Hoevaak hebben jullie partners contact met hun ex over de kinderen? en hoe? per sms,mail,telefoon, geschrift of irl? en is er veel contact? of hooguit wekelijks maandelijks?
Eigenlijk altijd over sms.. Als ze bellen krijgen ze ruzie dus dat is de oplossing niet. Zelfs als ze smsen komt er 9/10 ruzie van. En dan alleen over de praktische dingen over brengen/halen tijdstip e.d School horen wij echt van de school zelf. Zij vertelde ons nooit wat, maakte afspraken altijd zo dat vriend niet mee kon. Toen hebben we naar de school gebeld en worden we apart uitgenodigd of gebeld bij dringende zaken zoals de logopedie voor de jongste. Contact is vaak meerdere keren per week maar dan korte smsen van hoelaat kom je ze halen? 10u. Prima. EINDE
hier in het begin 0 contact. toen kreeg vl een foon met app en nu wordt IK gek van haar. te pas en te onpas wordt er geappt. over nieuwe kleren die gekocht zijn, kindjes die komen spelen, wat er op het broodje zit, wat voor kleur snot er uit dr neusje komt. ik ben klaar mee maar vl vind het fantastisch al die info
Hier voorheen via sms, mail en dit bijna elke dag maar dit was ook 9 van de 10 keer oorlog , verwijten zeuren en zaniken. het werd steeds erger waardoor de kinderen er ook last van gingen krijgen. toen heeft vriend aangegeven dat hij alleen nog maar per de huistelefoon bereikbaar is en via het geschrift, dit vond madam maar niks want ja je blijven samen ouders en dan hoor je vaak contact met elkaar te zoeken (vond zij) en nu is pas rust in de tent heerlijk overigens geeft zij wel informatie door, en wil het liefst samen met vriend op ouderavonden zijn
Hier man eens per 3 maanden over hun dochter. (zij woont bij ons) gaven eerst alles door op het moment dat er wat speelde, vond mevrouw niet genoeg, en toen werd via de rechter dirt vastgelegd, helemaal prima dus Mijn ex belt onze dochter dagelijks als ik wat heb of hij spreken we elkaar dan ook, maar ook via mail, sms of wat dan ook. (hebben wel een goed contact) Enne ik weet niet wie het schreef over die apps, maar dat doe ik ook, puur omdat hij haar vader is, hij haar alleen in de weekenden ziet en we wilden dat hij op die manier ook deel zou uitmaken van de gewone dagelijkse dingen die hij anders ook zou weten, we blijven toch samen haar ouders, dus ik snap ook wel dat je vriend alle info helemaal geweldig vind. (sorry weet ff niet meer wie het schreef...)
Die hex van m'n vriend vraagt noooooooooooooit om d'r dochter. Al haar vragen gaan eigenlijk alleen over geld en wanneer ze het geld krijgt (geld bedelen, vragen wanneer we alimentatie overmaken, zeggen dat ze recht heeft op meer geld) Ik heb de alimentatie opnieuw laten berekenen omdat m'n vriend nog een kleintje krijgt, ben benieuwd hoe snel ze schuimbekkend aan de lijn hangt over geld. Alle contact gaat dus alleen over geld, geld en geld. :x
Pfff ook vermoeiend daar ligt dan toch een uitspraak bijv. dat het voor de eerste van de nieuwe maand betaald moet zijn? Nou dan heb je het dus voor die tijd, verder zal ze moeten afwachten en als inderdaad de alimentatie opnieuw wordt berekend in jullie voordeel kan ze op d'r kop gaan staan maar heeft ze dus geen recht op meer, mits vastgelegd bij de rechtbank... Hier ook zo'n hex hoor, maar ja ze waren niet getrouwd dus krijgt ze sowieso voor zichzelf al niets, 2 zoons die bij haar bleven was 1 boven de 18 en de ander nog net niet, maar voor de uitspraak geweest was wel en helaas hoefde zij voor stiefdochter niets te betalen die bij ons woont (maar daar gaat stief zelf nog eens achterheen als ze eenmaal 18 is want alimentatie wetgeving is veranderd dus nu zal ze in elk geval iets moeten gaan betalen) us goddank nooit wat met haar te maken gehad verder wat dat aanging en als ze het al probeerde afgedaan met; daar hoef ik het met jou niet over te hebben, door mijn man dan
