Mag ik paardrijden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 18 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tayka

tayka Lid

31 mei 2007
    50
    0
    0
    ass. groepsleider
    assen
    fijn om dit allemaal te lezen. rij zelf ook geregeld. heb alleen gehoord dat vrouwen die paardrijden vaak wat moeilijker bevallen door de bekkenbodemspier die door het paardrijden erg getraint is wie weet hier wat van af?

2. odet

odet Niet meer actief

daar zijn al heel veel topics over geweest volgens mij.

maar ik heb nog niks gelezen over positie rijbroeken.
    of ben ik de enige die zich dat afvraagt?

3. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    Die zijn er idd nog niet, maar je kan evt wel een buikband over je rijbroek dragen en je broek dus niet dichtdoen. Of gewoon in een andere broek rijden.

Ik rij niet op een paard, maar wel met een koets. Nu rij ik ongeveer nog maar 1x in de week, maar mijn pony's hebben echt veel meer beweging nodig.
    Hoe doen jullie dat als je niet kan rijden?

4. Talitha15

Talitha15 Actief lid

2 mei 2007
    238
    0
    0
    Het kan inderdaad zijn dat de bevalling wat moeilijker gaat, maar daar staat dan wel tegenover dat de meeste amazones door de sterkere bekkenbodemspieren wel weer sneller genezen zijn. Elk nadeel heb zijn voordeel. Ik kan nu overigens niet meer rijden, omdat ik mijn broeken echt niet meer pas nu. :cry:

5. odet

odet Niet meer actief

ja, die buikband over mijn rijbroek daarheb ik ookal aan gedacht.
    misschien moet ik dat eens proberen.
    ik ben vanmiddag in de ruitersportzaak geweest en ze hadden er niks voor.
    ik heb wel een of andere duitse site gevonden waar je ze kan bestellen.
    maarja, voor hoelang moet je dan een nieuwe rijbroek kopen?
    voor 2 tot 4 maanden?
    is ook weer sonde van het geld.
    ik heb nog een oude rijbroek die ik maar door mijn schoonzus laat vermaken denk ik.
    of de buikband proberen.

mijn paard staat de hele dag buiten en snachts binnen,dus aan beweging geen gebrek.
    ik rijd ook allen als ik zin heb hoor en dat is 1 of 2 keer per week.
    dus mijn paard is gewend een tijdje niks te doen.
    het kan ook geen kwaad als ie gewoon lekker buiten kan spelen hoor :D

6. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik heb fanatiek gereden tot 26 weken, daarna zat het niet lekker meer. Ik had een elastiekje om de sluiting van mijn paardrijbroek en dan een buikband eroverheen.

Zou niet zo'n dure zwangerschapsbroek kopen, zonde van je geld.

Mis het rijden heel erg en zal blij zijn als ik er weer op zit.

Gewoon lekker blijven rijden zolang het goed voelt en anders stoppen.
    Was wel meteen gestopt met springen dat ik hoorde dat ik zwanger was.

7. odet

odet Niet meer actief

springen doe ik toch al niet, ik ben een echte recreatieruiter :D
    beetje buiten hobbellen, ik hoop dat ik dat nog lang kan doen.
    ik ga in elk geval de volgende keer de buikband proberen.
    bedankt :D

8. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Als jij jezelf lekker voelt gewoon blijven paardrijden. Het kan geen kwaad voor je lichaam.

Ik rijd zelf nog 4 x in de week. Reed altijd 6 keer maar iets meer rust kon bij mij geen kwaad.
    Wel had ik het eerste trimester veel last van bandenpijn en sloeg ik de draf altijd over. Nu voel ik me prima en rijd alle gangen. Ik rijd voornamelijk dressuurmatig, maar ga ook nog elke week de bossen in.
    Zodra ik bang wordt om te gaan vallen dan stop ik, want dan ga je een groter risico lopen.
    Verder ben ik vrij nuchter, of naief, maar ik houd mezelf voor dat ik net zo veel kans heb om van mijn fiets te vallen als van mijn paard. Heb een betrouwbaar paard, maar dat zegt natuurlijk niks over de omgeving. Er zijn altijd factoren die je niet in hand hebt. Maar zolang ik ontspannen ben en relaxed, kruip nog lekker zo vaak mogelijk om mijn paard. Ik geniet er elke keer weer intens van.

Mijn advies; Gewoon lekker blijven rijden zolang je er van geniet.

En die rijdbroek, ja, ik pas er nog in eentje die ik in de opruiming ooit te groot heb gekocht. Kwam me nu wel van pas.
    Ik vermoed dat ik tot de 6de maand blijf rijden en ik heb al een bijrijdster voor die periode daarna. En zij rijdt mij paard nu 1 in de week om alvast te wennen.

groetjes, Aurelie

9. Niet meer actief

Oke :D

Heel erg bedankt voor al jullie reactie's.
    Ik wil zelf dolgraag paardrijden, maar mijn vriend wil liever niet dat ik dat doe :(

10. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    IK heb alleen de eerste weken nog gereden,
    na 12 wkn was ik het veilige gevoel kwijt en ben ik gestopt.. vind het wel jammer maar straks als de kleine er is heb ik er toch ook niet zo veel tijd meer voor.. paardje staat op een manege en heb een nieuwe ruiter er voor gezocht..
    vind het wel onwijs jammer maar tis niet anders.
    hoop in de toekomst wel weer een eigen paardje te hebben of een verzorg paard..
    mis het rijden wel hoor :(

Deel Deze Pagina