Pijnlijk schaambot

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lemi, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai allemaal.

Ruim 2 weken geleden kreeg ik opeens last van mn schaambot. Een zeurende pijn. Het viel toen nog wel mee en ik dacht er verder niet echt over na.

Vorige week had ik het voor het eerst 's morgens heel erg. Ik stapte uit mn bed en elke stap deed zeer! Vooral als ik meer op 1 been leunde.

Nu voel ik het sinds een paar dagen eigenlijk de hele dag en het voelt eerlijk gezegd niet fijn. Het is niet dat ik door de grond ga van de pijn, maar het lijkt wel langzaamaan erger te worden.

Weet iemand wat dit is en wat ik eraan zou kunnen doen?

Bedankt:)

2. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Ik weet wel dat gedurende je zwangerschap je gewrichten etc soepeler worden ter voorbereiding van de zwangerschap...misschien heeft dit er wat mee te maken... Ik had het tijdens mijn eerste zwangerschap ook maar ik heb nooit gevraagd waar het nu eigenlijk door kwam!

Ik zou toch even de VK bellen! die kan je waarschijnlijk direct geruststellen en je vertellen dat het er allemaal bijhoort! ;)

succes ermee

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dank je voor je berichtje.

Ik moet volgende week donderdag naar de vk, dus ik wacht dan wel tot volgende week;) Ben niet zo van het bellen en zeker niet met zoiets hihi:p

4. marlies85

marlies85 Niet meer actief

#4 marlies85, 22 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 sep 2009
    Heel herkenbaar.Van de week kon ik als ik opstond zelfs eerst een paar passen niet normaal lopen.Maar heb het eigenlijk nooit nagevraagt aan de VK.Denk dat het te maken heeft met dat alles losser wordt en omdat het kindje ook steeds zwaarder wordt.

5. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik heb ook veel last. Sinds vannacht enorme pijn in m'n rechterlies. Kon vanmorgen niet staan op m'n rechterbeen.
    Vk gebeld en die gaf aan dat er zenuwen bekneld kunnen zitten door het gewicht van de kleine.
    Advies van mijn VK is om niet te tillen en te bukken. Niet teveel lopen. Zitten gaat wel goed met ondersteuning van kussens maar liggen is hopeloos.

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Kan ook beginnetje zijn van bekkeninstabiliteit, zo is het bij mij ook begonnen. Vooral op 1 been staan en in de auto stappen etc is knudde.
    Mocht dit inderdaad zo zijn, niet te lang wachten en een daarvoor erkende fysio inschakelen! Met de juiste oefeningen en houdingsadviezen kun je veel ellende voorkomen.

Succes!

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Heb het inderdaad als ik op 1 been sta en ook als ik teveel loop. Erg irri.

Ik wacht wel met naar de fysio gaan, want ik krijg er niks van vergoed en zit momenteel beetje errug krap;)

8. Het klinkt echt als de typische bekkenklachten. Vervelend dat de fysio niet vergoed wordt. Dit zijn een paar dingen die mijn fysio tegen mij had gezegd. Het scheelt iets, maar verder is het vooral uitzitten helaas.
    Mijn vk stuurde me gelijk naar de fysio trouwens.. die deed verder niks (maar was toen ook nog geen 12 weken zwanger)

* langzaam lopen, alleen in een tempo dat voor jou gaat (en absoluut niet rennen)
    * geen dingen tillen die al wat zwaar aanvoelen
    * rechte rug aannemen en je bekken niet zo kantelen dat je rug hol trekt, maar andersom (ook bij lopen enzo)
    * slapen met zo'n voedingskussen (kan je mooi tussen je knieën doen)

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Heel erg bedankt voor je tips! Ga denk ik maar vast zo'n voedingskussen kopen dan. Lijkt me sowieso wel handig voor als de baby er is toch? En nu dan voor mezelf:D

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    was aan het zoeken door het forum, omdat ik hier sinds gisteren ook last van heb, maarja vergeten te vragen vanmorgen bij de VK.. heb het voornamelijk als ik zit, lopen valt wel mee gelukkig, maar idd heb beginnende BI :( Had zo gehoopt dat dit aan mij voorbij zou gaan... af en toe wat steekjes, niet echt pijnlijk, maar wel heel vervelend.. ga er straks één bestellen via Hema.nl haha..

