Ja vind dat zelf ook wel eens lastig hoor, ik ga niet voor eeuwig maar tot de leeftijd van 18 dan zijn ze volwassen en mogen zelf beslissen. maakt het toch iets positiever. hier heeft madam zelf een partner maar ze mag zich evengoed graag bezig houden met het negatief uitlaten over mijn vriend. , ik vind het best wel ziekelijk worden. vriend negeert haar maar gewoon als het niet over de kinderen gaat maar ze bedenkt atlijd weer een manier om aandacht van hem te krijgen nu is ze weer met een advocaat bezig je komt er helaas nooit vanaf
Handig om dit als klaag topic aan te houden Dit weekend zouden we de 2 kinderen hebben maar mijn vriend scheurde vorige week de banden in zijn schouder af na een val van de trap. Hij kan nauwelijks iets en eerlijk gezegd zag ik het daarom niet zitten om volledig voor de 2 meiden te "zorgen". Ik ben 37.4 weken en lek aan alle kanten dus het is nu eenmaal best zwaar. Dus heeft hij deze week zijn ex laten weten van de gescheurde banden en of ze een weekendje konden ruilen. Ipv dit weekend dus volgende week. Heeft ze achter zijn rug om , zijn ouders opgebeld of de 2 meiden daar heen konden Toen had ik al zoiets van " uhhh oke? ". Dit bespreek je toch? Hij kreeg ook een sms van haar. Dat de meiden hem graag wouden zien dus of hij langs zijn ouders wilde gaan want dit was wel leuk voor ze. Gisteren ging de telefoon. Zijn oudste dochter. Of "papa" morgen langs wilde komen. [ vandaag dus ] Dus gezegd dat hij langs zou komen en toen vroeg hij hoe het verder met haar ging. "Nja , Dat hoor je morgen wel". Ik weet zeker dat ze weer opgestookt is door haar moeder dus ben benieuwd wat ze te zeggen heeft. Zal wel weer gaan over het weekendje ruilen. Vanmorgen al steken in mijn buik , onderrug en ik leg aan de onderkant. Dus had liever dat vriendlief bij mij bleef vandaag want je weet immers nooit. Maarja , Niks aan te doen. Vind het wel een enorm moeilijke vrouw maar hier staat ze ook om bekend.
Volgens mij zijn al die exen moeilijk en Lui! Overal graag commentaar op hebben maar als ze het Weekendje niet ophalen dan ist niet best
Nou , Vervelend is dat heh?! Je merkt toch een bepaald dwingerig gedrag en word het niet gedaan zoals zij willen dan zijn ze nog beledigd ook. En dan is dit er nog 1 die overduidelijk niet verder gaat met haar leven
Jaqc, ikbegrijp wel dat jij nu niet voor de kids kan zorgen en je vriend ook niet met gescheurde schouderbanden, maar ik begrijp ook dat ex baalt want die zal ook plannen gemaakt hebben in de weekenden dat ze kindvrij is. Als opa en oma het dan geen probleem vinden is het toch goed opgelost zo? En ergens is het natuurlijk het probleem van papa om opvang te zoeken als hij in zijn weekend de kids niet kan verzorgen...dat zijn dochter niet blij is begrijp ik wel, die snapt echt nog niet dat papa en jij niet voor haar kunnen zorgen en dat onbegrip word gevoed door ex dus dar arme kind voelt zich hartstikke gedumpt. Hier overigens ook zo'n empatische ex...toen ons dochtertje uitgedroogd en heel ziek in het ziekenhuis lag en wij (voor het eerst) vroegen of ze een weekend kon ruilen weigerde ze dus kon mijn man niet bij ons in het ziekenhuis zijn (oudste stiefzoon is verstandelijk gehandicapt dus die kun je niet zomaar ergens anders brengen). Gelukkig woont de oudste nu in een instelling dus bepalen wij in overleg met hen of /wanneer/hoelang wij hem halen.
