw huis niet. Jij gebruikt het alleen. Het is echter neit netjes van ze en je kunt gerust even bellen en om een oplossing vragen, maar of ze dat wettelijk ook verplicht zijn vraag ik me af. De woningbouw moet ook op de kosten letten natuurlijk...
dit mag gewoon. de woning stichting kiest om het jaar een kleur tegel die ze dan gebruiken. ja is die kleur ander dan de kleur van jullie bad kamer jammer. maar hun taak is dat het dicht zit. waarschienlijk hebben ze de kleur tegen die je nu heb niet eens meer. wat je zou kunnen doen is zelf een andere tegel er is leggen maar de woning stichting zal er waarschijnlijk niets aan doen
Hmm ik zou er niet blij mee maar om nou te koken van woede of om te huilen? Nou nee, er zijn in mijn ogen echt veel ergere dingen om me zo druk over te maken. Het zijn uiteindelijk maar tegels. Ik zou wel informeren of het nog aangepast kan worden.
he nichtje wat een mutsen, echt iets voor de woningbouw , die nemen gewoon wat op dat moment te krijgen is, heb ik ook ervaring mee. gewoon even bellen en vragen hoe het zit. waarschijnlijk stoor je er over een tijdje niet meer aan. ik zal wel een keer komen kijken hoe erg de schade is. wel lekker een tweede toilet. en bij ons is het nu ook een zooitje kan niet eens koken , heb geen keuken meer. je tante