Hallo ik ben ook een harde werker in de zorg. Ik werk als verpleegkundige. Ik vroeg me af tot welke maand je nachtdiensten je moet blijven draaien?Ik ben erg benieuwd....want heel veel zin heb ik er niet meer in! doei
Als ik me niet vergis ben je tijdens zwangerschap vrijgesteld van nachtdiensten, evenals overwerk etc..
jep in de zorg hoef je als je zwanger bent geen nachtdiensten meer te draaien. maar ik vond het net lekker die nachtdiensten in de eerste weken, lekker rustiger werken dan overdag, en je kunt meestal ff zitten wanneer je wilt. ik heb geloof ik tot ik bijna op de helft was nachtdienst gedraaid
Ja je hoeft idd geen nachtdiensten te werken als je zwanger bent.. Ik vind het zelf nog wel erg prettig..wij hebben slaapdiensten..die duren wel vrij lang, maar ik slaap toch s nachts, of ik nou thuis ben of op mijn werk..(je werkt dan wel van half drie s middags tot 10 of 11 uur de volgende ochtend) Ik heb dus juist om meer slaapdiensten gevraagd en minder dagdiensten Gek he, hoe verschillend we dat kunnen ervaren
Hoihoi hier moet de nachtdienst worden opgestart, het is voor ons allemaal erg lang geleden dat we die diensten gedraaid hebben...dus erg wennen. Ik kan dus niet zeggen of ik het prettig of niet vind, omdat ik het niet weet! Vroeger vond ik ze altijd fijn! Ik heb me nu ook al voor 3 maanden met de zelfde persoon ingeschreven, dus laat haar wel zitten als ik het niet zou doen..... ik zie het wel, tegen die tijd! Eind mei heb ik mn eerste dat is over 9 weken....
Ik heb mn nachten gedraaid tot 6 maanden, daarna lukte het me echt niet meer. Mn collega, die nu ook zwanger is, stopt ook met 6 mnd. omdat ze het nu ook te zwaar vind worden. Misschien heb je er wat aan...
Hi girls bedankt hoor voor jullie reactie! eerst die 3 maanden maar voorbij zijn en dan kijk ik verder hoe of ik me er bij voel!
vanaf je derde zwangerschapsmaand hoef je geen ort meer te draaien (volgens cao) maar dan moet je dat wel in overleg doen, want misschien doe je nog wel avonden en weekenden liefs anita
Hoi ForeverFriend, Hier een collega-zorg-werker. Ik heb tot mijn 17de week nachtdiensten gedraaid (maar ik zat toen nog in opleiding, dus ik hoefde ze niet te doen eigenlijk). Ik vond het toen wel heerlijk rustig snachts, maar had erg veel moeite om overdag te slapen en daarne weer om te draaien. Vooral volgens mijn man ben ik een week lang niet te genieten geweest... Volgens mij mag je tot 26 weken je diensten blijven draaien, maar als je kunt zodra je meldt dat je zwanger bent en het niet wilt ook vrijstelling krijgen. Het hangt een beetje ervan af hoe je leidinggevende er over denkt. Succes in ieder geval! Groetjes Simone
hallo, bij mijn weten kunnen ze je niet verplichten om na 3 maanden nog nachtdiensten te draaien. Ik stop dan ook met nachten als ik 3 maanden zwanger ben. Het is niet goed voor de baby en ook niet voor jezelf als je zwanger bent. liefs lydia