Mijn dochter krijgt nu 4 flessen van 180/6. Daarbij een half potje fruit (een hele krijgt ze ook op) en +/- 1/4 potje groente. Het probleem is vooral s avonds bij het potje groente. Mijn dochter heeft niet genoeg trek om haar groente lekker op te eten. Eet ze wel een half potje of meer dan drinkt ze haar flessen weer niet leeg. Dus met 4 flessen is het maximale een half potje fruit en 1/4 potje groente. Over ong. 1,5 week gaan we over op de opvolgmelk. Zou ik dan naar 3 flessen kunnen gaan zodat onze meid meer trek heeft en haar flessen dan wel leeg drinkt en haar fruit/ groente wel op eet? Moet ik naast de 3 flessen dan een heel potje fruit (= 125gr) en een heel potje groente (=125 gr.) geven of moet ze dan een heel potje fruit en groente van 6+ maanden (ik geloof dus zo'n 200 gr) op? Of moet ik dit langzaam opvoeren van 2 keer 65 gr. naar 2 keer 200.? En moet ik dan ook nog extra drinken geven? Diksap of slappe thee bv? En hoeveel? Pff.... wat een vragen hè! Ik hoop dat iemand me kan helpen! Groetjes shampoo
Hoi, Met 6 maanden ben ik overgegaan naar dit schema (opvolgmelk) 07.30 fles 180/6 met fijne granen van bambix 11.30 fles 180/6 14.00/14.30 fruit zoveel als ze wil 6 maanden potje (Dit was eerst een half potje, nu eet ze een heel potje) Daarna een klein flesje met diksap. 17.00 uur groente (zelfde als fruit) 19.00 fles 180/6 Je kan ook het fruit in de ochtend geven en dan in de middag een rijstewafel.soepstengel.liga o.i.d. met drinken. Bij de 7 maanden ben ik brood voor de 11.30 fles gaan geven, hoe meer brood hoe minder melk erna. En een toetje na het avondeten(volle yohurt,danoontje opvolgmeld of toetje Olvarit)
Wij hebben ook vrij snel de 4e fles (ineens) laten vallen. Onze meid kreeg met 6 maanden 3 flessen van 180/6 ('s ochtends, tussen de middag en voor het slapen), verder 1 stuk fruit, 200 gram groente en een toetje (volle yoghurt, rijstebloempap). Als we de 4e fles nog gaven dan kwam 's avonds alles eruit. Ze zat dan volgens ons gewoon overvol. Vandaar dat we de 4e fles vrijwel meteen hebben laten vallen. Oh ja, tt 6 maanden hebben we de groente en fruit steeds opgebouwd zeg maar. En pas bij 6 maanden 1 stuk fruit en 200 gram groenten gaan geven.
Ik heb met 6 maanden ook de 4e fles laten vallen! Vlgs het CB moeten ze minimaal 500cc vocht binnen krijgen en als dat minder dan 500cc melk is dan moet je vitamine d bij geven en tot minstens 500cc aanvullen met bijv water, thee, diksap etc. Mijn schema was met 6 maanden: 7:30: 180+6+ bambix 12:30: 180+6 15: 2x fruit 18:00 groenten 200 gram 19:30: 180+6 De fles van 15/16 uur viel er dus uit bij mij...
hoi! bij 6 maanden heb ik ook een fles laten vallen! dit is mijn schema 8.00 fles 200cc met 7 scheppen bambix 10.00 koekje met drinken 12.00 net begonnen met brood en fles 160 cc 15.00 fruit 200 gr 17.30 warm eten 200 gr en toetje 19.30/20.00 fles 200 cc met een schep rijstenbloem en je moet er gewoon naar kijken wat je kindje op kan. mijn zoontje at met 6 maanden al 200 gr warm eten en fruit. maar ja als ze het nog niet op kunnen moet je ze ook niet dwingen natuurlijk!!
Meiden heel erg bedankt! Eergisteren ging het helemaal niet lekker met de voeding en flessen. Ze at en dronk heel slecht. Dus gisteren overgestapt op 3 flessen. Pff, wat spannend. Heb eerlijk gezegd best slecht geslapen omdat ik zo bang ben dat ik het verkeerd doe en dat ze veel te weinig binnen heeft gekregen: Dit was gisteren: (we hebben nu opvolgmelk, dus nummer 2) 7.30 fles 180/6 10.30 fruit (een 4+ maanden potje = +/- 125 gr.) 13.30 fles 180/6 17.00 groente (een 4+ maanden potje = +/- 125 gr.) 19.00 fles 180/6 + bambix rijstebloem Willen jullie alstjeblieft je mening er even over geven, dan weet ik dat ik goed bezig ben/ ga zijn want ik pieker er eigenlijk een beetje over... * moet ik nog verdund diksap geven? * moet ik nu naar meer groente en fruit toe gaan werken? * moet ik het bij puur groente houden of aardappeltje erdoor heen? * moet ik de rijstebloem vervangen door bambix met granen? Of nog even dit een weekje doen totdat ze echt 6 maanden is en dan iets veranderen? Pff...help!!!! Groetjes shampoo
Je hebt mijns insziens een prima schema! Als ze honger heeft dan laat ze zich vast wel horen dus maak je geen zorgen! En dan je vragen: - Of je verdund diksap hoeft te geven: dit mag maar is niet nodig. Je geeft al 3 flessen van 200, is dus 600cc in het totaal. Je moet minimaal 500cc aan vocht geven en hier zit je boven. In fruit zit treouwens ook heel veel vocht! - Of je naar meer groenten en fruit moet toewerken: ja, dat kan. ik ben richting de 6 maanden toe steeds iets meer gaan aanbieden, kijken of hij het wilde hebben. De 6 maanden potjes zijn 200 gram dus ik zou zeggen: breidt maar uit naar behoefte! - Ik maakte de warme hap altijd zelf en heb er met 5,5 maand al geloof ik een aardappeltje doorheen gedaan toen de groenten goed liep. Ook weleens pasta of rijst geprobeerd. Hierdoor wordt de maaltijd wat zwaarder. - Of je de rijstebloem moet vervangen door granen: Ik ben met 6 maanden wel gestopt met rijstebloem door de avondfles. Rijstebloem bevat redelijk veel calorieen heb ik me laten vertellen en mn zoontje sliep ook goed door zonder. Uiteindelijk wil je naar een eetpatroon waarbij je s ochtends en smiddags brood gaat geven. Om ze te laten wennen aan granen mag je fijne granen door de (ochtend) fles doen. Deze dingen daar kun je zo langzaam aan wel mee beginnen, het gaat echt niet over een paar dagen. Mijn zoontje was vrij snel met eten dus daar ben ik ook met 5,5 maand mee begonnen. Hoop dat je er wat aan hebt!