heey heey weet iemand vanaf waneer baby's geen fruithap meer hoeven??? en dat de fles van smorgens word vervangen door een boterham??
ieder kindje is verschillend en de fruithap niet meer bedoel je stukjes ? zou t gewoon uitproberen door steeds minder te prakken/blenden en dus grotere stukjes laten en gewoon uit proberen ofdat goed gaat. en smiddags een boterham , meestal geef je in t begin de boterham en erna nog de fles en vanaf dat kinderen 1 zijn mogen ze gewone melk en (hoeven) ze geen bijv. nutrilon meer. maar zeg al ieder kind is verschillend , maar melk hebben ze wel nodig ( en bij gewone melk moet je volgens mij vitamine D bijgeven ing begin ) hoop dat je er iets aan hebt.. x
Mijn zoontje kreeg vanaf 8 maanden 's ochtends een boterham (met bekertje melk) of pap. En we hebben fruit altijd tussendoor en bij de maaltijd gegeven maar eigenlijk nooit als volledige maaltijd.
Kun je mss iets duidelijker zijn. Bedoel je met "geen fruithap" helemaal geen fruit meer of wil je naar een andere manier van fruit geven toe. Brood kun je in de ochtend gaan geven als jij denkt dat je kindje eraan toe is, bijvoorbeeld als het broodje tussen de middag goed gaat (vanaf een maand of 8 ongeveer)..
In principe blijft de fruithap er in, veel mama's kiezen ervoor om dit rond 10 uur te doen. Tussen ontbijt en lunch in. Als ze klein zijn, vaak gepureerd en als ze groter worden in stukjes of gewoon heel (banaan kunnen ze bijvoorbeeld vrij snel zelf goed eten).
fruithap blijft wel, Wij zijn rond de 9 maanden langzaam minder gaan pureren en vanaf 10 maanden eet hij al zijn fruit gewoon in stukjes. Maar nog steeds wel elke dag natuurlijk. We gaven het met 9 maanden ook niet op een heel vast tijdstip. Meestal wel 's ochtends rond een uur of 10. Maar als het zo uitkwam (ergens onderweg), dan ook gewoon 's middags rond 3 uur. En dan 's ochtends een liga. De ochtendfles hebben we rond het jaar vervangen door een boterham. Maar dat kan ook wel eerder of later. Nu met 2 jaar krijgt hij nog regelmatig Brintapap, of een bord muesli net als mama. Ligt ook een beetje aan de tijd die je 's ochtends hebt, en hoe goed je kindje de boterham 's middags eet.
Hoi, Dat wilde ik ook net vragen... Ik ben vooral benieuwd wanneer anderen 's ochtends brood zijn gaan geven en of ze dan ook nog melk ernaast geven. Ons zoontje van bijna 8 maanden eet tussen de middag zonder problemen een boterham (of meer als je hem de kans geeft). Fruit eet hij ook goed en 's avonds eet hij met de pot mee... nou ja, eigenlijk eten wij met hem mee. Ik bedenk wat ik hem wil geven (Rapley) en pas dat later voor ons aan. Maar goed, daar gaat het hier niet om. Eigenlijk zitten wij wat schema's betreft een beetje in twee werelden; we hebben een kindje dat erg goed zelf stukjes eet, maar die nog steeds een fles om 23:00 uur nodig heeft en de helft van de tijd niet doorslaapt.. Misschien komen we door 's ochtends ook brood te geven weer een stapje verder?