Tempgoeroe gezocht

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door gekko, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen tijd een tempkaart bijgehouden... en nu deze maand is die helemaal helemaal van slag!!

op dag vijftien heb ik bruinverlies gehad maar alleen tijdens afvegen...

en sinds dag vijftien gaat mijn temp op en neer en op en neer....

Ik maar er weinig zin uit.... Iemand die me meer kan vertellen?

2. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Sorry maar ik kan er ook weinig van maken. Ik neem aan dat je wel tempt rond dezelfde tijd.

Mijn is ook nogal wispelturig maar doordeweeks ben ik vroeg op en in het weekend laat en heb soms ook minder slaap gehad.
    Maar bij mij is duidelijk te zien wanneer ik mijn ei had en dat ik ook zwanger ben.

Ik hoop dat iemand anders meer ervaring heeft.

Succes

3. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja elke morgen tussen 7 en 7.35... gelijk als ik wakker wordt...

Daarvoor was het redelijk sabiel allemaal voor ei tussen 36.0 en 36.3 en na ei tussen 36.5 en 36.8..

4. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    Als ik hem vergelijk met die daarvoor zou je zeggen dat je geen ei hebt gehad.Ja maakt wel degelijk flinke pieken mee maar dan zakken ze weer. Ik weet niet of je de pil hebt gebruikt. Maar als dat zo is ben je nog aan het ontpillen.

5. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb de pil gebruikt... de laatste pil heb ik geslikt op 23 augustus...

6. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    Ok dat is de enige verklaring die ik zou hebben. Of gewoon dit x geen eisprong. Ik hoop dat er nog iemand anders een verklaring heeft

7. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hoop ik ook.... Was vooral verbaasd over dat bruinverlies op dag vijftien....

Zie trouwens dat je een kleine verwacht... gefeliciteerd....

en bedankt voor het meedenken....Als ik zo'n tempkaart zou zien zou ik idd ook denken... ontpillen...maar voor mezelf denk ik dat dat ondertussen een gepasseert station is...

8. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    JA dank je weer erg spannend.

Het lijkt me ook wel lang ontpillen. Ik had na mijn curretage ook bij 2 cyclussen bruin verlies wat ik dacht dat dat rondt mijn eisprong was. Maar ik was bijna niet ongie dus achteraf geen ei gehad in die 2 maanden.

Succes en ik hoop dat je snel een posi test in je handen heb.

9. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat was bruinverlies na een curretage... dat kan dan dus de oorzaak zijn geweest. (heel naar trouwens lijkt me) en dan lijkt het me idd nu wel heel erg spannend...

Als het dan geen ei is deze maand.... laat die duivel dan maar komen....

10. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    Ja dat dacht ik ook er is toch flink grommeld in die buik en als je al bevallen bent staat de bmmond ook wat open.

Ik ben nogal nuchter dus als het niks meer is haal het er dan gelijk uit. Ben er ook niet emotioneel bij het was niks meer.

Ben al 2x gecuretteerd en de eerste is op de dag dat ik geholpen zou worden toch nog spontaan gekomen.

dat vindt ik ook laat die duivels dan maar komen ik vond het altijd wel lekker ongie zijn. Volgens mij ben ik 1 van de weinige ha ha

11. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahahahaha.. ja dat heb ik eigenlijk nog nooit echt gehoord.... Het is natuurlijk wel een bevestiging dat alles nog gewoon doet wat het moet doen....

Maar ik ben geen fan van ongi hoor.... Alleen nu iets van.. laat maar komen:D

12. september1909

september1909 Actief lid

27 mrt 2009
    453
    0
    0
    hoi meiden, kom heel brutaal inbreken op jullie gesprek..

jeetje gekko, wat een frustrerend kaartje lijkt me, zeg. kan er ook uithalen dat je nog geen ei hebt gehad. vwb het ontpillen zegt mijn ha en gyn dat het onzin is. zodra je stopt met de pil, zijn de hormonen die de pil meebrengt uit je lichaam.

Hiermee wil ik niet de mening van snelly onderuit halen, hoor. ik ben geen dokter, dus het zou goed kunnen zijn dat het wel is dat je hormonen de weg kwijt zijn, na pilgebruik.

wat ik uit je handtekening haal is dat je toch wel langere cyclussen hebt dan "normaal". een normale cyclus heeft op ca dag 14 een ei, en dan een lf van ook zo'n 14 dagen dus bij elkaar 28 dagen. dit is bij jou ietsiepietsie langer, dus wellicht dat deze cyclus ook iets langer op zich laat wachten voor een ei.

Het is voor mij een herkenbaar kaartje. geef niet op, het is goed mogelijk dat hij elk moment komt.

ik zou zeggen, klus zolang de temp laag is. hihi.

