Ovulatietest alleen controlestreepje kan dat?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Feestmuts, 11 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden

Ik gebruik voor het eerst ovulatietesten. Ben afgelopen zaterdag begonnen, maar heb steeds alleen het controlestreepje.
    Verder is de test helemaal wit. Kan dat? Want lees op het forum dat veel meiden altijd 2 streepjes hebben. En dat het teststreepje gewoon wat vager is.
    Ik heb dus echt maar 1 streep.
    Hoop dat jullie me kunnen helpen, voordat ik ze steeds fout doe ofzo :( ;)

2. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Hoi Viev

Bij mij hangt het heel erg af van welke testen ik gebruik.
    Die van Zwanger & Kids zijn wit en blijven nagenoeg wit en dan ineens heb ik een knaller.
    Bij die van sensitest heb ik altijd een 2e streepje.
    Geen zorgen maken hoor, je hebt hem vast nog niet gemist en de kans dat je de test verkeerd uitvoert is niet zo groot..;)
    Als jouw cyclus deze maand weer zo'n 38 dagen duurt kan het ook nog wel even duren voordat je een positieve ovulatietest hebt.

Nogmaals geen zorgen!

Groeten

3. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi Lizzy,

Bedankt voor je reactie!
    Ik heb inderdaad de ovulatietesten van Zwanger en Kids. Kan ze bijna niet verkeerd uitvoeren nee, haha.
    Maar in ieder geval fijn om te horen dat ze bij jou ook wit bleven!
    Dan doe ik het toch goed :D
    En denk zelf ook dat ik pas over een dag of 10 mijn eisprong heb, als ik uitga van die 38 dagen. Ben voor de zekerheid gewoon eerder begonnen (met die 24 dagen als uitgangspunt) dan kan ik mijn ei hopelijk niet missen ;)

Bedankt voor je antwoord!!

4. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Ik ben een van die vrouwen die nooit een knaltest heeft. Je ziet wel als je mijn rijtje met testjes ziet welke het meest positief is maar mijn teststreep is nooit duidelijker of net zo duidelijk dan de controlestreep.
    Volgens de "bijsluiter" van de ovulatietesten van sensitest maak ik niet genoeg LH aan om een knaller te krijgen. Dat betekent niet dat mijn test niet positief is !!!! (daar heb ik al eens eerder over gebeld met sensitest)
    Ik heb dan ook aan het begin alleen een controlestreep en hoe dichter ik kom bij het moment dat mijn ei zal springen dan word de teststreep duidelijker.

Nu heb ik sinds deze ronde de extra gevoelige dipsticks van sensitest naast de normale dipsticks. En nu heb ik op de gevoelige al een streep en op de normale nog niet.
    Even afwachten of ik deze week wel een knaller in handen heb.

5. Draak

Draak Bekend lid

31 mrt 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    Ik heb ook testen van zwanger en kids.. heb ook altijd 1 streepje tot ik mn ei bijna heb.. dan zie je de testen met 2 streepjes donkerder worden en daarna weer wit en 1 streepje!
    Dus zou me niet druk maken :) je bent niet de enige, hier nog een ;)

6. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Bij mij wisselt het per merk. Ik heb ze van Zwanger&Kids gehad en die bleven ook altijd heel licht. Bij Sensitest heb ik altijd een duidelijke streep. Nu heb ik die extra gevoelige gekocht van Sensitest.

Maak je geen zorgen dus. Je vindt hem vanzelf.

Succes hoor.

7. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb ook zwanger&kids en tot nu toe alleen nog alleen het controlestreepje gekregen, lijkt me dus normaal!

(maar dat wist je al gezien de bovenstaande reacties maar ik wou het toch even delen zodat je je nóg minder zorgen maakt ;))

8. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Ik heb ook de testen van Z&K gebruikt. En ook bij mij waren de meeste testen wit. Maar ook soms wel een 2e streep en bij mijn ovu dan een knalstreep.

Je doet dus niks verkeerd :D

9. Jackey

Jackey Lid

6 aug 2011
    14
    0
    0
    Rotterdam
    Ik gebruik de testen van Predictor. Vaak heb ik een controle-streep en een vage tot zeer vage test-streep. Ik ben al een week aan het testen met een cyclus van 38 dagen en ik ben bang dat ik toch mijn ei heb gemist of het moet nog komen :( Zo spannend allemaal.
    Waar hebben jullie de testen van Zwanger & Kids vandaan?

10. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Heej meiden,

Bedankt allemaal voor jullie reacties!!
    Sinds vandaag heb ik een vaag 2de streepje erbij gekregen! Ben erg benieuwd of deze in de loop van de dagen nog duidelijker gaat worden.

Hoe lang duurt dat ongeveer bij jullie voordat je van een vaag streepje naar een knalstreepje gaat? (als het uberhaupt een knalstreepje wordt natuurlijk, want lees bij Nogevengeduld dat dat ook niet altijd hoeft te zijn)

Jackey, de ovulatietesten van zwanger en kdis kun je hier bestellen: www.zwangerenkids.nl. Is heel goede service, ik had ze de volgende dag al in huis!

11. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Bij Zwanger & Kids gaat het bij mij van bijna niets naar ineens knalpositief.. Maar ik heb vaak ook maar 1 dag een positieve test dus misschien een kortere piek dan andere meiden?

12. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Lizzy14, bedankt voor je antwoord! Ben benieuwd wat de ovulatietest morgen doet. Misschien dat ik een keertje 's ochtends en 's avonds test. Vind het wel leuk, dat streepje, haha.

13. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Viev, ik vandaag ook voor het eerst een heeeeel licht streepje.
    Lijkt alsof we gelijk op gaan ;)

Pff ik word er zenuwachtig van.. zou ie dan morgen al knal zijn of overmorgen pas of nog later? Voor de zekerheid morgen maar klussen.. (rotwoord..)

Pfff ik moet zeggen dat ik het per ongeluk zwanger raken toch fijner vond hoor.. ik word zo onzeker van alle informatie!

14. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Dat is toevallig Daro, dat we tegelijk opgaan!
    Ben je van de 1ste per ongeluk zwanger geraakt? Scheelt wel een hoop onzekerheid denk ik, haha ;)

Heb nog even een vraagje hoor.
    Had dus zaterdag om 17.30 een licht 2de streepje. Zondag heb ik een keertje extra getest om 12.30 en toen was hij positief! Maar zondag om 17.30 weer een licht 2de streepje (wel donkerder dan zaterdag).
    Kan het dat je binnen 24 uur van negatief naar positief en weer naar negatief gaat?
    Pff, toch nog wel een beetje onduidelijkheid zeg. Ben benieuwd wat voor streepje er vanavond komt te staan ;)

15. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ja dat kan, dan heb je een korte piek.
    Kan het dus zijn dat je met 1x daags testen net je piek mist, zou dus op dagen dat je je ei verwacht 2x per dag testen!

16. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Daro, ben wel benieuwd wanneer jij je knaltest hebt gehad?

17. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Nog steeds niet Viev.. ik wacht nog steeds op mn eisprong..

18. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    @ Viev (en alle andere geïnteresseerden ;))
    Ik heb nu met de gevoelige dipsticks van Sensitest wel een knaltest. Met de gewone dipsticks dus niet.
    In mijn geval ga ik dus voortaan voor de gevoelige ovulatietesten van Sensitest (hoop niet al te lang meer :D)

19. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Nogevengeduld, fijn dat je nu een knaltest hebt met de gevoelige testen van Sensitest! Dan weet je voortaan dat deze het beste bij jou passen. Hopelijk idd niet te vaak gebruiken, haha :D

Daro, das balen dat je nog geen postieve test hebt gehad! Heb je nog steeds wel een licht 2de streepje of niet?

20. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Nee ik heb een licht tweede streepje gehad op dag 12, daarna 3 dagen omo wit en op dag 16 (gisteren) weer een licht tweede streepje.

En vandaag is ie positief! Tenminste, hij is niet knal maar wel (bijna?) net zo roze als de controlestreep. Dus mn eisprong is later vandaag of morgen vroeg denk ik dan... spannend! Vanavond nog een keer klussen, dan hebben we in ieder geval gedaan wat we konden... en dan afwachten tot mn NOD op de 29ste.

En bij jou? Al een positieve test gezien?

Deel Deze Pagina