Hallo allemaal!! Ik weet niet zeker of mijn vraag hier echt thuishoort, maar ik hoop uit jullie ervaring advies in te winnen... Mijn vriend en ik hebben na lang praten eindelijk besloten dat ik mijn laatste pilstrip ga opmaken (hier start ik zaterdag mee) en daarna stop ik met de pil. Nu wil ik al heel lang zwanger raken en ergens ben ik bang dat ik het misschien iets te graag wil.. Ik voel me nu echter anders dan anders. Ik heb veel last van hoofdpijn en van mijn ogen, en ik heb last van vochtige schaamlippen, moet ontzettend vaak plassen, en heb ineens geen trek meer in dingen die ik altijd lekker vind... Maar ik heb geen trek in iets anders... dit heb ik nog nooit gehad. Maar misschien zie ik dus spoken omdat ik het graag nu al wil, terwijl we echt even moeten wachten tot we duidelijkheid hebben over een koophuis dat we gezien hebben... De eerste dag van mijn laatste menstruatie was op 29 augustus 2011. Ik heb geen idee wanneer ik ongesteld behoor te worden, of wanneer ik mag testen omdat ik hier simpelweg nooit op gelet heb. Mijn cyclus is 31 dagen trouwens. Ik heb afgelopen vrijdag mijn laatste pil geslikt, voor mijn gevoel had ik al ongesteld moeten zijn... Mag ik nu al testen of moet ik een paar dagen wachten?Ik heb trouwens de eerste 1,5 week van mijn vorige strip heel vaak de pil vergeten. Bovendien heb ik snel diarree omdat ik last heb van het prikkelbare darm syndroom... Iemand een idee? Ik heb een standaard testje in huis, geen extra sensitieve test waarmee je extra vroeg kunt testen...
Mag je testen? Tuurlijk In principe bij normaal gebruik van de pil, is de kans dat je nu zwanger bent klein. Maar als je wat pillen bent vergeten, of veel te laat hebt ingenomen. En die diarree, is de werking van de pil wel wat minder misschien.. Aan de andere kant: die symptomen kunnen ook komen van het ontpillen. Dus gewoon omdat je lichaam weer een natuurlijke cyclus krijgt. Misschien is het voor je eigen gemoedsrust een idee om gewoon 1 test te doen nu (kruidvat 2 voor 5 euro ofzo). Dan weet je dat in ieder geval. Is het negatief, dan is het gewoon wachten tot de volgende ongi komt..
Ik ben nog niet echt aan het ontpillen hoor, ik zit in een reguliere stopweek... Ik heb thuis nog 1 pilstrip, en omdat we middenin die strip duidelijkheid krijgen over een mogelijke hypotheek enzo hebben we afgesproken dat we die strip ook nog opmaken voor ik ga ontpillen. Als die hypotheek niet doorgaat moeten we nl. wat anders gaan verzinnen qua woonruimte. Ons huidige huis werkt niet met kinderen . Als mijn lief straks thuiskomt zal ik het aan hem voorleggen, hij mag beslissen of ik vanavond of morgenochtend test. Ik heb al zo'n 2 testen voor een paar euro in huis , van de mediq apotheek. We zullen zien, misschien wil ik het allemaal gewoon veel te graag. In ieder geval ontzettend bedankt voor je reactie!!!
Je zit nu in de stopweek van de pil. Dan heb je altijd een pilongesteldheid. Dit is geen echte ongesteldheid! Je kunt dan ook absoluut niet spreken van een natuurlijke cyclus. Je hebt nu een nep-cyclus. Hoezo denk je zwanger te zijn? Bij goed gebruik krijg je namelijk geen eisprong tijdens de pil en kun je dus ook niet zwanger worden. Ben je meerdere pillen vergeten? Heb je diarree gehad? Natuurlijk kun je altijd testen, al acht ik de kans dat je nu zwanger bent zeer klein.
Ik ben net ongesteld geworden , was al een beetje verdrietig haha, nu we die beslissing genomen hebben kan ik eigenlijk niet meer wachten.. Ik dacht al dat je met de pil een cyclus 'namaakt'. Dus dat je cyclus inderdaad nep is, en niet natuurlijk. Je houdt je lichaam toch soort van voor de gek met de pil? Op beide vragen ja. Ik heb in de eerste 1,5 week van de vorige pilstrip (waarvan ik nu de stopweek heb) de pil vaker niet dan wel geslikt, ik ben namelijk heel slonzig met het pilgebruik. Daarbij heb ik een spastische darm dus regelmatig diarree. Mijn vriend en ik wisten dat we dus al die tijd een soort Russische roulette spelen. Hij is op de hoogte van mijn slechte pilgebruik. Nu rijst dus de vraag, die ongesteldheid, wil dat wat zeggen? Ik voel me echt anders dan normaal rond deze periode. Ik heb geen menstruatiekrampen en heb hem ook niet aan voelen komen. Normaal voel ik een dag van tevoren dat ik ongesteld ga worden, nu niet. Daarbij moet ik ontzettend veel plassen (echt bizar veel), heb constant hoofdpijn, voel me hier en daar wat misselijk, en heb pijn in mijn onderrug.... Zo stom, hier heb ik normaal geen last van in mijn menstruatie, enkel de krampen meer niet... Ik denk dat ik voor de zekerheid morgen toch maar een testje doe. Ook al ben ik ongesteld, zoals je zegt wil dat misschien niets zeggen... Langs de andere kant wil ik het misschien écht te graag waardoor ik me van alles in mijn hoofd haal. Mijn vriend werkt ploegendiensten en zal met een half uurtje thuis zijn, zal eens kijken wat hij vindt... Bedankt voor je reactie trouwens!
