onderzoek

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by winnie89, Aug 20, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. winnie89

winnie89 Actief lid

May 19, 2006
    107
    0
    0
    Goedemorgen,

Ik ben 37 en nu in ronde 6 bezig om zwanger te worden,. We proberen zoveel mogelijk in de vruchtbare dagen te vrijen. Moeten we nu alsnog tempen, dat zie ik eigenlijk niet zo zitten daar wordt ik super nerveus van.

Nu vroeg ik onlangs aan mijn Gyn was daar ivm controle uitstrijkje. Wanneer we mochten testen had namelijk gehoord als je boven de 35 bent en het na 6mnd niet lukt je bij de huisarts een test mocht aanvragen, toen kreeg ik van haar als antwoord kom over een jr maar terug. Maar dat is toch alleen bij vrouwen onder de 35? Ze reageerde ook zo van ja ik adviseer de mensen altijd voor hun 30ste te beslissen of ze kinderen willen, maar dat kan je niet altijd plannen, ivm relatie of andere zaken toch.

Ik wil niet nog een jr wachten met onderzoeken als het deze ronde niet lukt. Wat moet ik doen? en hoe werken die onderzoeken ongeveer.

bedankt en gr winnie89

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

Jun 16, 2006
    368
    0
    0
    In principe krijg je via de huisarts een verwijzing voor het ziekenhuis, meestal ca. na een jaar proberen... Het kan per ziekenhuis wat verschillen, wat precies de procedure is, maar over het algemeen kunnen volgende dingen aan bod komen.
    Bij een eerste bezoek aan een arts zal deze een aantal vragen aan jullie stellen, betreffende jullie gezondheid, evt. ziekten in de familie, maar vooral ook over je cyclus, vragen in verband mhet het zwanger worden... Vervolgens kan de arts een lichamelijk onderzoek bij je verrichten. Afhankelijk van de resultaten van het vraaggesprek kunnen er eventuele vervolgonderzoeken plaats vinden. Mogelijke onderzoeken zijn het krijgen van een echo, warbij de eierstokken bekeken worden en de eicel gevolgd wordt om te kijken of er geen afwijkingen in de cyclus zijn. Tevens kan er een samenlevingstest gedaan worden. Bij deze test onderzoekt de arts of na de gemeenschap de zaadcellen vanuit de vagina de baarmoeder inkomen op hun tocht naar de eicel. Vaak wordt er dan ook een zaadonderzoek gedaan, hoe de vruchtbaarheid van je partner is. Wanneer nodig kunnen er nog andere onderzoek plaatsvinden.
    Maak eventueel een keer een afspraak met jullie huisarts en geef duidelijk aan dat je als het even kan niet heel lang meer wilt wachten om met evt. onderzoeken te beginnen...

Lonneke

Share This Page