roken te zien aan placenta?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cwoudstra, 24 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cwoudstra

cwoudstra Nieuw lid

24 mei 2007
    1
    0
    0
    Ik heb een vraag en hoop dat ik een antwoord kan krijgen zonder een discussie op te starten...

Als je ongeveer 5 sigaretten rookt per dag, zou je dit dan kunnen zien aan de placenta na de geboorte? Weet iemand dit?
    is er iemand die al een zwangerschap achter de rug heeft en af en toe wel eens een sigaretje gerookt heeft?

2. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Je eerste vraag kan ik zo beantwoorden. Ja, je kan het zien.
    Je tweede vraag kan ik helaas niet beantwoorden, dit is mn eerste zwangerschap.

Liefs,
    Duveldraakje

3. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    ze kunnen zelfs zien of je meerookt.
    mijn zus rookt zelf niet maar ze dachten dat ze een kettingrookster was,zoveel werd er in haar omgeving gerookt.

bij mijn zoontje heb ik gerookt,telkens stoppen maar ging door omstandigheden echt niet.beter een sigaret dan vreselijk veel stres.
    ze hebben mij niets gevraagd dus het zal wel in orde zijn geweest.
    groetjes kristy

p.s. ik rook nu helemaal niet tijdens mijn zwangerschap,moet er niet aan denken word er misselijk van.

4. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ja ze zien het geloof ik aan witte vlokjes erin,bij mij konden ze het zien.maar is al zolang geleden (6jaar) dat ik niet meer prescies weet waaraan.

5. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    bij mijn erste zwangerschap zeiden ze tegen mij dat ik het liefst niet eens mocht stoppen, omdat ik andets nog meer stress zou krijge. roken is beter als stress zeiden ze, en mijn zoon is nu een gezonde peuter van 2 jaar

6. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Heb ook gehoord dat het wel zichtbaar is ja. Ik zou dan ook echt proberen te stoppen (ja sorry: standaardreactie, weet je zelf ook wel, maar ik weet ook uit ervaring hoe moeilijk het kan zijn). Mijn moeder rookte een paar sigaretten per dag toen ze zwanger was van mij. Ik ben inmiddels 28 en ik geloof dat er helemaal niets mis met me is. Maar een buurvrouw rookte ook tijdens haar zwangerchap en hoewel zij best hoogopgeleid is, kan haar zoon absoluut niet meekomen op school. Lichamelijk is er niets mis met hem, maar hij is gewoon niet erg slim... Kan natuurlijk ook ergens anders door komen, maar probeer gewoon zo weinig mogelijk risico te nemen. Succes!

7. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Ze kunnen het idd zien, maar ze kunnen het ook mis hebben.
    Bij mijn oudste dachten ze ook dat ik flink had gerookt..... helemaal niet (nooit gerookt) en bij mij in de omgeving werd ook amper gerookt soms als ik ergens op visite was meer niet.

8. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik ken een vrouw die 5 kids heeft. Bij 3 heeft ze flink gerookt, helemaal niks te zien aan de placenta. Bij de laatste zwangerschap (een tweeling) vondt ze 't toch beter niet te roken en is dus à la minute gestopt. Haar hele placenta zat onder de witte vlekken... Je kunt er volgens mij geen pijl op trekken..

9. Writer

Writer Niet meer actief

ik rookte 2 sigareten per dag en dat hebben ze heel goed gezien :oops: ben nu helemaal gestopt hopen dat niks te zien krijgen :)

10. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Je placenta kan om meer redenen witte vlekken hebben, als je een tweeling krijgt komt dat ook meer voor, heeft volgens mij nog met de voedzaamheid van je placenta te maken, dus soms kan je dus ook als nietroker van die vlekken hebben, maar de voornaamste reden voor zo'n placenta is over het algemeen roken..

11. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Bij mij dachten ze aan mijn placenta ook te zien dat ik erg veel gerookt had, nou heb nooit een sigaretje in mn mond gehad..
    Mn zus daarin tegen wel, en daar zagen ze niks aan.. Dus hoeft niet altijd iets te zeggen ;)

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ze kunnen het zien maar ze hebben het ook wel is fout. mijn nichtje stopte met roken bij haar 1e zwangerschap en kreeg op haar kop van de gyn omdat volgens haar placenta ze heel veel had gerookt :( bij de 2e is ze dan ook gewoon door gegaan met roken en wat denk je complimentjes gehad want het zag er zo mooi uit. dit is misschien een uitzondering maar da lijkt me niet. ik rook zowiezo al een tijdje niet wilde eerst stoppen met roken voordat ik met de pil stopte

13. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Wat een GELUL!
    Het is de meest gehoorde excuus om vooral niet te willen/hoeven stoppen met roken! Meer weten www.stivoro.nl

14. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Inderdaad, en dat zoveel mensen dit excuus nodig hebben om niet helemaal te stoppen met roken, geeft aan wat voor een verschrikkelijke verslaving roken is. Natuurlijk wil iedereen het allerbeste voor haar kindje, maar desondanks hebben sommigen moeite te stoppen. Dat kan een nooit-roker zich niet voorstellen. Ik ben een tegenstander van roken tijdens de zwangerschap, maar van een enkel sigaretje gaat een kindje echt niet dood hoor.

15. Writer

Writer Niet meer actief

mee eens , vind het ook een excuus dat somige zeggen ja verloskunde zei dat ik door moet blijven roken enzo , nou toen mij verloskunde hoorde bij vorige zwangerschap dat ik 2 sigareten rookte vond ze niet helemaal verstandig maar jaa als echt niet kan/wil kunnen ze jou niet dwingen , ik rookte super veel ,heb moeite gedaan paar weken nu om helemaal te stoppen en het lijkt helemaal gelukt te zijn ,ik hoef geen sigareett meer ,mij baby is blangerijker dan mezelf. van paar sigaretten gaat baby niet dood nee maar blijft heel ongezond

16. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Zoals de tsser al schreef wil ze geen discussies oplaaien...Laten we dat dan ook niet doen, ondanks hoe je gedachten hierover zijn :)

17. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Er wordt hier niet om jullie mening gevraagd over het roken tijdens de zwangerschap, dat was ook niet de bedoeling van dit topic.
    Gelieve on topic te blijven aub!

18. minnie01

minnie01 Lid

3 mei 2007
    80
    0
    0
    Mijn moeder had zoveel meegerookt tijdens de zwangerschap van mijn broer dat ze dat heel goed konden zien op de placenta. Ze vroegen haar dan ook of ze veel gerookt had tijdens de zwangerschap.
    Tweede vraag kan ik niet beantwoorden, heb (gelukkig) nog nooit één sigaret gerookt.

19. Mutske

Mutske Lid

22 mei 2007
    7
    0
    0
    hoi

mijn vriendin rookte ook in de zwangerschap en het is idd te zien. ik rook zelf ook ben nu 40 weken en 2 dagen. ik weet dat dit niet goed is maar het lukte mij echt niet om te stoppen.

20. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    om gewoon lekker on topic te blijven en niet af te dwalen naar dat eeuwige gezeik en gedoe over het wel of niet roken tijdens de zwangerschap waarvan iedereen zich bewust is van het hoe en wat hier het antwoord op jouw vraag..

ze zullen aan de 1 wel kunnen zien dat diegene gerookt heeft gedurende de zwangerschap, en bij de ander zien ze totaal niets...

aan mijn placenta was totaal niet te zien (beide keren niet) dat ik gerookt heb tijdens de zwangerschappen...

maar wat voor mij geld hoeft voor jou niet te gelden, evenals dat het niets zegt over deze zwangerschap, de tijd zal het uitwijzen of er ook dit keer niets te zien is, en ze weer zegt dat ik een perfect mooie placenta heb... ;)

succes meid

liefs smoekie

Deel Deze Pagina