Bang wegens mijn slechte conditie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door cizmo, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Dag dames,

Sinds kort ben ik zwanger. Nu had ik al voor ik zwanger werd het voornemen om mijn conditie te verbeteren, maar sporten is niet mijn hobby en ik heb het op de lange baan geschoven. (Heel slecht, I know)

Inmiddels is het te laat om mijn conditie heel goed te krijgen voordat ik ga bevallen. Althans dat denk ik. Ik wil nu een paar keer per week fietsen op de hometrainer of minimaal 30 min wandelen. Zo hoop ik toch iets fitter te worden.

Ik maak me wel een beetje zorgen om mijn slechte conditie. Zal dat ook maar bespreken met de verloskundige. Maar eigenlijk hoop ik door een ervaringsdeskundige van dit forum gerustgesteld te worden dat een zwangerschap en bevalling ook prima kunnen gaan bij iemand die geen goede conditie heeft.

Iemand ervaring?

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    je hoeft niet per se een slechte conditie te hebben als je niet sport.
    Als je bijv. wel veel op de fiets of lopend doet en regelmatig de trap op loopt valt het wel mee hoor.
    Natuurlijk is sporten goed hoor maar bevallen gaat echt wel lukken hoor tenzij je nu al de hele dag in je bed blijft liggen en zelfs dan komt er een oerkracht los.

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb bijna een half jaar op de bank/in bed moeten liggen en ook ik kon de bevalling aan.

Geloof me, ik had toen geen slechte conditie, ik had praktisch geen conditie.

In jouw geval zou het best kunnen dat de verloskundige je zwangerschapsgymnastiek gaat adviseren. Daar hadden ze bij ons allemaal reclame voor liggen bij de verloskundige.

4. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Hoi Chrystel,

Bedankt voor je antwoord!

Ik doe niet veel aan beweging, werk 50 km vanaf mn huis dus dat lukt niet op de fiets, maar als ik bijvoorbeeld een uur ga wandelen dan kan ik dat prima aan. En we hebben inderdaad ook 2 trappen in huis die ik paar keer per dag op en af moet. Dus als ik jouw reactie lees hoef ik me dan niet zoveel zorgen te maken?

5. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Oke, Berte, dank je wel!
    Misschien niet zo'n slecht plan: zwangerschapsgym!

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik deed en doe ook helemaal niks aan sport oid het langste wat ik wel eens loop is 30 min..
    Voor de restzit alles wat ik nodig heb op loopafstand van max 15 min(heen)

En ik heb t ook overleefd hoor:D
    Dus geen zorgen:)

7. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Dank je wel Sam!

Fijn al die geruststellende reacties! Dan zal ik een stuk rustiger slapen straks!

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Conditie.....wasda ;)?

Hier dus ook echt totaal en volledig afwezig. Ik doe niet aan sport omdat ik er gewoon een gruwelijke hekel aan heb. Dan maar conditieloos ;). Maar ik kon beide bevallingen prima aan. Ik zou me er dus maar niet te druk om maken...

9. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Haha! Thanks Amethist!

10. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals je hebt gelezen kan het prima zonder conditie, maar zou toch wel proberen om lekker wat te bewegen tijdens je zwangerschap!
    Al is het maar om je gewicht binnen de perken te houden en lekker in je vel te zitten. Kijik, als het medisch niet lukt, kan of mag is het wat anders, maar zolang dat niet aan de hand is lijkt het mij persoonlijk toch wel gezond.

Wandelen als het lukt, lekker wat fietsen, zwemmen kan fijn zijn.

Zorgen maken moet je nooit doen, dat is pas echt slecht voor baby s ;).

Houd je partner van buiten zijn? Wij hebben idd lekker gewandeld samen tot het niet meer ging. Gewoon een kilometer of vijf maximaal. Gezellig en gezond.

11. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Ook ik heb totaal geen conditie vanwege mijn inspanningsastma, maar ik geloof niet dat het een probleem moet zijn. Gewoon op je eetgewoontes letten zodat je niet al te veel aankomt. Ik beweeg praktisch bijna niet en ik ben nu 9 kilo aangekomen en ik ben34 weken zwanger

12. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Ik was vorige zomer behoorlijk ziek (ziekte van Pfeiffer en een vergrootte lever die niet meer goed werkte) en het heeft een aantal maanden geduurt voordat ik weer kon werken en me goed voelde. Net na een paar weken kwam ik erachter dat ik zwanger was en maakte me ook zorgen of ik het allemaal wel aankon.

Heb een paar keer gehad dat mijn lever weer opspeelde door de zwangerschap en met echt niet goed voelde, maar ik ben er inmiddels wel achtergekomen dat het lichaam veel meer aankan dan je denkt. Ik zou me niet zoveel zorgen maken.

Als je af en toe wandelt/fietst/zwemt en probeert gezond te eten, zal het allemaal echt wel goed gaan :)

13. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Hartelijk bedankt meiden!

14. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Ik ben nu 38weken en fiets nog, kan prima!

15. Dootjuh86

Dootjuh86 Lid

19 mei 2012
    95
    0
    0
    ass. Manager/klant adviseur
    In het mooie Drenthe
    Mijn conditie is ook niet alles, werk op een grote afstand van huis.. Daardoor heb ik besloten aan Zwanger&Fit te gaan doen!
    Super leuk om actief bezig te zijn met andere zwangere dames! En je krijgt ook gewoon een aantal theorie lessen over de bevalling. Zeker een aanrader!

16. Sanne152

Sanne152 Actief lid

18 jan 2012
    146
    2
    0
    Nouja, dan mag ik me ook wel zorgen gaan maken..
    Ik kan bijna niks omdat ik vaak het gevoel heb dat ik flauw ga vallen of dat het licht even uitgaat.. met name als ik een tijdje stil sta, zit of me juist erg inspan (trappen lopen)..
    Mijn verloskundige vertelde me dat naarmate mijn buik gaat groeien het waarschijnlijk alleen maar erger wordt dus die conditie ebt bij mij langzaam weg gedurende ik op de bank lig :p

17. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Niet te veel zorgen maken hoor, er zijn personen in echte slechte conditie die nog gezonde kinderen op de wereld zetten( tijdens ontberingen in oorlogstijd zijn ook kinderen geboren of in Afrika bijvoorbeeld;)

Je bent toch niet te laat om wat aan je conditie te doen, ga lekker een stukje wandelen, eet gezond en gevarieerd enz.

Deel Deze Pagina