Mag ik hier iets van zeggen?

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door Jacq84, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg

frustratie heel herkenbaar en dan heb jij ze nog gedeeld met moeder zeg maar. Hier een stief die niet meer naar moeder gaat en dus 24x7 hier is zodat je er ook niet ff los van komt. Oke wel ouder maar daardoor niet perse makkelijker en ook een man die geen regels stelt. Heb nu gezegd dat als het nu niet veranderd ik er helemaal klaar mee ben. Hij maakt verschil met mijn dochter en dat is begrijpelijk want stief is niet eigen, maar niet op haar wel mopperen dat ze haar kamer rommelig maakt en op eigen dochter niet. Mijn dochter doet nog haar best om op te ruimen. ) met de franse slag dan toch' maar die van hem laat lkleren gewoon vallen waar ze ze uittrekt en dan is de mijne 6 en die van hem 17. Mopperen alleen op mijn dochter en terecht 9 van de 10 keer, maar nooit op die van hem waar dat ook 9 van de 10 keer wel terecht zou zijn. Heb gezegd dat ik niet van plan ben mijn dochter kwijt te raken op termijn door dit gedrag, regels zijn regels en afspraak is afspraak, doet hij het niet ga ik het doen, maar dan wordt het zeker niet gezelliger....:x

2. giosy

giosy Actief lid

31 okt 2011
    281
    0
    0
    NULL
    N-H
    @sandrasv
    Fijn te lezen dat ik niet de enige ben. Ik heb gehoord dat samen gestelde gezinnen het zelden overleven. Nou dank je de koekoek dat ik door de kids mn relatie laat verpesten. Tis een heel lief meiske hoor, begrijp me niet verkeerd! Zij kan er niets aan doen, tis de papa die aangepakt moet worden. Nu moet ik er ook nog bij zeggen dat zij ADD heeft en die van mij ADHD. hahah zooo tegenstrijdig! en ik vind dat met regels en duidelijkheid je een heel eind komt met deze kids, maar papa vind t allemaal zooo schattig wat er gebeurt. Haar wordt ook geleerd door moeder, en gevoed door opa en oma : Jongetjes zijn DOM, jongetjes zijn LUI, jongetjes kunnen niet TEKENEN etc. Dat verteld ze keer op keer aan die van mij. Die trekt zich er eerst niks van aan, bij de derde keer wordt ie verdrietig en bij de 7e keer wordt ie boos. En dan zegt ie iets terug in de trant van: Jij bent sloom! nou dan zijn de poppen aan het dansen hoor. zij huilen, papa boos. pfff

ik denk dat ik in mijn eentje wel een pagina of 30 kan vullen met dit soort voorbeelden! Ik denk dat ik zelf een leukere moeder zou zijn als ik niet 24/7 mijn kind alleen zou opvoeden, ik snap dat vriendlief die 48 uur in de 2 weken alleen maar blij en gelukkig wil zijn. en dat kan ook MET grenzen. Soms plan ik heel bewust haar weekend helemaal vol met afspraken zodat ik weinig thuis ben. t kan zomaar schelen :) en ik stuur ze ook vaak heel bewust samen naar opa en oma, (VL en dochter) zien ze die ook weer eens hahaha

zoo. dat was lekker, ff uitgeklaagd!

3. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Leuk heh , Stiefkinderen :cool:
    Ik denk echt dat het heel anders is als het hebben van een
    eigen kindje maar hier kom ik over een maandje pas achter.

Hier gaat het momenteel redelijk in het huishouden met de kinderen.
    De jongste is heel lief en wilt continue mijn buik kusjes geven en afgelopen weekend kwam ze zo binnen.
    " Is de baby er al ??? "
    Nee Schatje die is er nog niet.
    "Duurt wel lang heh"

Die is 3 dus die groeit wel met me mee om zo maar te zeggen.
    De oudste , Tja die zit nu eenmaal ook in het pakket maar ik vind het een vervelend meisje.
    Ze begrijpt meer en laat zich opstoken door haar moeder wat ik erg jammer vind.
    Zo moest ze van het weekend even duidelijk maken van moeders dat het liedje Pink - Just give me a reason - echt haar moeders liedje was.
    Als je daar de tekst weer van leest dan slaat dat weer op mijn lover.