@Lotte: Succes!! dacht met heel veel dingen dat zwangere vrouwen maar wat zaten te zeuren of aanstelden haha..*ja ik schaam me diep*maar weet inmiddels beter.....

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @Roeltje:

Dacht ook wel eens dat zwangere vrouwen zich soms aanstelde, maar ook ik weet nu beter hihi.

Maar hoe weet je dat je beginnende bi hebt dan? Je hebt het toch niet aan je vk gemeld? Wat heb je nog meer voor klachten dan? Hoop dat het bij mij niet erger wordt! Moet nog zzooooooooveeel doeeeeeeeeen;)

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha over BI wel voorgelegd, heb later gebeld aan het eind van het spreekuur, was het tijdens controle vergeten.. maar pijn in schaambot ben ik vergeten te vermelden haha.. dus heb ff gezocht op het forum en kwam dit bericht tegen.. als ik het zo lees heeft het met elkaar te maken.. Moet ook nog genoeg doen hoor... nog druk zat.. maarja daar heb je zelf ook niet zoveel over te zeggen haha...

13. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ow okee, maar wat voor klachten horen er verder bij bi dan en kon ze dat zo vaststellen dan?

Wij moeten helaas een heel huisje aanbouwen, dus is maar de vraag of we het gaan redden. Woon namelijk in chalet op camping....Dus hier is het echt heel erg spannend...

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    pijn in onderrug bij lang zitten, staan of lopen.. Pijn in mn stuitje, bekken doen pijn, bij vorige controle vond ze het te vroeg om het vast te stellen.. vandaag kon ze het met zekerheid zeggen.. voor volgende week een afspraak maken met de fysio, dus ben benieuwd wat er uit komt.. en het kan zijn dat er geen klachten meer bij komen, maar het kan ook nog een stuk erger worden.. ze was in het verloop er van niet zo heel duidelijk,snapte er elk geval niks van,, dus hoe nu verder weet ik niet haha.. fysio kan het me vast wel vertellen..
    zondag lekker zwemmen, volgens VK kan dat verlichting geven.. ga me vanavond maar eens even inlezen haha..

15. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Vervelend zeg...Zwemmen schijnt idd heel goed te zijn bij bi! Vooral omdat je dan "gewichtloos" bent. Daarom moeten mensen die moeten revalideren ook vaak zwemmen! Hopelijk helpt het je, want je hebt toch nog een aardig tijdje te gaan (net als ik;))

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    #16 Luuz, 23 sep 2009
    Laatst bewerkt: 23 sep 2009
    haha ja idd.. vind het heerlijk om af en toe te zwemmen dat scheelt..jammer dat ik de wildwaterbaan en glijbanen links moet laten liggen maar ja het is niet anders.. nog een paar maandjes dan mag ik weer :D

oja opstaan van de bank/stoel is ook geen pretje... mn tante had het met 18weken al, lijkt me nog erger haha...dan ben je nog niet eens op de helft haha...

vreemd eigenlijk, de kleine beeb is er nog niet eens en toch draait bijna je hele leven al om de kleine..

17. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dat met opstaan heb ik ook ja, dat is echt nie fijn. Vooral 's morgens heb ik het, dan is het echt het meest pijnlijk.

En idd alles lijkt nu al om die kleine te draaien, viel mij ook al op hihi:p. Volgens mij denk ik nu 99% van de dag aan alles wat met die kleine te maken heeft!!

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    jaja idd en als je er een moment niet aan denkt krijg je vanzelf wel een schop haha.. heb jij ook dat het schoppen af en toe gewoon pijn doet?

19. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dat het schoppen pijn doet dat heb ik sinds eergister pas! Ik voel dan een harde tik/schop rechts in mn buik, richting mn rug! Dus heel ver aan de zijkant. Dat doet zeeeeeeer haha. Ben benieuwd wanneer ik de eerste trap tegen mn ribben krijg haha.

Waar doet t bij jou zeer als de kleine schopt?

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    naast mn navel, echt heel vervelend plekje en aangezien de beeb gedraaid is en nu met het hoofdje omhoog ligt, trapt hij de hele tijd tegen mn blaas en dat doet op een gegeven moment ook pijn helaas... en aan de zijkant van mn buik steekt af en toe wat uit en dat is ook niet echt een prettig gevoel haha...

Deel Deze Pagina