Zelf pensioen opbouwen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yil, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Afgelopen maand druk aan het solliciteren geweest en nu eindelijk ergens aangenomen. Deze werkgever heeft echter geen pensioen voor zijn werknemers geregeld en dit zal ik dus zelf moeten doen. Bij het doorgeven van mijn salariswens wist ik dit nog niet en nu vraag ik me af of ik een hoger bedrag moet noemen. Vind het heel lastig want ben blij dat ik een baan heb kunnen vinden, maar als ik het van mijn netto salaris moet gaan betalen houd ik niet veel over.

Iemand enig idee wat je per maand opzij zou moeten zetten en zouden jullie meer salaris vragen in dit geval? Contract is nog niet getekend.

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Dat zou ik informeren bij een verzekeraar of bank. Maar reken maar op een hoog bedrag. Misschien kan je beter iets van een lijfrentepolis afsluiten.

3. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.849
    113
    Maar als je netto pensioen betaald mag je dit wel als negatief loon opgeven bij de inkomensbelasting naar ik weet. Want normaal gesproken is het een brutobedrag.

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Maar het blijft heel prijzig om het bedrag wat meestal door een werkgever wordt betaald op te hoesten. Daar is bijna niet tegen aan te sparen.

5. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Is je nieuwe werkgever ook aangesloten bij een cao?

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113