In december (ong) moet ik bevallen van ons eerste kindje. Ze zal dan per april voor 2½ dag naar het kdv gaan. Hoe en wat moet je regelen met de belastingdienst. Moet je het zelf aangeven van te voren of wordt dit anders gedaan?
Ja je moet het zelf aangeven.... Kan pas als de kleine geboren is dan geef je door hoeveel uur ze gaat en wat jullie verdiensten zijn (via de site van de belastingdienst) en dan wordt er berekend hoeveel jullie gaan krijgen per maand en wordt dat automatisch op je rekening gestort maandelijks... Je krijgt het geld een maand van te voren al zodat je niet ineens zelf veel moet bijspringen!
je moet zelf even aangeven dat je gebruik gaat maken van kinderopvang. Online kun je het hele formulier invullen en dan is het geregeld. Hoe het gaat met het kdv betalen, dat verschilt per kdv. waar ik werk kunnen ouders ervoor kiezen om het belastinggeld op hun eigen rekening te laten storten en dan het bedrag naar kdv overmaken. Maar wij bieden ook de mogelijkheid om alles door ons te laten regelen. Het belastinggeld gaat direct naar het kdv en zij rekenen uit wat er dan nog betaalt moet worden en dan schrijven ze dan automatisch van je rekening af.
Kijk eens op www.toeslagen.nl onder kinderopvangtoeslag. Daar kun je de kinderopvangtoeslag aanvragen en berekenen wat je terug krijgt. Ik zou het wel zsm doen nadat je een definitieve startdatum hebt. Belastingdienst wil nog wel eens lang duren.
Opgeven kan pas als de kleine geboren is maar dan wel zsm. Hier duurde het 6 weken voor het geregeld was.