wie heeft ervaring met methotrexaat

Discussie in 'Miskraam' gestart door moppie 1279, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    Ik grijs straks een injectie met methotrexaat omdat mijn hcg met beetjes blijft stijgen maar mijn baarmoeder schoon is...
    Ik heb 18 nov een miskraam gehad
    Gisteren weer bij de gyn geweest en vandaag krijg ik de spuit weet niet was ik er van verwachten moet . Ze zei er wel bij me mogen 2 maand niet zwanger worden. .

2. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Ik zit trouwens even te denken he? Geven ze je dit omdat ze een bbz vermoeden?

Want anders zou je het mss af kunnen met cytotec.... dit is minder belastend volgens mij.

(Ik heb zelf gister ook cytotec voorgeschreven gekregen, omdat mijn lichaam nog niets in de gaten heeft.)

3. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Hey,

Als je 18 nov een miskraam hebt gehad en het hcg blijft stijgen dan moet je dat goed in de gaten houden idd!
    Ik neem aan dat ze je eileiders goed gecontroleerd hebben? Als ze daar ook niets zien of in de buikholte (een verdikking of vocht oid) dan gaan ze over op een mtx injectie. En laatst heeft iemand hier op het forum er over verteld dat het eerder een soort infuusje was wat zij kreeg. Daarna moet de hcg daling worden gemonitoord en je moet 2/3 maanden wachten met weer zwanger worden.

Lovelymommy, Als je baarmoeder schoon is dan heeft cytotec geen zin want dat maakt de baarmoeder leeg en die was al schoon.

4. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Hoi,

Ik heb 2 weken MTX injecties gehad bij een bbz in mijn li eileider. De injecties vond ik niet erg prettig, het is een dikke vloeistof dus je hebt even een soort balletje in je bil. Ik heb prikkelbare darm syndroom dus ik reageerde met veel koliekpijnen op de MTX, dat was echt heel vervelend. Maar doorgaans moet je weinig klachten hebben. Ik heb 2 weken lang om de dag een injectie gehad. Mijn HCG daalde toen netjes, Wel was het zo dat ik 2 maanden niet zwanger mocht worden gerekend vanaf dat mijn HCG op 0 stond.

Heel rot voor je, ik wens je veel sterkte!

5. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Klopt, Cytotec veroorzaakt samentrekkingen van de baarmoeder zodat die als het ware leeggepompt wordt. Dus als de baarmoeder al leeg is heeft dit middel geen zin.

6. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Daarom vroeg ik ook of ze een bbz vermoeden ;)

Daarbij kan er altijd een restje achter blijven in de baarmoeder die ze op de echo ook over t hoofd zien.

Na 11 miskramen en meerdere keren cytotec gebruikt te hebben weet ik wel wat ik zeg hoor ;) ik roep niet zo maar iets :)

7. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Klopt helemaal wat je zegt. Maar ook artsen kunnen iets over t hoofd zien ;)

Helaas zelf al iets te vaak mee gemaakt.

8. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens! Maar als het hcg een maand na de miskraam echt blijft stijgen is een bbz wel erg aannemelijk. Het kan idd ook een restje zijn maar dan zie je volgens mij dat het hcg gelijk blijft en gewoon niet daalt.

Maar ik vind sowieso dat ze niet te snel een mtx cocktail moeten even en misschien via een hysteroscopie moeten checken voor restweefsel.

9. Summer93

Summer93 Lid

12 jan 2015
    42
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hai!

Wilde ook even reageren. Heb je vandaag die injectie gehad? Hoe ging het?

Ik heb 3 weken terug ook een eenmalige MTX injectie gehad. Mijn hcg was toen 761 en na 1 week gedaald naar 49. Moet morgen weer bloedprikken en dan hoop ik dat het onder de 5 is.
    wat ik merk van de injectie is dat ik heel snel moe ben en dat ik zo 4 a 5 keer op een dag duizelig ben. Maar dat is ook het enige.

10. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    Heb gisteren de injectie gehad . Vond het emotioneel moeilijk maar
    Lichamelijk niet ja erg moe en dorst . Dinsdag bloed weer na laten kijken.

Dank jullie voor de reacties. Ze zei nu inderdaad 2 tot 3 maand .. nou ik had gehoopt dat 2016 ons jaar zou worden maar aangezien het niet snel gaat bij ons ben ik er bang voor ...

11. Summer93

Summer93 Lid

12 jan 2015
    42
    0
    6
    NULL
    NULL
    Veel sterkte!

12. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hey meid, ik heb ervaring met methotrexaat. Heb ik niet gekregen voor men miskraam maar wel moeten nemen als medicatie voor men MCTD (dat is een zeldzame bindweefselziekte). Toen ik aan kinderen wou beginnen, ben ik moeten overstappen naar andere medicatie omdat daar stoffen inzitten die je kind gehandicapt kunnen maken. Ik moest toen 3 maanden wachten omdat het nog 12 weken in je systeem blijft zitten. Dat is waarschijnlijk de reden dat je nu moet wachten. Verschrikkelijk ik weet het. Ik heb ook net een miskraam gehad en men geduld is ook al een lange tijd op. Sterkte meid! Hou de moed erin, er komen betere tijden! Liefs

13. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    Het is echt een aanslag. . Nog niet eens zozeer lichamelijk. Maar geestelijk zit ik echt in een achtbaan van emoties. . Pff ... Bijna iedereen is zoo lieff de vk belt om op de hoogte te blijven de dok heeft vandaag gebeld.. En ik heb echt een poker face maar ik ben op .. zoo moe . Lig nu ook al op bed . Morgen nog even werken dan 4 dagen vrij .... dinsdag weer bloed prikken. . Heb wel een mega mooi nr gevonden van Paul de leeuw toch hoor jij er ook bij !!

14. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Probeer de moed niet te verliezen meid :( dat probeer ik ook. Er zullen betere tijden komen! Probeer die dagjes dat je vrij bent je hoofd wat rust te geven en te doen waar je zin in hebt. Het komt vast volgende keer goed. Sterkte en een dikke knuffel! Ik brand een kaarsje voor je!
    liefs

15. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    Dank je erg lief

16. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    Wanneer kan ik merken of het helpt .. Heb nog steeds mega gespannen borsten..

17. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    Test is nog positief. .. hou mijn hart vast voor dinsdag. ..

18. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Het kan wel eventjes duren voor dat je het begint te merken. Hoe lang dat het duurt voor je effect hebt dat hangt volgens mij af van persoon tot persoon. Methotrexaat breekt je cellen af dus het zal afhangen hoeveel hcg er juist nog in je lichaam zat. Komt normaal wel goed daarna hoor maar het heeft wat tijd nodig.
    Liefs

19. Summer93

Summer93 Lid

12 jan 2015
    42
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoe hoog was je hcg voordat je de injectie kreeg?

Bij mij was het 761 en een week later 49. Toen had ik geen gespannen borsten meer en 2 weken later was het minder dan 1. Alle symptomen zijn ook weg.

Volgens mij is het zo hoe hoger het hcg is hoe langer het kan duren voordat het uit je lichaam is. Maar ik kan er naast zitten!
    Houd moed en geef jezelf de tijd om het een plekje te geven. Vooral rusten is belangrijk. Ik ben nu een maand verder en nog erg moe.

20. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    349 en vandaag 229 was nog niet genoeg gezakt.krijg morgen weer een injectie pff word erg moeilijk zo...

Deel Deze Pagina