Hoi dames, Mijn dochter (7,5 maand) lijkt in mijn beleving een echte slokop. Ze eet nu fruit, groente en brood. Dit is haar indeling ongeveer en hoeveelheid: -7 uur: eerste bv -9 uur: tweede -11 uur: fruit (meestal een peer, een banaan en een appel, soms nog met een beetje Bambix erdoor als ik er een pap van maak) Dit gaat zonder uitzondering schoon op -12 uur: bv -15 uur: broodje (voorzover zonder beleg) -16 uur: bv -18 uur: groenten (nu twee kleine of een grote aardappel en dan twee keer zoveel groenten). Zonder uitzondering ook schoon op. Daarbij drinkt ze een paar slokjes water. -19 uur: bv en slapen. Nu wil het geval dat ze in de nacht nog vaak wakker wordt. Ik vind nachtvoedingen geen probleem, maar soms is het wel 5 keer en ze wil dan echt alleen maar drinken. Drinkt ook heel gulzig. Zou ze overdag niet genoeg krijgen? Ze is overigens niet zwaar, 6700 gram bij 69 cm.
Ik vind het wel meevallen hoor! Mijn zoon at en eet ook grote hoeveelheden, vaak met het warm eten net zoveel als wij. Hij kreeg op die leeftijd overdag twee, soms 3 keer fruit, maar meestal 1 stuk per keer. 's Middags twee boterhammen. Zijn avondfles dikken we in met rijstebloem zodat hij goed vol zit voor de nacht. Dat is natuurlijk wat lastiger met de borst, maar je zou het kunnen kolven en dan met de fles geven.
Ik had dat ook met mijn jongste. De at de hele dag door leek het wel. Bv tussendoor en snachts idd wel een keer of 5. Mij viel het op dat ze in het begin heel gulzig dronk en daarna niet meer. Ze gebruikte de borst vooral om in slaap te komen. Vaak genoeg dat ze bij het afkoppelen weer overnieuw begon.
Heel normaal op die leeftijd! Mijn oudste at overdag ook genoeg maar kwam meerdere keren per nacht en wilde dan ook alleen maar de borst. Rijstebloem of pap in een fles voor de nacht maakte hier ook geen verschil. Hier kwam ze meestal een keer of 3 per nacht.
Hier 2 stuks fruit 1 broodje Koekje 2 aardappeltjes wat groentes en soms wat kip En daarna nog een toetje 100 grm kwark. 7.3 kilo 67 cm En 4 flessen de laatste tijd zelfs 5
Bedankt voor de reacties! Het is echt de leeftijd dus. Maar kan ik haar overdag nog meer geven? Grotere porties of nog iets anders tussendoor? Ik wil ook niet dat ze honger lijd natuurlijk... en voor het gewicht mag ze het hebben.
Je kan bijv brood om 12 u geven naast de bv en dan om 15u een rijstewafel of soepstengel ofzo En na het avond eten lekker wat kwark of yoghurt.