Hallo, Wat heb ik nu echt nodig, ik heb vernomen dat de standaardlijst die je overal kan vinden niet helemaal compleet is, er zouden dingen op staan die je niet gebruikt/nodig hebt en er staan dingen die je wel nodig hebt niet op. Weet iemand of er een lijst te vinden is die precies aangeeft wat je het beste aan kunt schaffen??? Groetjes Missmama
Ik denk dat zo'n lijst niet bestaat. De ene persoon gebruikt namelijk bepaalde spullen wel en anderen weer niet.
ja idd, ik koop gwoon wat ik denkd at ik ga gebruiken en ook wat mijn moeder adviseerde bij de eerste toen, nu weet ik het zelf wel
Ik zou zeggen: Neem het lijstje de eerstvolgende keer mee naar de VK en vraag wat je wel en niet nodig hebt.
Ik kreeg bij de 1ste zo een lijst van mijn VK. En je hebt trouwens hier toch de topic: Stel je vraag aan de kraamhulp? Waarom vraag je het daar niet, denk dat je daar beter zit met je vraag. Ik heb toen alles afgewerkt van het lijstje maar wat een onzin zeg, ik had zoveel dingen nooit gebruikt.
Hallo Rabia, Ik kan het inderdaad aan de kraamhulp vragen maar des al nietemin zou ik van jou wel willen weten wat je dan niet hebt gebruikt hebt van wat op de lijst staat, daar ben ik dan al erg mee geholpen!!! Bij voorbaat dank, Groetjes Missmama
ik zou het ook even bij je kraamzorg vragen. had gister een info avond in het zh en daar was ook de kraamzorg. die vertelde dus ook wat je nodig had en bepaalde dingen die ik heb gekocht gebruiken ze hier niet meer. zoals het bed zeiltje en navelbandjes. en de katoeneluiers ook niet echt zei ze. heb ik dus voor niks gekocht.
Sorry ik zie je vraag nu pas. Navelbandjes hebben wij nooit gebruikt, ook die katoenen luiers idd niet, 3 of 6 molton onderleggers(ik heb er maar 2 gebruikt), fleswarmer niet,die dubbele waskom niet,slaapzak niet gebruikt pas na 7 maanden.
Hmm, katoenen luiers lijken mij toch wel erg handig om ze mee af te drogen en onder het hoofdje te leggen. Ook al gebruikt mijn kraamverzorgster ze niet, ik denk wel dat ik ze zelf ga gebruiken.