Zullen we dit lekker als klaagtopic houden! Ik ben het namelijk zo zat. Onze zoon (1) wordt door stiefzoon (5) heel erg 'gepest' ja ik weet niet hoe ik het moet noemen. Hij slaat hem, laat hem struikelen, trekt zijn handje weg als hij ergens op steunt om te gaat zitten/staan. Loopt stiekem zijn kamer in als hij ligt te slapen en is 2 keer op hem gaan zitten toen hij een maand of 5 a 6 was. Probeert kleine stukjes van zijn eigen speelgoed in mijn zoon zijn mond te duwen. Als je er wat van zegt gaat hij voor je staan laat zijn tong uit zijn mond vallen stopt zijn vingers in zijn oren en rolt raar met zijn ogen. Hierover ook ex gesmst dat het zo niet langer kan wat er met hem aan de hand is want wij weten het niet meer. Buiten dit zijn er zat andere dingen die hij doet /niet doet. Ex smst terug dat zij niet kan/wil/durft te zeggen wat er met hem is gebeurd uit angst dat dit tegen haar gebruikt zal worden in een rechtszaak. Zijn zus (8) is dan wel weer ontzettend lief voor L. We hebben zo vaak met hem gepraat. Mijn man gaat ook vaak wat alleen doen met 1 van de kinderen. Varierend van bijv een pak melk halen tot lekker naar de film. Veel gepraat en goed uitgelegd dat papa van al zijn kindjes evenveel houdt! Nu is onze tweede op komst en ik vind het dood eng. Ik kan mijn zoon en stiefzoon namelijk geen tel alleen laten, even naar de wc durf ik al niet. Ex werkt ook totaal niet mee sja hij vindt L gewoon niet leuk he zegt ze...
Ik snap dat de ex dan plannen heeft gemaakt dat ze er van baalt, maar de meeste exen (hier dan) hebben er een handje van om de vader in kwestie te gebruiken voor hun eigen vrije tijd, zo gaat vriend zijn ex een rechtzaak tegen hem aanspannen omdat ze wil dat hij ze elk weekend neemt dat hun oudste heimwee heeft word even vergeten als stiefs mijn kinderen zouden pesten dan krijgt hij straf en goed ook, now way dat dat gaat gebeuren, zegt je vriend er niks van?
@ CVM1985 : Tuurlijk begrijp ik de meid. Vind het zelf ook enorm sneu voor beide maar helaas is het even niet anders. Ze had trouwens niets te zeggen gisteren , alleen bloemen voor papa gekocht...[ lief!] Ik snap ook wel dat zijn ex plannen heeft voor het weekend maar ik vind het belachelijk dat zij zijn ouders belt om te vragen of ze daar terecht kunnen. Bel dan bijvoorbeeld je eigen ouders op , om het op te lossen of overleg het met je ex [ mijn vriend dus ]. Hier was geen sprake van overigens. Ik zou het evengoed net zo krom vinden als zij een keer een weekend zou willen wisselen en mijn vriend gaat haar ouders op bellen of ze daar terecht kunnen. Ik weet niet , vind dat een beetje raar. @ Onje : Jemis zeg , Wat een verhaal! Ik geloof dat ik enorm boos zou worden. Wat een vreemd gedrag van je stiefzoontje , jaloers? Vind het best eng gedrag voor zo'n jong kereltje @ Ikke84 : Belachelijk heh. Echt claimen vind ik dat. Uit elkaar zijn maar dan toch nog dwingen. Terwijl ze weten dat hun ex verdergaat met zijn leven en dus geen tijd meer heeft om alles te doen zoals hun het willen.
Ik zou dat ook raar vinden oppas ok,maar dan ZIJN ouders vragen ik vind het ook raar. eerlijk gezegt vind ik je stiefje ook een beetje eng met zijn gedrag maar welicht komt het ergens vandaan? het is idd claimen en opleggen! ikke wil dit ikke wil dat. ik weet niet of het valt af te dwingen door de rechter? maar het zal me niks verbazen dat ze dr zin krijgt ook nog. dan zullen sommige mensen zeggen goh wat leuk dat de kinderen vaker mogen komen van ex , maar ze kennen de achterliggende gedachte niet, ze mag wel commentaar leveren en de kinderen worden uitgehoord maar ze mogen wel vaker komen? schiet mij maar lek hoor puur eigen belang. ze zal wel geen eigen leven hebben dat kan niet anders
Ze is toevallig zeker ook nog vrijgezel? Het is wat met zulke mensen en inderdaad zoals je zegt : Ze zal haar gelijk wel krijgen bij de rechter want ja ... Ze kunnen zo heerlijk zielig overkomen en flink toneelspelen Ik zeg er nu nog niks van. Haar FB statussen maken mij ook wel eens aan het twijfelen maar dat zal de bedoeling wel zijn. Hopeloze plaatjes en teksten over liefdesverdriet. En gisteren weer : "Alles komt goed , zo niet dan toch". Ze weet gewoon dat hij luistert naar haar uit respect voor zijn kinderen. Ik hoop maar dat ze snel zelf een nieuwe lover vind al zie ik dat niet zo snel gebeuren want het is nogal een onverzorgd type en ze hangt nog in het verleden. Als de kinderen ouder zijn en meer op eigen houtje kunnen doen dan hoop ik dat ze snel ophoepelt uit mijn leven [ oeps sorry ] Het is toch wat met die exen heh , haha
Meestal word er in het belang van het kind gekeken, de normale omgang is 1x in de 14 dagen en de helft van de vakantie´s.of meer in het belang is van de kinderen zou je zeggen van niet. nee ze is niet vrijgezel ze gaat zelfs samenwonen binnenkort. hee het is gewoon handelen uit wraakgevoelens
Kan ze haar tijd en energie beter steken in haar nieuwe relatie ipv jullie dwarsliggen. Af en toe best moeilijk om er mee om te gaan. Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes en sterkte en ik duim mee dat ook de rechter zijn/haar ogen open heeft en niet uit medelijden handelt!
