Ik zou er wel over beginnen, maar dan niet tegen haar man, maar tegen haarzelf. Zij zal dat met hem moeten overleggen, daar sta jij buiten. Maar je kunt wel aangeven wat je ziet en of zij dat ook zo ziet en misschien valt adn bij haar het kwartje dat het niet normaal is dat zij zoveel moet doen na een keizersnee. Mijn man had 3 weken vrij genomen en deed vrijwel alles (behalve de borstvoeding).
goed bedoed van je hoor mij man liet ook iedereen binnen terwijl ik ook vreselijk moe en niet goed uitzag ,tja hij dacht dat ik gezellig zou vinden haha nou voor de 2de bevalling wist hij wel beter , niemand kwam tot moeders weer hersteld was binnenkort gaat een buurf hier ook bevallen , denk dat ik kaartje in bus ga doen ,later heen
Zou me dr ook niet mee bemoeien , je zou wel eens met haar kunnen gaan praten over hoe het nu met haar gaat en zo .. maar ik denk inderdaad dat uiteindelijk het wel goed komt hoor, er zijn wel meer mensen die het alleen moeten doen en die redden het ook wel en is niet iedere moeder verschrikkelijk moe met een pasgeboren baby , en ze kan overdag nog mee wat slaapjes maken tussen door en wie weet hebben ze het zo wel gewoon geregeld en doet hij het als hij van zn werk komt en dat zij dan even rust heeft ...
Als je toch iets wil doen kan je als dat tenminste van jou situatie uit kan, haar een helpende hand bieden overdag als de man werken is? Kan zij misschien even slapen zonder bang te zijn dat de kleine weer wakker word en ze er weer uit moet. Weet niet hoe goed jullie contact is natuurlijk want ik ken mezelf en zou dit nooit van "zomaar iemand in de straat" accepteren. Maar het is n idee. En mondig worden moet je leren dat gaat niet van de een op de andere dag. Maar bij sommigen duurt het soms zo lang dat ze er aan onder door (dreigen te) gaan... Dat is neem ik aan weer niet de bedoeling. Maarja hoe wat waar en waneer help je zoiemand dan? Dat is denk ik altijd moeilijk... Misschien helpt een luisterend oor al een deel?
Jazeker. ik heb ook nog twee dagen (van 8.00 tot 17.00) extra gekregen. Ik zou het ook onderling laten. Je kunt dan eventueel nog wel voorstellen van goh misschien kun je een paar dagen extra zorg krijgen. dat is ook gewoon belangstelling. Ik heb ook een heftige bevalling met keizersnee gehad, maar mijn mannetje ging er uit om de fles te maken en te verschonen. Je hebt toch een grote wond, wat je niet moet overbelasten. kan mij niet voorstellen dat die man zo egoïstisch is . Inderdaad erg lief dat je er aan denkt
Nee, ik zou me er ook niet mee bemoeien! Of je moet echt een heel goed contact met ze hebben, dan misschien.. Maar is ze normaal ook iemand die over zich heen laat lopen? Ze laat het toch echt zelf gebeuren, hoe hard gezegd ook.
nou ja het is geen nare man.... maar gewoon een apart type... het is een heel gedoe geweest voordat de baby kwam... of het nu de bedoeling echt was weet ik niet... hij was er in ieder geval niet echt klaar voor...heeft zich er ook niet in verdiept en mijn man uitgelachen toen hij mee naar pufcursus ging... hij vond het wel lollig.... weet je wel zo,n man.....ik snap eigenlijk ook niet dat de kraamzorg er niets van zegt maar die maakt het natuurlijk niet mee.... ik zit er toch mee in m,n maag..... ze was zo vol spanning toen ze bijna ging bevallen... en nu zag ze er echt ongelukkig uit... ik kreeg er gewoon een naar gevoel van... nou ja ik ga er maar niet over piekeren..... gr Jose
Joseetje... je kan niet alles op je schouders nemen.... en misschien was het maar een moment opname.... het valt ook niet mee net bevallen zijn..... met de babyblues nog... (dag 6)..... Denk dat jezelf ook ff tijd nodig had om de boel in orde te hebben... (ik wel tenminste...) Kijk t anders van een afstandje aan.... en laat kraamvrouw weten dat je er eventueel bent.. als ze daar behoefte aan heeft.....
Ik had t dus heel anders gedaan.. een beetje met een omweg.. Bijv. gezegd.. "oh echt? een goede vriend van mij zette expres zn wekker toen zn vrouw een zware bevalling had gehad zodat hij de baby bij haar kon brengen.. weet nog dat ze dat erg fijn vond" Gewoon zoiets in een casual gesprek laten vallen zeg maar wellicht dat ie t idd gewoon niet ziet... En anders kan je idd niets doen.. echt ze erop wijzen kan je gewoon niet maken.. ik zou t niet fijn vinden denk ik als iemand dat bij mij zou doen..
Ja, idd zoiets zou ik denk ik ook gedaan hebben. Soms is iemand aanzetten je te helpen vermoeiender dan iets doen. Ik was zelf vrij makkelijk en maakte mijn (nu) ex-vriend gewoon wakker. Ik vond dat ik met ontstoken hechtingen mezelf niet meer pijn hoefde te doen dan noodzakelijk, maar niet iedereen kan haar. Misschien met haar gaan praten en tegen hem wat opmerkingen maken die hem misschien aan het denken zetten..
ik vind het ook niet netjes van die man. Natuurlijk is iedereen gaar en moe na een bevalling, maar de wond van een verse keizersnede doet gewoon echt ZEER... Ik zou als je hem spreekt laten van ga jij er nooit uit dan.. En als je haar spreekt zou ik zeggen van meid gaat het wel, anders blijf je toch lekker een nachtje liggen en laat je ... de kleine pakken Succes snap dat het aan je vreet, zou het ook aan mij doen. Bied je hulp ook aan aan haar. Wie weet lucht haar dat al op
ik zou het niet doen...tenminste ik zou hetzelf ook niet leuk vinden. Hier had ik dat ook bij de eerste...mijn man deed echt helemaal niks en ik was zo moe na de bevalling en vreselijke pijn. Dat ik zelfs vaak naast het bed in mekaar zakte. Bij de tweede had ik er schoon genoeg van en heb hem gezegd dat ie maar moet helpen:x zodra ze het zelf zat is trekt ze heus wel haar mond open trekken. Ik snap dat je het zielig vind maar zij moet met de man leven..Wel lief dat je zo bezorgd bent