Mijn buurvrouw vond het blijkbaar een leuk idee om vogels te voederen op haar balkon. Onze balkons zijn gescheiden door middel van een kunsttof wand die langs onder gewoon open is. Blijkbaar vond ze het ook een goed idee om daarop vogeleten vast te maken. Waardoor heel mijn balkon onder het vogelzaad ligt. Om nog maar te zwijgen van de vogelpoep. En ik ben als de dood voor vogels die het nu natuurlijk ook heel gezellig vinden op mijn balkon. Kan ik haar vragen om dit aan de andere kant te zetten of zeur ik dan?
Ja daar zou ik ook zeker iets van zeggen en het toch even aankaarten dat je dat niet zo prettig vind...! En anders maar een grote voetbalhoorn aan de balkonreling maken en TOETOETOEOEOEOEOT doen, dan storten de vogels vanzelf naar beneden met een hartaanval
Natuurlijk kun je daar iets van zeggen. Als je haar gewoon vriendelijk uitlegt waarom je dat graag wilt zal ze het vast geen probleem vinden.
Je kan toch gewoon zeggen van "hallo buurvrouw.... Het is misschien een beetje flauw maar ik ben heel bang voor vogels... Zou u een beetje aan de andere kant kunnen voeren want nu komen ze steeds op mijn balkon en dat vind ik dus heel eng." Grote kans dat de buuf het een beetje apart vind... Maar als ze een beetje sociaal is, is het een kleine moeite om beetje meer naar de andere kant te gaan staan en op te letten met het vogelvoer toch? Nee heb je, ja kun je krijgen. In het ergste geval.. Verandert er niets.
Dat is zielig, die vogeltjes kunnen er niks aan doen dat ze gelokt worden met voer Gewoon vriendelijk iets van zeggen. Los van het feit dat je bang bent voor vogels, heb je ook je balkon vies daardoor
Hier word dat niet goed gevonden nestjes en vogels ( duiven meeuwen ) Wel vogels voor eigen kweek in een kooi maar er word wel voor gewaarschuwd om geen overlast te bezorgen. Je woont in een flat en heb meer buren als in een laag bouw. En balkon is dan het stekje om te zitten zonder overlast van poep voer etc. Dus even vragen of ze daarmee rekening wil houden. Mocht ze het niet doen even woning bouw inlichten. Zijn het duiven en heeft ze veel poep (aangekoekt etc) dan kan het ook schadelijk zijn. S6
Ja ik zou er ook wat van zeggen! Zodra er duiven op de loer zijn kom je er nooit meer vanaf!!! Hier heerst een plaag en godzijdank niet op ons balkon... Er is ook nadrukkelijk verteld dat wij de woning kwamen bezichtigen, NIET voeren. Want een stuk verder hebben ze echt een plaag.
Gewoon netjes even aankaarten, grote kans, als ze een beetje sociaal is, dat ze aan de andere kant voert.