Tja we zitten er waarschijnlijk een aantal maanden aan vast die rechtzaak dus we hebben nog even te gaan, maar goed de kinderbescherming zal kijken wat in het belang van het kind is
Sja jaloers nee dat denk ik niet. Ik blijf zeggen ( en mijn man ook) dat er iets goed mis is met die jongen. Mijn man zegt er zeker wat van hoor. Die geeft hem ook straf, als mijn man er niet is geef ik hem straf. Maar we weten het gewoon niet meer.Er worden ook echt leuke dingen gedaan met hem hoor en juist vaak met zijn vader alleen of met zijn zus erbij. Stiefkinderen zouden hier 3 weken zijn in de zomervakantie. Na 4 of 5 dagen heb ik gezegd dat stiefzoon weg moet. Terug naar zijn moeder. Misschien heel erg 'zielig'. Maar het was te erg, totaal onhandelbaar. Niet luisteren naar mij en/of mijn man. Hij slaat schopt en treitert wel mijn kind. Mijn kind waar ik onvoorwaardelijk veel van hou. Ik was echt bang dat ik hem uit reactie een tik terug zou geven. Mijn man en ik hebben het er de laatste tijd veel over. Ik krijg namelijk steeds meer en meer moeite met stiefzoon. Ik vind hem heel eerlijk gezegd gewoonweg eng. Dit is geen normaal gedrag voor een 5 jarige. Oh volgens ex is het de kleuter pubertijd ja hoor maar nog geeft dat hem niet het recht mijn kind te terroriseren, dit is geen kleuter pubertijd.
Sorry? haha zo denk ik ook hoor. Lijkt mij heeeel normaal in onze situaties. Het is altijd zo makkelijk lullen he van ja maar het zijn wel zijn kinderen en met zijn ex zal hij altijd een band houden door de kinderen. Tegen mijn man heb ik na jaren van ontelbare rechtszaken gezegd zo nu is het mooi! Nu is het onze tijd. En afgesproken dat het afgelopen is. Mocht zij weer de kinderen weghouden (dat is namelijk al heel vaak gebeurd) en mocht het nodig zijn om een rechtszaak te starten om ze weer te zien te krijgen dan stoppen wij ermee. Geen rechtszaken meer, geen getouwtrek aan de kinderen. Emotioneel zijn al die zaken en al die keren papa weken/maanden niet zien, al die negatieve dingen over papa en mij een flinke klap voor de kinderen. Dat hoort niet daar werken wij niet meer aan mee. Mijn man niet en ik niet. Buiten dat het zijn kinderen schaadt, schaadt het ook ons en ons kind.