Pffff dit is dan ook net een teek. Zij waren ook niet getrouwd. Binnen 2 maanden nadat ze hem kon heeft ze hem er in geluisd. Ben bang dat we nooit meer van d'r afkomen. Al bijna 3 jaar het gezeik om geld, geld, geld... Stak ze al d'r energie maar in d'r dochter of tenminste een cent van wat we betalen in d'r dochter. Vandaag valt de brief van onze advocaat in de brievenbus, ben benieuwd hoe snel ze schuimbekkend gaat bellen/whatsappen (dit doet ze trouwens alleen op kantooruren, als ik er dus niet bij ben). Ze wil mij ook koste wat het kost erbuiten houden, want "Dit gaat tussen ons en daar heeft niks mee te maken" Ik heb er ook niks mee te maken, behalve als het om geld gaat. Ik mag me er dus niet mee bemoeien als ik haar moet betalen. Ze had trouwens het geniale idee om bijna 700 pm te vragen (vriend heeft modaal inkomen) Ik begin m'n geduld in ieder geval wel een beetje te verliezen. Hoe ga jij hier mee om? Ik ben 27 weken zwanger en zit continu in de stress om haar gezeik :x
Adem in, adem uit! Niet stressen. Mijn vriend zijn (h)ex denkt dat ook. Maar wij zijn haar geldezeltje niet hoor. Geld voor de kinderen en dan houdt het op. Jammer als ze het dan niet groot kan laten uithangen, dat kan ik ook niet. Dat niet bemoeien probeer ik hier ook te doen, maar wanneer het over geld gaat bemoei ik mij wel degelijk. Ik ga nu eenmaal niet werken om haar te onderhouden. Ik zou gewoon rustig blijven, je hebt al een advocaat e.d dus het komt echt wel goed. Ga lekker genieten van het mini-mensje in je!
Haha bizar dat je je kind inzet als melkkoe. Ik heb me tot nu toe nergens mee bemoeit, vond het allemaal wel best. Nu ben ik het wel zat eigenlijk. M'n vriend heeft alleen maar medelijden met haar omdat ze niets en niemand heeft. Ze mocht zelfs in zijn koophuis blijven wonen tot ze wat anders had, koste ons 850 pm en zij deed er 13 maanden over om iets te vinden voor zichzelf) Ze krijgt 400 pm omdat ze zo zielig is. Maar nu hoor ik van m'n schoonmoeder dat ze tussendoor ook belt om geld te bedelen (naast die 400 pm dus) En nòg valt ze hem lastig met alleen maar verwijten en bullshit. Nu ben ik dus zelf zwanger en heb er een stokje voor gestoken. Ze krijgt wat de richtlijnen zijn, en geen cent meer en voor vragen over geld moet ze bij mij zijn, niet bij m'n vriend.
Ik was dst die daarover schreef. Als het contact altijd zo geweest zou zijn zou ik het niet als vervelend ervaren. Maar het begon zomaar ineens terwijl ervoor altijd oorlog was. En op zich is het fijn te weten wat je kind allemaal doet, ik vind het alleen niet nodig omdat bv donderdag avond half 11 te doen als de dag erna de ophaal dag is. Of in het weekend dat wij madam hebben zatrdag avond laat nog appen over iets wat moeders gekocht heeft voor madam. Dat soort apps zijn mi niet nodig. Daarnaast nog dd berichten zoals: ik zie dat je online bent, waarom ant je niet. Ben je druk? Wat ben je aan het doen? Je kunt het ook overdrijven denk ik dan .....
Als het eerst anders was kan ik me voorstellen dat het je stoort. Weet je waar de omslag vandaan kwam?
