Dringende vraag, nouja, dringend, heb nogal last van nestdrang zeg maar De babykamer is bijna af, alleen de gordijnen moeten nog. Nu heb ik net een kant en klaar gordijn afgeknipt tot de juiste hoogte en wil ik de zoom erin strijken met het strijkband dat erbij zat. Maar hoe doe ik dat? Heb een klein stukje geprobeerd, maar het kleeft niet ofzo??? Echt apart, er gebeurt helemaal niks! Wat doe ik verkeerd? Ik wil zoooooooooooooo graag de kamer af hebben en nu wil dat niet door dat stomme strijkspul
Meestal zit er een papiertje bij wat er afgehaald moet worden? Ik weet niet of je dat gedaan hebt.... Anders misschien de strijkbout iets warmer zetten.... Helaas andere ideeen heb ik ook niet, succes!!
is het zo'n doorzichtige band? die moet je ertussen doen en recht leggen en dan eroverheen strijken(langzaam en lang erover heen..) je merkt dan vanzelf dat ie samensmelt.. succes !
Het is zo'n wit stuk band zeg maar, beetje vezel-achtig. Er zit geen papiertje ofzo tegenaan wat er nog af moet. Heb het net echt heel lang verhit met het strijkijzer, begon een beetje te roken. Het gordijn dan, dat band deed niks
Moet je er niet een vochtige doek boven leggen? Mijn man had werkbroeken en daar moest ie zelf de onderkant korter van maken en daar zat ook zo'n wit vezel-achtig ding bij.. Maar dan moest je zeg maar tussen de (in dit geval) broek en het strijkijzer een vochtige doek leggen en daar overheen strijken.. Misschien is dat met die gordijnen ook wel zo.. Succes ermee!
Dat heb ik net ook geprobeerd... Had er een nattige theedoek overheen gelegd en toen een seconde of 15 gewacht, dus echt goed heet laten worden. Maar nog steeds niks. Het siste wel wat, maar dat kan natuurlijk ook van het vocht komen
Het moet dan eerst ff goed stomen en dan moet je er een paar minuten van af blijven.. het plakt niet meteen vast.. moet eerst weer ff opdrogen..
Voel me echt enorm dom, maar het lukt echt niet! Heb het gordijn dubbel gevouwen en het band ertussen gedaan. Er een natte doek opgelegd en het hete strijkijzer er zo'n 15 seconden op gehouden. Daarna was het echt super heet en het dampte nog even. Na een tijdje was het afgekoeld, maar nog steeds helemaal niets wat op kleven lijkt van dat stuk band...
Ik heb even gelezen wat je allemaal hebt gedaan en zo moet het wel. Het kan zijn dat je nu net een verkeerd stukje hebt van het kleefband. Even mee terug dus. Of nieuwe halen.
Ik heb het weleens gebruikt. en idd ertussen leggen een natte (theedoek) erop en strijken tot het droog is. er zit geen papiertje op toevallig? want dan zou je dat eraf moeten halen.
ik had zo gele papierband maar die moest je goed lospulken en dan kreeg je een hele dunne doorzichtige plakband..staat het niet bij een beschrijving op google oid? of van de winkel de site..of op het gordijnetiket? anders toch even terug ermee.. succes!
Ik heb echt alles afgezocht. Er zat helaas ook geen gebruiksaanwijzing bij... Er zit geen papier of iets dergelijks tegenaan, een stuk kleefband, dat is het. Denk dat ik morgen bij de Hema maar een ander stuk ophaal. Zit er dik in dat dit gewoon troep is
ja ik weet het anders ook niet.. plakt die band wel? of niet? meestal moet het doorzichtig zijn anders kan je zien waar die geplakt is.. laat anders even aan je man zien.. mannen snappen dat altijd meer.. een paar verse ogen erop en je kan miss gelijk verder met je kamertje...
We hebben het opgegeven Morgen maar even naar de Hema, hopen dat die het wel doet. En anders mams maar even lief aankijken of zij de zoom wil naaien... Bedankt iig voor alle hulp!
Wat raar dat het niet lukte! Hier is het altijd gelukt met de gordijnen,zelfs 1x iets te goed... De zoom zat achteraf zo scheef als wat hihi en tja,toen zat 'ie al vast.... Hopelijk kun je je gordijnen snel ophangen,is die drang weer weg haha.
Misschien een heel stom iets hoor, maar als er niets geen gebruiksaanwijzing bijzit hoe weet je dan dat t kleefband is? Is t niet een soort verzwaring om in de zoom te doen als je m gewoon omnaait of weet ik t.. Zou toch moeten plakken als je alles al geprobeerd hebt Hopelijk is t kamertje snel lekker af als je nieuwe band gehaald hebt!
Is de stof niet te zwaar? Dat het niet houdt zeg maar? Maar verder doe je het goed hoor! Geen zeiknatte doek gebruiken he! Gewoon klammig en dan niet stomen met de strijkijzer.. inderdaad even een paar minuten laten drogen ( dus doek eraf he!) en dan moet het kleven... hoop voor je dat het lukt en anders idd maar nieuw spul halen! Succes! x