Onje, wat naar hoe je stiefzoon tegen je zoon doet, en dat ex dat geen abnormaal gedrag vind. Heeft je man gezag? Zo ja, laat hem naar de huisarts gaan met dit verhaal en schakel jeugdzorg in, nalaten van proffesionele zorg is mishandeling. Jeugdzorg zal gesprekken met jullie en ex aangaan en indien zij het ook afwijkend gedrag vinden kan ex gedwongen worden om een kinderpsychiater te bezoeken met je stiefzoon. Wij zitten nu in dit jeugdzorg traject omdat ex mijn jongste stiefzoon ook medische en psychische hulp ontzegt terwijl iedereen (wij, school, huisarts) hulp wel nodig vinden. En heel logisch dat je het mannetje zo niet in de buurt van jullie zoon en straks de baby wilt hebben, mijn oudste stiefzoon is verstsndelijk gehandicapt en kan heel agressief worden, hij heeft zijn agressie nog nooit naar mijn dochtertje gericht maar mocht dat wel gebeuren sta ik ook niet voor mezelf in! Wel heeft hij mijn man met een mes bedreigd, geslagen met zijn vuisten en geschopt en ook jongste stiefzoon heeft wel eens een blauw ook gehad. Ik maak altijd dat ik wegkom met dochterlief als stiefzoon zo'n bui heeft. Maar die agressieve buien (die horen bij zijn beperking, hij kan zichzelf dan niet meer inhouden) zijn wel de reden dat we de bezoekregeling heel erg versobert hebben. We halen hem eens per 2 weken een dagje van 11-20 uur en met feestdagen mag hij soms een nachtje blijven slapen. Vakanties nemen we hem niet meer mee, het vertrouwen is na enkele keren weglopen (waaarbij de politie ingeschakeld moest worden en hij 1x op de snelweg bleek te lopen) helemaal verdwenen en wij kunnen hem niet aan. Gelukkig woont hij in een instelling nu want ex is het totaal niet mee eens dat wij meneer niet vaker halen. Gelukkig heeft zij daar niets meer over te zeggen
Ja daar heb je gelijk in en dat zouden wij misschien ook moeten doen. Mijn man heeft gezag. Maar weet je die band tussen mijn man en zijn zoon is zo ja hoe moet ik het zeggen? Klein zeg maar. Mijn man was al weg voor hij 1 werd. Die jongen trekt zo verschrikkelijk naar zijn moeder en zus toe (wat natuurlijk ook logisch is). Hij is wel enorm gek op zijn moeder dus ze zal het vast verder goed doen. Tuurlijk mist hij zijn moeder als hij hier is en het hele weekend roept hij zondag gaan we weer naar mama. Maar zij stimuleert dit ook ontzettend hoor. Als mijn man ze vrijdag komt halen staat zij half jankend afscheid te nemen ooooh mama gaat je zoooooo erg missen. En ja het is een ontzettend gevoelig jongetje dus wat gebeurt er stiefzoon jankt de hele straat bij elkaar en mijn man moet hem jankend en schreeuwend om zijn moeder in de auto zetten. Af en toe weet ik het niet meer en eerlijk is eerlijk en dit heb ik ook tegen mijn man gezegd. Als hij niet meer komt zou ik de weekenden een stuk rustiger tegemoet gaan. Als het hun weekend is dan ben ik op van de zenuwen, verschrikkelijk chagerijnig en ook best verdrietig. Ik heb geen zin meer in die strijd. Jarenlang heb ik gevochten voor zijn kinderen. Ik vecht nu voor die van mij. Mijn man begrijpt mij trouwens volkomen hoor hij vind het ook ontzettend moeilijk en weet vaak ook niet wat hij met hem aanmoet. Zijn zus komt trouwens als hij ziek is ook wel eens alleen, en het meisje is 8 en goed uitgekookt maar ze is wel lief. Als zij alleen komt dan gaat het hier zoveel gemoedelijker. Zijn gedrag is trouwens iets van de afgelopen anderhalf jaar. Al die jaren rechtszaken heeft er voor gezorgd dat we nu best veel schulden hebben. Het kost zoveel geld. In het begin was het 'gratis', maar ja als je beide werkt dan moet je natuurlijk gaan betalen. Al die zaken, alle dossiers die ik hier heb liggen waarin mijn man en ik tot het bot worden vernedert. Al die keren dat we weer op het politie bureau zaten omdat mevrouw de kinderen weer eens niet mee gaf. Alles wat wij geprobeerd hebben mediation, een omgangshuis etc etc. Dag en nacht was ik ermee bezig. Ik ben op, ik ben er klaar mee. Als ik heel eerlijk ben heb ik geen zin in een jeugdzorg traject. Misschien heel erg maar zo voelt het even voor nu. Maar ik ga jouw reactie wel even voorleggen aan mijn man. Kijken wat hij ervan denkt. Ik wil namelijk wel dat er iets gebeurt. Er is een klein meisje op komst en dat kleine ding zal ik weer met mijn leven moeten bewaken een heel onrustig gevoel is dat om te moeten hebben in je eigen huis.
Pff jeetje dat lijkt mij ook wat zeg!! Jongen zit waarschijnlijk wel tien keer beter op zn plek in zo een instantie. Zien jullie de jongste nog wel ?
Er wordt hier flink vaak door gasten gelezen zie ik net. Misschien moeten we het even prive houden. Voor de inspector gadget exen onder ons