Bitch :D

4. giosy

giosy Actief lid

31 okt 2011
    281
    0
    0
    NULL
    N-H
    Ooooh bah !!!
    Zoo niet tof!
    En idd, 3 gaat nog, maar bijna 7... (bij ons dus) ze is echt niet achterlijk hoor!!
    Moeilijk hoor!

Spannend ook voor je, een beeb op komst! Hoe lang nog ??

5. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Nee ze is inderdaad niet achterlijk.
    Ik merk ook echt dat haar moeder dingen door geeft die ze hier moet zeggen.
    Dan wil je er graag op reageren maar je doet het toch maar niet.

Jaaa , Beeb op komst.
    24 september uitgerekend dus allemaal erg spannend :D

6. giosy

giosy Actief lid

31 okt 2011
    281
    0
    0
    NULL
    N-H
    ooh ik moet eerlijk zeggen dat ik dat dus ook wel eens doe hoor. er iets van zeggen. Mama zegt wel zus of zo, maar papa en ik vinden dat of dat! daag, alsof moeders ff bepaald hoe het erbij ons thuis aan toe gaat. ik zeg ook vaak: onze huis, onze regels, wij doen het zo. ik moet er wel altijd achter aan zeggen: : dat wil papa ook. of dat vind papa ook. anders is ze doof voor mijn regels...!

ooh das al HEUL snel (voor een niet zwangere dan he hahah) spannend joh! kindjes vinden het wel leuk? reageren goed?
    (die van hem zei dus, toen de mijne zeg: mama wil een beeb van papa: nou, dat kan niet want jullie horen niet bij elkaar. papa is al met mijn mama.... zucht)

7. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik zeg er ook gewoon wat van want het is nu eenmaal ook mijn huis waar ze in terecht komen.

opvoeding doet hun vader maar in mijn huis mijn regels

8. giosy

giosy Actief lid

31 okt 2011
    281
    0
    0
    NULL
    N-H
    Vl werd net gebeld door dochter. Ze heeft een tablet gekregen.
    De regels is dat de kids thuis niet zomaar iets krijgen. Dus de veel gevrqagde ds mag mijn kind als ie zn a diploma haalt. Helaas duurt dat nigal lang. Intussen heeft zijn dochter van hem zomaar een ds gekregen. Ik heb zelf een tablet waar gewoon op bespeeld mag worden.
    Op vakantie had zij dr ds mee en hij dan mn tab en zo werd geruild etc.

Gaik mn jongen net naar bed brengen wordt ie verdrietig want hij wil zo graag een ds en ik zeg steeds nee. "Maar zij heeft nu allbei" goed, traantjes gedroogd en klaar. Vertel ik dat benden aan vl.... vet kwaad! Mijn kind is altijd en eeuwig jaloers, mijn kind is een verwens nest, mijn kind gunt een ander niks, mijn kind moet aangepakt worden. Ik nog zeggen dat madam roch aardig wat dingen krijgt en net zo hard zeurt... nou toen werd is nog bozer want dat is natuurlijk niet waar! Zij krijgt nooit wat!

Ga ik net voorlezen boven hoor ik de voordeur dicht knallen. Die is m dus gesmeerd. Bah. Weer strijd. Alsof kindjes niet jaloers mogsn zijn. Alsof het machientjes zijn! Tis niet dat hij het haar niet gunt, integendeel! Maar hij wil er zelf ook gewoon graag 1 ! Logisch toch??? Of ben ik nu gek!?

9. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Tuurlijk is dat logisch het zijn kinderen ik kap de kinderen van mijn vriend gelijk af als ze vertellen wat voor duurs ze hebben gekregen.
    een hoeven wij niet te weten is genoeg.

wel een beetje rare reactie van je man het is eerder zijn dochter die een verwent nest is

10. giosy

giosy Actief lid

31 okt 2011
    281
    0
    0
    NULL
    N-H
    Dank je.
    Ik weet dat de mijne niet zielig is. En ik wil ook wel een andere auto als mn vriendin drnwe laat zien, of dat mooie horloge of weet ik veel.
    Tis erdikkie een kind!

11. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Lastig is dat, hier ook twee stiefkids die door hun moeder strontverwend worden, ons kado bij bijv verjaardagen valt dan altijd in het niets (wij doen kado's tot 50 euro bij een verjaardag vd kids, vind ik groot zat!) en dan krijg je opmerkingen zoals "Oooo bij mama kreeg ik dat en dat". Tja ik ga er echt niet tegenop bieden hoor, dus zeg dan maar "jij boft maar". Gelukkig scheelt ons kindje in leeftijd genoeg met haar broers dus zal ze niet snel jaloers worden, en de regel is hier dat hij de spullen die hij bij mama krijgt ook gewoon bij mama laat, hier heeft hij eigen spullen. Dus wat dat betreft zal zij als ze ouder is ook niet geconfronteerd worden met hun dure spullen.

Maar evengoed is het wel eens vervelend, zo heb ik vorig jaar besloten om Sinterklaas tegenwoordig maar 1x te vieren, op 5 dec zelf, en als de jongens er niet zijn is het dus pech hebben, dan hebben zij Sinterklaas bij mama. Reden hiervoor is dat de kado's twee jaar geleden allemaal amper bekeken werden want bij mama krijgen ze alles groter/meer/beter (betaald van onze alimentatie) terwijl wij krom moeten liggen om uberhaupt Sint te kunnen vieren. Zit je met chagrijnige kinderen die alleen maar teleurgesteld zijn, leuk hoor :( Doen we dus niet meer.
    En onze dochter krijgt wat vaker een extraatje van mijn ouders en schoonouders (uiteraard als de jongens er niet zijn) omdat die jongens een hele berg opa's en oma's hebben die ze ziekelijk verwennen (ouders van mama en twee paar (gescheiden) ouders van stiefpapa, overgrootmoeder, ouders van papa en mijn ouders) dus vinden ze dat ons meisje ook wel eens wat extra's mag krijgen t.o.v haar broers.

En met verjaardagen (as zondag vieren we die van stiefzoon) weet ik niet meer wat ik moet vragen, kind heeft letterlijk ALLES al en bij alles wat hij krijgt hoort de visite "o leuk, heb ik al bij mama". Heb dus iedereen maar gezegd kadobonnen van bart smit te geven want dat ondankbare gedoe ben ik meer dan zat. Dan maar niets uit te pakken, het is toch nooit goed.

12. giosy

giosy Actief lid

31 okt 2011
    281
    0
    0
    NULL
    N-H
    Ook hierin herken ik ons heel erg!
    Niet ergers dan steeds horen wat er thuis allemaal wel is, en hier niet. Of idd de sint! Maar ja, papa wil oogappel ook graag verwennen. Dus zij viert het gwee x, vertelt dan aan de mijne wat ze bij mama allemaal ook al gehad heeft waarop de mijne zegt: ik vier maar 1 x sint! En die snapt er dan geen bal van.
    Of op verjaardagen de deur open doen voor visite en het kado uit handen trekken, geen dank je wel zeggen enzo! Papa lacht er altijd bij, schattig he?! Als de ijne dat doet is het een ondankbare verwende aap!

Verder hebben we een leuke relatie hoor :p

13. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik noem het altijd zoethoudertjes wat ze bij hun moeder krijgen.

dat van sinterklaas is nog niet eens zo een slecht idee hier liggen ook nog spullen in de verpakking, gelukkig zijn mijn kinderen wel tevreden stralende ogen als ze wat krijgen en een enthousiasme.
    dat mis ik totaal bij de vriend van mijn kinderen en vind ik er ook weinig aan

14. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    wij hebben ook de regel wat je bij mama krijgt blijft bij mama en wat je hier krijgt blijft hier. Was het beu om speelgoed en kleren te kopen wat dan toch nooit meer terug kwam.

