Wel of geen pap?

Discussie in 'Voeding' gestart door Nijnie, 24 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Laatste bezoek aan het CB werd me verteld dat we naar 3 voedingen moesten, 's morgens fruit, tussendoor brood en 's middags groente en de laatste fles pap, maar dan het liefst van een bordje...

Het fruit en groente eten (voornamelijk ala rapley) gaat steeds beter. We zitten gemiddeld op 3,5 fles (3 grote en nog een kleintje) en pap krijgt ze (nog) niet. Ze slaapt prima op de fles die ze nu krijgt. En ik geef vaak vrij laat de groente en dan lijkt het me zo'n geprop.
    Is het noodzakelijk dat ze pap krijgen? Lijkt me wel meevallen... toch?

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nee hoor, pap moet helemaal niet. Jelle kreeg het omdat hij elke nacht wakker werd met honger, en hij kan wel wat extra gebruiken. Maar nodig is het niet. Er zijn genoeg andere momenten op een dag dat je met een lepel kunt oefenen, dus daar hoef je het ook niet voor te doen... Als ze zo lekker slaapt, gewoon zo laten zou ik zeggen.. :D

Ik vind het sowieso een raar advies van je Cb om de laatste fles pap in een bordje te doen... Ik zie mezelf al zitten met een doodmoe kind... :( Soms vraag ik me af of die mutsen op het Cb zelf geen kinderen hebben...

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nee hoor, is helemaal niet nodig.
    Ik heb het ook nooit gedaan.
    Ik geef dan wel bv,maar volgens mij maakt dat ,in dit geval, niet uit.
    Ik zou gewoon een broodkorstje geven, en vanaf 7 - 8 maanden een broodje, lijkt me veel beter.

4. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Volgens mij had ik de laatste keer ook iemand van de oude stempel. Ik denk dat ze al arts was op t CB toen ik nog een kleine Nijnie was ;).

Ik kan me er ook weinig bij voorstellen om pap van een bordje te gaan geven nog 's avonds. Als ik het zou geven zou ik het in een fles doen...

Volgens mij riep ze de pap van een bordje ook alleen maar omdat ik zei dat we stukken aanbieden ;). Hahaha.

5. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    ik heb hier een boekje liggen met info over het over stappen op potjes en pap en daar in wordt gezegt dat het beter is om dat vooral in het begin zo veel mogelijk overdag te doen, omdat ze er s,avonds in het begin toch te moe ervoor zijn, dus dat je dat beter in stapjes kan gaan opbouwen.

af en toe snap ik het cb ook niet hoor, las van de week ergens dat cb tegen een vrouw had gezegd die een baby had van net 3 maanden en last van kramjes en verstoppingen dat die af en toe maar stukjes peer moest geven dat werkt daar goed tegen. nou lijkt me niet echt slim om een baby die last heeft van krampjes om die vast voedsel te gaan geven en met 3 maanden helemaal niet, ik zit er sruk over te denken om voor de prikken over te stappen naar de ha, heb gehoord dat dat ook kan en dan alleen voor meten wegen naar het cb.

groetjes miranda

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Volgens mij is het niet noodzakelijk om pap te geven. Ik was het niet van plan tenminste ;) .
    Als jullie kleine prima slaapt met dat flesje, dan zou ik het gewoon zo laten.

7. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Nee hoor. Ik geef het hier 's morgens door haar eerste fles. En zodra ze de leeftijd heeft dat ze brood mag dan gaan we over op brood.

8. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Met 6 maanden gaf ik ook nog geen pap. Vanaf een maand of 8 ben ik dat eens gaan proberen, maar dan 's morgens. Pap uit een fles wilde ze niet, dus dan maar van het bordje en dat gaat nu heel goed.

9. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik geef twee papflessen op een dag s'morgens en sávonds.
    brood nog niet geprobeerd.
    geef jij dat nu al met 6 maanden?

hier zeggen ze pas na 7 maanden brood te geven.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hey Nijnie,

Nathan krijgt hier wel pap, in de laatste fles. Hij kreeg eerst Nutrix maar nu zo'n 6 maanden pap van Bambix. En hij vind het hééérlijk. Ik weet niet of het "moet" maar het kan geen kwaad lijkt mij?
    Oh en van een lepeltje moet hij het niet, dan vind hij het ineens vies (raar kind) En ik heb geen zin om een uur bezig te zijn met een papje voeren. Zodra hij goed van een lepeltje eet gaan we het proberen.

En van het CB mogen we af en toe een stukje bruin brood geven. Ik geef hem elke keer een stukje bruin bolletje in het vuistje. Zit hij dan lekker op te sabbelen, maar of hij het echt opeet? Denk het niet.

Deel Deze Pagina