mosselen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tulip, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Wie weet hoe het zit met mosselen?? Ik ben vanochtend bij de vk geweest en vergeten te vragen??
    Mag je die gekookt gewoon eten?? De dichte laat ik liggen uiteraard.

2. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Jahoor! Lekker van genieten! Zijn gekookt dus niet rauw en mosselen zijn niet echt roofvissen ;) hihi
    Eetsmakelijk!

3. watwordhet

watwordhet Actief lid

27 feb 2012
    200
    0
    0
    genieten van ons manneke
    maas en waal
    ja hoor heb ze vorige week ook op en waren heerlijk!!!
    , oesters mag je ook mits je zeker weet dat ze vers zijn (niet voorverpakt dus) en dat telt ook voor sushi

4. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Mossels kunnen gewoon. Vertrouw op je neus, ook als ze niet gesloten waren voor het bereiden, en ook als ze gewoon open zijn erna. Trouwens: voorverpakt zegt minder dan de datum waarop ze gevangen zijn. Bij de visboer komt het ook niet allemaal direct van de boot hoor.

5. tulip

tulip Niet meer actief

ahhh geweldig, hmmmm

6. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Ik krijg honger van dit topic :D . Zoooo lekker! Binnenkort ook maar weer eens klaarmaken :D .

7. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    dat wist ik dus ook niet, dacht altijd dat dit dus niet mocht..
    Toch maar genieten van mosselen dan :)

8. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik werk in een mosselrestaurant (ja, die bestaan :p)

Ik zeg altijd: je mag alle schaal- en schelpdieren eten als ze maar gekookt zijn. Rauw durfde ik tijdens mijn zwangerschap echt niks te eten.

Smakelijk eten!

9. arabesk

arabesk Actief lid

12 mrt 2011
    202
    1
    0
    schoonmaak
    roeselare belgie
    ja gekookt geen probleem

10. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Soms gaat er toch ook wijn of bier bij? Verdampt dan alle alcohol in die vrij korte kooktijd? Zelf kan je er voor kiezen het niet te gebruiken bij de bereiding maar daarom durf ik het in een restaurant niet te nemen.

11. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    hey allemaal
    toevallig heb ik het dinsdag gevraagd aan mijn verloskundige.
    haar antwoord dat zo lang de mosselen goed gekookt waren ik er gewoon van mag genieten. :) ze rade het wel af om ze in een restaurant te eten omdat je dan niet zeker weet of ze goed gekookt zijn. Oester zijn rauw en mag dus niet zei ze. maar ben al blij dat ik mosselen mag mmmmmmmm lekker :p en wat eten we morgen avond? :p:p:p:p

12. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ik heb op vakantie in frankrijk bij 2 verschillende restaurants mosselen gegeten, heerlijk! Heb wel goed opgelet of de schelpen goed open waren. Ze smaakten prima :D

13. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
  14. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Volgens mij lees ik op die site dat je beter helemaal geen gerookte zalm kan eten :$

Laat ik nou net naar de viswinkel willen gaan om verse gerookte zalm te halen voor mezelf en zwangere schoonzus.. :(

15. cindyc

cindyc Actief lid

10 nov 2010
    115
    0
    0
    Grafisch ontwerpen
    Rotterdam
    Yeaaaah ik heb ook trek in mosselen!! :D
    Ja idd gerookte zalm mag niet, is te zoutig.

16. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    Ik heb mij gisteren rolrond gegeten aan gekookte mosselen, hmmmmmmmm!
    Ik zou zeggen: geniet ervan!!!

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Gerookte zalm niet van de super markt ivm vacuum verpakking, maar van de visboer toch wel.

Vermijd gerookte vis vacuümverpakt: Vacuümverpakte vis (uit het koelvak) kan besmet zijn met Listeria-bacteriën. Door verhitting gaan de bacteriën dood. Eet daarom alleen vacuümverpakte gerookte zalm als deze nog wordt verwarmd, bijvoorbeeld in een ovenschotel of pastasaus. Vers gerookte zalm of zalm uit de diepvries kun je gewoon eten. Dit advies geldt ook voor ouderen en mensen met een verminderde weerstand.

18. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    I'm confused! :(
    Laat het toch maar liggen voor de zekerheid..
    Smaakt het alleen maar lekkerder straks! :)

19. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Je mag absoluut veilig gerookte zalm eten, mits deze vers is en niet vacuüm verpakt! Mijn schoonvader haalt vaak bij een zalmroker gerookte zalm en die mag je prima eten. Bij de visboer vandaan ook, maar dan moet je even vragen of hij vacuum verpakt is geweest. Ik was een poos geleden bij een visboer en zag op het aanrecht achter hun de bekende gouden onderleggers van de gerookte zalm liggen. Hij vertelde toen ook dat hun zalm vacuüm verpakt is geweest.

Als je zelf twijfelt of je voelt je er niet goed bij moet je het sowieso niet doen, maar als het niet vacuüm verpakt is mag het prima. Heeft dus niets met het zout te maken, maar met listeria.

20. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Daarom zei mijn visboer ook, doe voor de zekerheid maar niet die gerookte zalm. Behalve als je het 100% zeker weet.

Deel Deze Pagina