Hier loopt ook bijna alle contact via whatsapp, sms, email en telefoon uit op oorlog want het maakt niet uit hoe manlief het brengt, het is nooit wat ex wil horen. Daarom zo weinig mogelijk contact, en WhatsApp geblokkeerd dus enkel email/sms en dan zo kort en duidelijk mogelijk. Haal en brengtijden liggen vast net als de alimentatie. Geld blijft hier ook altijd een ruziepunt, ze weet dat ze geen cent meer krijgt dan vastgesteld maar speelt het klaar door de kids bijvoorbeeld niet te laten knippen/sportclubs niet te betalen/schoolreisje niet enz in de hoop dat wij dat dan doen. Sinds een tijd ben ik mijn baan kwijt en kunnen we echt amper rondkomen dus doen we dit niet meer, ze krijgt genoeg alimentatie dus het is haar pakkie an...maar dat blijft dus niet een ruziepunt, het zal nooit genoeg zijn wat we ook betalen. Overigens heeft ze aan de deur niet zo'n grote bek, ze durft onsniet aan te kijken en blijft zelfs vaak in de auto zitten. Heb haar 1x bij het ophalen geconfronteerd met enkele uitspraken die ze via de mail had gedaan (uiteraard toen stiefzoon nog binnen was dus hij stond er niet bij) begon ze te janken en stotteren en ik moest begrijpen dat zij het zwaar had blablabla. Ja vast, dus dat geeft je het recht leugens over mij te verspreiden??? Nouja sindsdien is de wederzijdse afkeer nog groter geloof ik, gaat ook niet meer goedkomen.
Contact is hier echt nihil en als het er is dan via sms. Afspraken over halen en brengen staat vast, ook staat vast dat wij geen alimentatie hoeven te betalen. De smsjes die wij krijgen zijn vaak alleen maar verwijten dus vaak antwoordde wij niet eens.
ik ben blij dat wij niet de enigste zijn, soms heb ik ook het idee dat ex van vriend hem nog een beetje bij zich heeft door middel van de kinderen
Nou ikke... Dat denk ik dus ook. Dat ze controle over hem wil uit oefenen door die rot apps. Ik zie niet in waarom je anders zoveel contact hebt. Ik heb het echt over elke dag! Nogmaals, als het altijd zo geweest is zou ik er ws geen moeite mee hebben, maar het is niet altijd zo geweest. De echt belangrijke dingen worden mi niet besproken. Zo heeft madam add, maar is m'n vriend nog nooit aanwezig geweest bij die gesprekken en onderzoeken. T arme ding heeft enorme problemen met een aantal dingen die ik niet wijt aan add maar aan iets anders..... Helaas is er nog nooit naar onze kant gevraagd.
Al betaalde onze mannen 1000 euro per maand dan was het waarschijnlijk nog niet goed.. Wij betalen waar ze recht op heeft en dat is het. Geen euro meer. Zijn ex loopt weg als ze me ziet. Maar ze heeft zogezegd nooit iets gezegd wat niet waar is. Waarom dan weglopen? Als je recht in je schoenen staat hoeft dat toch niet?
Hier komt binnenkort een recht zaak omdat madam ze hier elke weekend wil hebben ipv 2 in de 14 dagen, heel onozel wel zovaak mogelijk hier willen hebben maar wel comentaar geven. ach zolang zij maar achterover kan hangen. weer een aandachtskwestie of hopen te stoken tussen mij en vriend geen idee wat het is maar ik vind het ziekelijk worden
ex komt hier trouwens niet aan de deur, en als ik toevallig de telefoon opneem doet ze ontzettend aardig.maar o wee als ik me ergens mee bemoei (geld) dan is het een zaak tussen haar en mijn vriend want het zijn HUN kinderen (dat zegt al genoeg eigenlijk) vriend spreekt nooit over ons kinderen maar mijn kinderen
Ikke, is er een reden dat jullie ze niet elk weekend willen hebben? Persoonlijk zou ik juichen als mans ex dit zou aanbieden, het lijkt me makkelijker om zijn kids in het gareel te houden als ze hier wat vaker danom het weekend zouden zijn ook al zou dat betekenen dat ik geen weekenden meer mijn mijn eigen gezin (zonder zijn/hun kids) zou hebben. En mijn man zou zielsgelukkig zijn, die mist (veel van) zijn kinderen.