Kinderen zijn hier wel altijd tevreden met iets, al is het maar een stomme kinder surprise ofzo.

Wij hebben ook een aankomende verjaardag maar ook een iets zwaardere tijd financieel. Moet al kromliggen om hun schoolgeld, schoolspullen, en hobbys te betalen. Gelukkig had ik nog wat vakantiegeld over en koos hij een auto garage van 15 euro in de winkel. En hij is er dol op ;)

15. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Hmm dat van de Sint vind ik geen gek idee.
    Hier staan ook nog spullen in dichte dozen.
    Denk aan Lego Friends wat echt niet goedkoop is.

Of dat mee mocht naar mama?!
    Nou nee dus want die krijgt haar centjes van de gemeente :cool:

Ook typisch :
    Mama kan mijn facebook zien en heeft gezien dat onze kleine
    een roze "prinsessenkamertje" krijgt.
    Dus op de rolgordijnen , vloerkleed etc staan prinsessen van Disney.

De meiden komen hier altijd met een Hello Kitty koffertje in het weekend.
    Toevallig hadden ze 2 weken geleden een precies dezelfde koffertje van die prinsessen.

Dat mens is zo jaloers en dat laat ze zo duidelijk merken.
    Beetje jammer zulke mensen:D

16. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Waarom kan ze jou facebook bekijken jac84? ik zou haar gaan blocken hoor of op prive zetten dan krijg je dat soort taferelen ook niet.

17. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik heb zijn ex ook geblokkeerd en haar familie ook, om dezelfde reden. Schreef ik op facebook dat we het weekend naar een pretpark gingen (met mijn kant vd familie) word je s avonds gebeld waarom we dat niet plannen in een weekend dat de jongens er zijn. En dan te bedenken dat we dat soort dingen eigenlink altijd met de jongens doen en zij ook vaak zat met mama leuke.dingen doen (en dan mag mijn dochtertje ook niet mee ;))
    Was er dus klaar mee, sindsdien heerlijk rustig. Maar mevrouw was slim genoeg om haar zoontje van 8 op facebook te gooien zodat ze alsnog mee kon spielen, dus hem.hebben we ook geblokkeerd (en ook uitgelegd waarom, nl dat wij facebook niet voor kleine kinderen vinden en dar er wel eens dingeen opstaan waarvan wij niet vinden dat hij het hoeft te.zien)

18. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Wij hebben haar ook geblokkeerd. Maar het laatst voegde een man mij toe en hij kende mij zogezegd van in een café waar ik een tijdje werkte. Nou ja prima toegevoegd. Vertel dat enkele dagen later aan mijn vriend zegt die heel serieus dat het de man van een nicht van haar was. Zo kon ze weer even meelezen en foto's van mijn dochter zien! Ben zooooooooooooo kwaad geworden. Heb haar ook een bericht gestuurd. Amuseer je toch lekker met je eigen rotleven Wij hebben het goed en leuk samen en dat kan ze niet verkroppen. Zij is aan lover nummer 4 bezig, die ook alle 4 bij haar hebben ingewoond op 2,5 jaar tijd.. Tja..

19. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Wat een rotstreek Bambi ik zou ook in alle staten zijn vind het inbreuk op priv.

kunnen jullie je facebook niet gewoon op alleen voor vrienden zetten dan zien ze alleen de omslagfoto en profiel foto valt er ook weinig te bekijken, en ook hier eentje die haar zoon op facebook heeft gezegt kan ze vriend mooi in de gaten houden.
    want die heeft ook iedereen belockt (ik niet want er valt weinig te zien )

20. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Het blijft een lastig iets en een eeuwige verbintenis als
    je wederhelft kids van een ander heeft , helaas!
    Hoop toch stiekem dat het veranderd als ze wat ouder worden of
    dat Mevrouw snel zelf een partner vind :cool:

Ik heb FB op "alleen voor vrienden gezet".
    Stond op "vrienden van vrienden" kwam ik achter ;)

Deel Deze Pagina