vraag over DA-test

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ensch, 1 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ensch

Ensch Lid

1 nov 2009
    44
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier, maar lees al wel een hele tijd mee. 't Lijkt me een erg gezellig forum. Maar nu mijn dilemma:

Ik heb vandaag een test gedaan van de DA. Er staat dat je binnen 3 minuten je resultaat moet aflezen. Dat deed ik ook, en er stond wel een streepje, maar hij neigt naar wit. Dat zal dan wel een voorgedrukt streepje zijn die eigelijk zou moeten verkleuren. Binnen 10 minuten is dat witte streepje opeens licht roze. Telt hij dan nog of moet ik me echt aan die 3 minuten houden?? In de gebruiksaanwijzing staat namelijk dat je je resultaat nooit na 10 minuiten meer mag aflezen. Dus ik snap hem even niet meer. Is het nou 3 minuten, of mag 7 ook bijvoorbeeld. Want ik weet zeker dat hij binnen 10 minuten van wit naar roze is gegaan. Snappen jullie hem nog? Er staan dus eigelijk 2 tijden waarin je moet kijken...
    Ik zal van de week nog wel een keer een ander merk test doen, maar ik vond het toch raar.

Bedankt voor het lezen.

2. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Hoi Ensch,

Spannend hoor, ik kan me voorstellen dat je nu erg in verwarring bent. Ik zou ook niet weten of je nu een positieve test hebt of niet. Als de test negatief is, kleurt deze volgens mij helemaal niet, ook niet na 10 minuten.
    Misschien even op pad om een test te halen van een ander merk?

Ik duim voor je dat het raak is! ;)

Gr.
    Cybi

3. Monieqje

Monieqje Bekend lid

12 feb 2008
    883
    0
    0
    die test kan je denk ik na 3 minuten al aflezen en dat hij na 10 minuten niet meer geldig is. Staat dat niet in de bijsluiter? Want in dat geval als er binnen de 10 minuten nog een streep verschijnt mag je hem als positief beschouwen en na de 10 minuten niet meer

4. Ensch

Ensch Lid

1 nov 2009
    44
    0
    0
    Zuid Holland
    Oow bedankt, ik hoop dat je gelijk hebt! In de bijsluiter staat dat je na 3 minuten je resultaat moet aflezen, maar nooit meer na 10 minuten. Vond dat het er niet echt duidelijk stond eigelijk. Dus daarom twijfelde ik, want bij die 3 minuten stond een witte lijn, maar een paar minuten later was hij toch echt heel licht roze.

Nou ik rij straks even naar een andere stad, daar is koopzondag, en dan haal ik die 2 van 5 euro van de kruidvat. Dan test ik woensdag nog wel een keer (als ik het zo lang vol kan houden)

5. Monieqje

Monieqje Bekend lid

12 feb 2008
    883
    0
    0
    dan denk ik die dat die posi is, maar ik heb geen ervaring met die test. Want als er staat dat je hem na de 10 minuten niet meer af mag lezen, dan mag dat dus nog wel binnen de 10 minuten ;) lijkt mij, maar zou zeker even een andere doen, hopen dat daar ook een streep op komt te staan! :D

6. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat de test niet vòòr de 3 min. afgelezen mag worden.
    En niet nà de 10 min. afgelezen mag worden.
    Dus na 3min tot 10min. is het resultaat geldig denk ik.
    Maar ik zou gewoon nog een keer testen. Ik zie dat je dit ook gaat doen. dus ik ben benieuwd:D
    Groetjes Gwen

7. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    817
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    maar als er voor 3 minuten een streep aanwezig is en je leest em dan af dan is ie gwn positief want een streep die komt verdwijnt niet meer ik had kruidvat test die van 2 voor 5 euro en die was voor 3 minuten al positief dus ik denk dat ie wel geldig is voor 3 minuten

8. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee dat klopt! bij mijn posi testen, die echt overtuigend waren;)
    zag je de test streep nog voor de controlestreep en die bleven ook echt wel. maar dan had ik ook genoeg hcg. maar ik dacht, als je nou weinig hcg hebt aangemaakt, dat de test dan wel 3 min. nodig heeft om tot een goed resultaat te komen.
    :( snap je wat ik bedoel?