Oke als je en last van je darmen en slecht bent met de pil dan zou ik in het vervolg een andere anticonceptie gaan nemen. Neemt niet weg dat je inderdaad wel zwanger kan zijn en ongesteld tegelijk. En misschien door het slechte slikken van de pil dat je nu geen krampen hebt. Ik heb ze sinds mijn pilstop namelijk ook niet.
Als je echt gewoon menstruatie-achtige hoeveelheden bloed hebt, dan ben je waarschijnlijk niet zwanger. Want je baarmoeder wordt dan opgeruimd.. Een ook dat het anders voelt, kan komen omdat je lichaam toch wat minder hormonen heeft binnen gekregen eerder deze maand. En natuurlijk zijn er vrouwen die dan nog positief testen, maar dat zijn er echt niet veel. Alleen als je zo in je hoofd zit, met de optie dat je zwanger bent, dan zou je voor die paar euro kunnen kiezen om dat op te lossen met een test. Maar ik geef je weinig hoop.. De pil doet inderdaad een cyclus na, maar je hebt geen echte menstruatie, maar een onttrekkingsbloeding. Er is minder baarmoederslijmvlies aangemaakt, dus meestal is de "menstruatie" ook lichter dan een echte..
netje : waar ik je nog even op wil wijzen is dat een gemiddelde vrouw er een half jaar over doet om te ontpillen dit is ook wat je van de ha krijgt te horen dat het een half jaar tot zelfs een jaar kan duren... dus inprincipe als je ziek wordt van de pil dan zou je kunnen zeggen dat je nu al stopt want over het algemeen zijn de meeste vrouwen toch eerst een half jaar aan het ontpillen en vaak niet van direct de eerste keer zonder pil .... moct je natuurlijk nog even willen wachten dan kun je natuurlijk altijd een condoom gebruiken !! liefs
Deepfreeze, je had gelijk, inmiddels is mijn ''menstruatie'' op de normale toer, inclusief de pijnlijke krampen en de normale hoeveelheid bloed. Ik had voor de zekerheid wel een testje gedaan maar ik ben dus inderdaad niet zwanger. We volgen dus het originele plan. Toch bedankt voor je hulp! @ forever, klopt wat je zegt en dat overweeg ik ook ergens wel. Ik ben van plan hierover een gesprek met de huisarts te voeren. De mannen in de familie van mijn vriend zijn namelijk erg vruchtbaar. Vaak is het binnen een half jaar raak. Dat hoeft niet te betekenen dat dit bij mijn vriend ook zo is, en of ik al net zo vruchtbaar ben is natuurlijk ook maar de vraag, ik gok erop dat ik gewoon flink moet ontpillen. Maar bedankt voor de tip! @ Kimmeding, ik ben van dezelfde mening als jij. Daarom heb ik verschillende anticoncepties geprobeerd. Onder andere een spiraaltje, maar dat was een nachtmerrie. Ik bloedde ruim 3 weken non stop, het liep er letterlijk uit. De pijn was ook echt ondraaglijk dus na 3,5 week heb ik hem snel laten verwijderen het was niet normaal hoe mijn lichaam daarop reageerde. Ik heb ook een hele poos de nuvaring gebruikt. Die vond ik ideaal, maar na 8 weken non stop blaasontsteking met de nodige ziekenhuisbezoekjes bleek dat de ring tegen mijn blaaswand drukte waardoor ik niet meer van de blaasontsteking kon afkomen. Mijn huisarts en ik wisten gewoon niet meer wat te doen omdat ik geen prikpil of zo'n staafje in mijn arm wilde, en dus kwam ik helaas weer terug uit bij de pil.
Nu gewoon wachten op je volgende menstruatie, en de dan volgende die dagen aanhouden (1e dag is vandaag tot aan volg menstruatie) 28 dagen is vrij normaal.(pil is een onnatuurlijke cyclus, je kunt na het stoppen van de pil een hele andere cyclus krijgen) Tot die tijd om de andere klussen voor het beste resultaat. Als ik er vanuit ga dat je een normale cyclus hebt, is je vruchtbare dag nu 18 oktober. Succes.
@Netje, ik wil je absoluut niet ontmoedigen maar ook ik ben ongeveer een half jaar bezig geweest met ontpillen... Heb nu sinds vorige maand eindelijk een "normale" cyclus en deze maand kom ik ook weer op de 27 of 28 dagen uit. Het is ons ook nog niet gelukt om zwanger te worden, terwijl mijn ouders en de ouders van mijn vriend in 1x zwanger zijn geraakt. Helaas is het dus echt niet altijd zo dat vruchtbaarheid in de familie zit. Maar ik wens je natuurlijk heel veel succes met zwanger worden!!! Hopelijk is het voor jullie snel raak. Hoe staat het verder met jullie huizenplan?? Wij hebben ook net een huis gekocht en zijn druk bezig om alles rond te krijgen... Komt echt een hoop bij kijken, maar wel superleuk allemaal!!