waar moet ik beginnen?!

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Lobbi, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lobbi

Lobbi Lid

28 dec 2008
    28
    0
    0
    Den Haag
    Hoi!
    Ik wil me graag even voorstellen:
    Ik en mijn vriend wonen samen in Den Haag.
    Hij heeft al langer dan ik een kinderwens. Maar ik wilde hierdoor niet beinvloed worden, net als alle zwangere vriendinnen om mij heen.
    Ik wilde het zelf van binnenuit voelen en de "keuze" echt zelf maken.
    Nou, dat doe ik dus nu een paar maanden...
    Kan al een paar dagen niet slapen van de zenuwen.
    En vanochtend...de test..ik vond het verticale streepje maar vaag, dus nog maar een test gehaald. En die was overduidelijk; een dikke roze streep! :D

Ik ben zwanger en nu?
    Ik kan honderden dingen bedenken en die komen constant in me op, ik google me gek! Maar waar moet ik beginnen?
    Heeft iemand een tip? Moet ik al afspraken maken met een verloskundige of naar de dokter? boeken kopen? Ken je goede/handige, makkelijk leesbare? Al een plekje veroveren bij de kinderopvang? I don't know...
    Ik besef het volgens mij nog niet echt en hij ook niet, we hebben alleen maar gehuild...

Ik wil toch nog benadrukken dat ik heel erg goed besef dat ik misschien wel geluk heb, het geluk om zo kort na ons besluit, al zwanger ben. Ik heb een heel goede vriendin, die al 4 jaar probeert op een natuurlijke wijze zwanger te raken. Ik heb haar ook als enige verteld dat ik en mijn vriend dit nu hebben besloten en zij zal ook de eerste zijn aan wie ik vertel dat ik zwanger ben.
    Voor haar en anderen waarbij het zo moeizaam gaat blijf ik kaarsjes branden en hoop houden..

Dit was eigenlijk alleen maar een berichtje om mij voor te stellen..
    Ik zie jullie reacties GRAAG tegemoet!

Liefs,
    Lobbi

2. erwtje

erwtje Actief lid

7 dec 2008
    226
    0
    0
    Hoi Lobbi,

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Om de eerste rust te creëren heb ik de volgende link voor je.

De rest is ook erg leuk om eens te lezen.
    (zwangerschap van week tot week bijvoorbeeld)

Veel leesplezier en een fijne zwangerschap toegewenst!

groetjes
    erwtje

3. Bianca18

Bianca18 Actief lid

20 sep 2007
    380
    0
    0
    Huis mama
    Swifterbant (Flevoland)
    Hey meis,

Welkom! :D
    Van harte gefeliciteerd!

Liefs

4. mamv1

mamv1 Niet meer actief

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Welkom op het forum en gefeliciteerd met je zwangerschap.

je kan idd een afspraak maken bij de vk. meestal krijg je je eerste afspraak rond de 8 weken.

Als je aan moeders voor moeders mee wilt doen kan je je al opgeven want daaraan kan je al mee doen als je 6 weken zwanger bent.
    www.moedersvoormoeders.nl

verder vind je hier op het forum heel veel topics met daarin heel veel informatie dus dan ben je al een heel end op weg..

En natuurlijk vooral genieten :)

6. 4days

4days Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! :D:D

7. bapsie

bapsie Niet meer actief

Welkom en gefeliciteerd!

8. Carolien82

Carolien82 Actief lid

8 dec 2008
    364
    0
    0
    Gelderland
    welkom en heel veel klets plezier! en doe je wel rustig aan! Zwanger zijn is niet alleen maar regelen he! Maar ook genieten! Je hebt 9 maanden om dingetjes te regelen, komt helemaal goed!

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Succes! En gefeliciteerd!

10. Crissy77

Crissy77 Lid

12 dec 2008
    81
    0
    0
    Hoi hoi,

Welkom en van harte gefeliciteerd.
    Toen ik wist dat ik zwanger was, had ik een afspraak bij mijn huisarts gemaakt, en vrijwel meteen daarna een afspraak bij de verloskundige.
    Succes met alles.

Groetjes Crissy

11. Lobbi

Lobbi Lid

28 dec 2008
    28
    0
    0
    Den Haag
    Allemaal heel erg bedankt voor de felicitaties, daardoor leeft het op een andere manier...lief!
    En ook bedankt voor de tips, ik heb er al een paar opgevolgd en het maakt me wel rustiger...
    ThanX
    Liefs Lobbi

12. Carolien82

Carolien82 Actief lid

8 dec 2008
    364
    0
    0
    Gelderland
    Hoe gaat het met je Lobbi?

13. Lobbi

Lobbi Lid

28 dec 2008
    28
    0
    0
    Den Haag
    Hoi Carolien,

Eerlijk gezegd gaat het nu niet zo goed..
    Ben heel erg onzeker en constant bang dat de pijntjes die ik voel een voorbereiding zijn op een miskraam. Ook door het lezen raak ik juist steeds meer verward. Heb bv ook soort spierpijntjes in mijn bovenbenen, wat blijkbaar duidt op een miskraam...
    Ik wil niet zo denken, maar de angst is zo groot.

Liefs,
    Lobbi

14. Trees

Trees Niet meer actief

Hoi Lobbi, Ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar het is echt klinkklare onzin! Het enige wat duidt op een miskraam is veel bloedverlies in combinatie met heftige krampen. Ik heb al enige miskraamervaring en weet waar ik over praat. Echt waar meis die spierpijntjes duiden erop dat er heel veel in je lijf en je buik gebeurt om het kindje goed te laten groeien en in te nestelen. Niet teveel zorgjes maken want daar is geen enkele reden voor. Het is zonde om nu de angst te laten overheersen. Veel genieten hoor! Oh ja en stop met lezen ;)

Liefs Trees

15. Lobbi

Lobbi Lid

28 dec 2008
    28
    0
    0
    Den Haag
    Dank je Trees voor je woorden..
    Doet mij goed om ff zo duidelijk aangesproken te worden!
    Ik maak me te druk om niets en ben zo onzeker...
    Maar ik ga idd ff stoppen met lezen en ga proberen te genieten!
    ThanX
    Liefs Lobbi

ps ik hoop echt dat 2009 ook jouw jaar wordt!

16. Hé Lobbi,

Welkom hier en geniet van je zwangerschap ook al heb je de nodige kwaaltjes en klachtjes. Je hoeft niet zo bang te zijn hoor dat geeft onnodige stress.

Liefs

Deel Deze Pagina