Gisterenavond rond 23.00 uur bedacht ik me ineens dat ik de baby de hele dag nog niet gevoeld had. Althans, niet dat ik me kon herinneren. Ben rusitg op de bank gaan zitten met mijn handen op mijn buik, diep in gedachten of ik het echt niet gevoeld heb of dat de bewegingen door drukte langs mij heen zijn gegaan. Toen wij op de bank niks voelde, zijn we naar bed gegaan om te gaan liggen en om te luisteren met de angelsound. Toen ik eenmaal lag, voelde ik de baby heel zachtjes en het hartje klopt ook wel gewoon mooi en krachtig. Nu ben ik ook alweer even wakker en heb de baby nog niet gevoeld. Normaliter lijkt het een regelrechte bokswedstrijd binnen in mijn buikje, en ik weet niet goed wat ik hier van moet denken? Maak me toch een beetje zorgen. Is dit terecht? Ik kan mij dit niet van mijn eerste zwangerschap herinneren (ja, pas veel later in de zwangerschap 40+1) maar niet zo 'vroeg' in de zwangerschap. Komt dit meer meiden bekend voor, of is het verstandig dat ik de VK vandaag even bel?
Hoi, Ja ik zou zeker even bellen! Gelukkig kun je het hartje horen en klinkt dit goed! Ook ik heb wel eens van die dagen dat ik mijn kindje minder voel hoor, maar ze zeggen altijd dat je toch beter even de vk kunt raadplegen. Succes hoor! Groetjes van Barbara.
Ja heb ik ook gehad. Was met 25 weken. Baby altijd heeeeel druk. Leek wel of ie nooit sliep en ineens heel de nacht niks! Dus s'ochtends een warme douche want daar reageerde die ook altijd op maar weer niks. Ben uiteindelijk s'middags naar de winkel gerend om een angelsound te kopen en hoor een mooie hartslag. Was gelijk gerustgesteld. Heb het later wel tegen de gyn verteld en ze zei volgende keer gelijk bellen. Anders zit je je ook alleen maar zorgen te maken. Dus ik zou gewoon bellen als ik jou was. Bij mij was het op een zondag dus dan had ik ook gewoon kunnen bellen. En ik zeg altijd, beter 10 keer voor niks dan 1 keer te laat
Hoe verder je in je zwangerschap bent,hoe minder ruimte de baby heeft om te bewegen.Ik kan me van mijn zwangerschappen (heeeeel lang geleden) herinneren,dat dat normaal is.Maar als je je zorgen maakt,zou ik idd even de vk bellen.
Je voelt je kindje het beste tussen de 25 en de 30weken wist mn gyn me vorige week te vertellen. Vanaf 30weken hebben babytjes gewoon minder plaats in de buik om zich te bewegen en kan het zijn dat het plots heel rustig lijkt in je buik. liefs
Bij twijfel altijd bellen, ik mag van mn gyn niet van de angel sounds uitgaan en als je minder leven voelt moet ik meteen bellen. Ik wil je niet bang maken, want waarschijnlijk is er niets aan de hand, maar ik zou voor de zekerheid wel even bellen.
Rond die tijd vond ik de kleine ook erg rustig.. Opvallend vooral maar als je zekerheid wilt.. BELLEN!!! Zij kunnen je gerustellen.. Nu ik bijna zover ben, is de mijne behoorlijk druk en erg bewegelijk! Succes
Als je in vergelijking een stuk minder leven voelt, of als je echt lange tijden niks voelt (zoals een hele dag), dan moet je de vk echt bellen. Een hartje luisteren is iig een geruststelling, maar het gaat niet alleen om het hartje. Als er iets is waardoor het kindje niet lekker is, gaat het minder bewegen en meer slapen. Dit is niet om je ongerust te maken, vaak is er echt niks aan de hand
Je moet 10 bewegingen voelen en als het patroon anders is dan anders zeker even bellen. Ze vragen immers niet voor niks of je goed leven voelt want dat leven is het enige waar een vk aan kan merken of het goed met kleine gaat! Gewoon even bellen! Ik had zelf ook minder leven afgelopen dagen en heb gisteren een ctg gehad, die was gelukkig helemaal goed
Nou... hier ben ik weer. Vanmorgen de VK gebeld en die was er rond 11.30 uur. Ze heeft even geluisterd naar het hartje, die klonk goed. Maar ook zij voelde de baby niet en stuurde ons door naar het ziekenhuis voor CTG. Heb er 3 kwartier aangelegen, en je hoorde via het CTG de baby gewoon bewegen, maar ik voelde echt helemaal niks! CTG zag er gelukkig goed uit. Daarna nog even een echo gemaakt, en daarop was te zien dat de baby in stuitligging ligt. Het vermoeden is dus nu, doordat de baby anders is gaan liggen, en nu andere bewegingen maakt, ik die niet waarneem. Zit alleen een beetje te denken hoe ik nu het beste kan checken hoe en of de baby beweegt als ik niks voel... Voor nu ben ik in elk geval gerust gesteld. Ik mag op elk moment terugbellen als ik twijfel.
Er zijn perioden van soms zelfs een week dat het babytje heel veel energie nodig heeft voor bepaalde (belangrijke) ontwikkelingen in de groei. dan schijnt het veel meer te slapen en moet het ook meer slapen...het kan goed zijn dat je kindje zo'n fase doorloopt nu!! het is vast allemaal ok want je voelt je kindje gewoon al is het wat minder...!