Jeetje wat een heftige verhalen! Hier ook zo'n (h)ex, meisje komt 1x in de 2 weken een weekend en verder niet, mag van d'r moeder bijna nooit langer blijven, in de vakanties ook niet, heel sneu! Want meisje zelf wil het wel, maar het mag niet.
Dat kan wel, maar mijn vriend doet dat niet, vaak genoeg geprobeerd dat ie dat gaat doen. Hij is bang dat ie zijn dochter tijdens de rechtszaak helemaal niet meer zal gaan zien.
Tja van mij mag ex hier lezen hoe ik het zie, ik vertel i.p.c alleen de feiten en probeer mijn gevoel achterwege te laten. Maar we kunnen evt ook een "stiefmoeder klaagclub" oprichten? Dan kan ik idd zonder rekening te hoeven houden met een evt meelezende ex mijn verhaal kwijt haha
Ik lees hier regelmatig mee. Heb zelf geen samengesteld gezin, maar ben wel gescheiden. Vind het heel interessant om te lezen waar jullie tegenaan lopen in de omgang met de ex-en. Ik ga er in ieder geval hard aan werken om nooit zo'n ex te worden als mijn ex een nieuwe relatie krijgt. Kan me ook gewoonweg niet voorstellen dat ik me zo zou gaan gedragen. Ex is exit, alleen door de kinderen zijn we nog met elkaar verbonden. En in hun belang gaan we normaal met elkaar om. Ook al betekend dat voor mij (en misschien ook wel voor hem) dat ik af en toe op mijn tanden bijt omdat hij dingen net anders invult dan dat ik zou doen. In jullie verhalen vind ik het vooral triest voor de kinderen die er de dupe van zijn
Cosdy, dat is ook het trieste, wij willen dit helemaal niet voor de kinderen maar ex laat ons geen keus dan extern hulp inschakelen/rechtszaken enz. Tuurlijk krijgen kids daar veel van mij, wij praten er dan wel niet over maar dat zal bij ex in huis anders zijn en daarnaast voelen kinderen heel veel aan. Wij willen heel graag een normale communicatie en samen rond de tafel/afspraken maken enz maar ex staat daar niet voor open, liegt en verdraait zaken. Heel sneu voor de jongens want open communicatie blijft het beste voor een kind. @all, ik heb een besloten club aangemaakt om meelezers te voorkomen. Je kunt alleen lezen als je lid bent na uitnodiging van mij (moderator). Ik heb een aantal mensen uitgenodigd, wil je ook meeschrijven pb me dan even.