@ snelly, gefeliciteerd! heb je al een echo gepland staan? hoop voor je dat het deze keer goed gaat. zie dat je al de nodige ellende achter de rug hebt. :(

13. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je september... Ontpillen ging ik ook niet vanuit... het is ook niet zozeer ontpillen als in, de hormonen kwijtraken denk ik, als meer dat je eigen hormonen weer op gang moeten komen..

En idd zolang geen ongi... lekker van genieten.... Maar het was wel een frustrend kaartje...

Maar waar ik wel benieuwd naar bent is.... hoezo een herkenbaar kaartje voor jou???

14. september1909

september1909 Actief lid

27 mrt 2009
    453
    0
    0
    hoi Gekko,

ik zie dat je nog steeds geen duidelijk kaartje hebt.. :(

voor mij is het een herkenbaar kaartje, omdat ik pcos heb gehad, en dus lange cyclussen duurde het ook zo lang voordat ik een eisprong kreeg. toen heb ik ook wel eens zulke kaartjes gehad.

de hoop niet opgeven, hoor.

heb je al contact gehad met je huisarts?

15. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik denk dat ik wacht tot ik de 60 dagen gepasserd ben... ik ben nu nog maar twee dagen langer dan mijn langste cyclus....

Hoezo? Denk je dat een huisarts nu al iets zou doen dan?

16. september1909

september1909 Actief lid

27 mrt 2009
    453
    0
    0
    oke, lijkt me goed idee. en ondertussen duimen en hopen dat er morgen een mooie stijging te zien is.

neej, ik denk niet dat de huisarst nu al actie gaat ondernemen, maar was benieuwd of je al contact had gehad.

ik hing regelmatig aan de telefoon om te vragen of hij wist waarom ik van die lange cyclussen had. haha die man zal gek geworden zijn van me, en daarom was ik al zo snel bij het ziekenhuis voor onderzoekjes.

ik meen dat huisartsen na ca 6 maanden of soms zelfs een jaar pas een traject inzetten voor de medische molen.

Ik blijf duimen voor je dat je ei er snel is, zodat je op het wachtbankje plaats kan nemen om vervolgens een super test in je handen te hebben!

17. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aan dat half jaar zit ik bijna... daarom wacht ik ook tot de 60 dagen... als ik dan nog niets heb... (geen duidelijke stijging enz) zit ik een half jaar...... Dan hoop ik dat ik genoeg redenen heb om in ieder geval even onderzocht te worden....

Maar idd ik hoop van harte dat er snel een stijging is... en een positest daarna is dan mooie meegenomen...

Als ik ongi zou worden... hoop ik dat dit de eerste en laatste keer is van een lange cyclus... want ik vindt er niets aan;)

18. september1909

september1909 Actief lid

27 mrt 2009
    453
    0
    0
    nou ik denk dat zo'n lange cyclus best reden is om even aan de bel te trekken, zeker met een kinderwens.

het is zo te bepalen met een beetje bloed of je pcos hebt. je hebt dan een teveel aan testosteron. (das dat mannelijke hormoon) en nog wat symtomen.

ik zeg niet dat je het hebt, hoor.

ik heb nu ook cyclussen van ca 5 weken en dat valt nog binnen de norm. maar langer dat duidt vaak op pcos.

Maar nogmaals laat je niet gekmaken door mijn verhaal, want het kan goed zijn dat je volgende cylcus (al hoop ik natuurlijk voor je dat het deze x al raak is) weer normaal is. en je helemaal geen pco achtig iets hebt.

lange cyclussen zijn inderdaad niet zo leuk. ik staarde me altijd suf op al die mooie kaartjes van ca 28 dgn die dan 2 kansen hadden gehad, en ik nog geen 1!
    ben allang blij dat het er nu 5 weken zijn ipv 7.

19. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop ook wel dat het bij deze keer blijft... maar idd.. als het weer zou gebeuren trek ik wel aan de bel...

Ik heb "normaal" een cyclus van 37.. het is niet echt kort.. maar ik denk dan maar... met een cyclus van 28 had het ook nog niet raak kunnen zijn.... en dan was ik nu vaker ongi geweest....

Deze cyclus was ook wel raar.. ik had op dag 15 bruinverlies... als de laatste en eerste dag van een ongi....

20. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    @September1909:Dank je wel. Op 02 maart heb ik de echo dus nog een week en dan weten we het. Het is weer erg spannend. Voel me erg anders dan de andere keren. Ik heb het nu wel een beetje gehad met die mk.

@Gekko: nog geen ei zie ik balen meid. Kan best wat September zegt dat van PCOS ik heb het ook gehad voor mijn zoontje. Maar ik heb in die PCOS tijd nooit getempt dus ik kan het niet vergelijken. Ik ben pas gaan tempen toen ik weer ongie werd. Ik had pcos door overgewicht vandaar.Toen ik ben afgevallen kwam het weer opgang.

Deel Deze Pagina