9. Angelina

Angelina Niet meer actief

Spannend! Ik gok op een positieve test! ;).

10. Monieqje

Monieqje Bekend lid

12 feb 2008
    883
    0
    0
    en en?? :D heb je nog een kv test gehaald en al 1 gedaan??? :D ben heel nieuwsgierig!

11. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ik kwam er speciaal weer even voor kijken haha. :D

12. Ensch

Ensch Lid

1 nov 2009
    44
    0
    0
    Zuid Holland
    #12 Ensch, 1 nov 2009
    Laatst bewerkt: 1 nov 2009
    Haha neeee nog niet!! Ik had op een site gezocht naar een kruidvat die open was op zondag, maar die was best wel ver weg dus ik moest van mezelf nog maar een dag wachten en gewoon op maandag naar de dichtsbijzijnde kruidvat gaan. Dus nu ga ik hem morgen halen, en dan denk ik pas dinsdagochtend doen omdat ik persee met ochtendurine wil testen. We moeten dus nog even wachten... sorry sorry sorry.

Ben zelf ook heel nieuwsgierig hoor. En ik hou jullie ook zeker op de hoogte :D Zul je zien dat die dan weer negatief is en maak ik me nu blij voor niks, maarja... tijd zal het leren he

13. Monieqje

Monieqje Bekend lid

12 feb 2008
    883
    0
    0
    jij houdt ons helemaal in spanning hahaha :D ik ben heel benieuwd wat de uitslag zal zijn :D en laten we er maar niet vanuit gaan dat die negatief is ;) hij is hopelijk knal positief :D! Nou dan kom ik morgenochtend zeker even kijken voor de uitslag! Succces met testen morgenochtend!

14. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    En en en??!! ;)

Niet nieuwsgierig hoor, wil alleen alles weten!!! ;)

15. Ensch

Ensch Lid

1 nov 2009
    44
    0
    0
    Zuid Holland
    ik heb helaas nog geen nieuws. heb vandaag wel 4 testen gekocht bij kruidvat en trekpleister en ga morgenochtend testen. ik zal het ook gelijk laten weten. helaas is mijn computer vandaag overleden dus ik internet via mijn telefoon en dat is wat lastig. dames, morgen meld ik mij weer. hopelijk met goed nieuws x

16. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes morgen!!

17. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    spannend ,succes !!!

18. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    veel succes morgen;):d

19. Ensch

Ensch Lid

1 nov 2009
    44
    0
    0
    Zuid Holland
    nou ik heb mn test gedaan. ben alleen nog niet veel wijzer.... de trekpleister test, die van 2 van 5 euro, deed het niet. geen controle en teststeeep. dat is al de tweede keer dat ik dat mee maak dus voor mij geen goedkope 2 voor 5 euroos meer.
    toen heb ik er een van de kruidvat gedaan en die gaf na een minuut of 8 geen duidelijke +. ik moest hem echt in het licht houden om misschien een plusje te zien, maar echt niet overtuigend. aangezien ik toch nog twijfel doen we er eind van de week nog maar een omdat ik toch dacht iets te zien na het verdraaien van mijn nek haha...
    sorry voor de warrige tekst maar het gaat via mijn foon

20. Monieqje

Monieqje Bekend lid

12 feb 2008
    883
    0
    0
    balen zeg nog geen duidelijkheid! Ik weet niet hoe die testen van de trekpleister zijn, maar ik gebruik altijd die van kruidvat van 2 voor 5 euro. Ik weet wel dat de kv plus test vaak valse uitslagen geeft...Misschien dat die goedkope van kruidvat wel goed werkt bij je?
    Nu hou je ons nog langer in spanning :D hihihi ik hoop dat je aan het einde van de week meer duidelijkheid heb!

Deel Deze Pagina