grote baby 7 maanden meer melk nodig?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door linda81, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Ik heb een zoontje van 7 maanden en hij is 9 kilo en 74 cm lang.Flink dus.hij sliep al erg snel door maar de laatste weken meld hij zich elke nacht voor een fles van 180 die helemaal op gaat.Het is echt van de honger hoor!!
    Ik geef nu overdag 4 keer 180 met 6 scheppen.Zal ik da over gaan naar 4keer 210 met 7 scheppen??Iemand met ervaring?Alvast bedankt!!

2. adi

adi Niet meer actief

Je mag max 800cc opvolgmelk geven per dag. Met 7mnd moet je zelfs richting de 3flessen gaan. Hoe gaat het met bijvoeding?
    Als je hem tussen de middag voldoende brood geeft mag die fles langzaam vervallen. Dan heb je wat ruimte om een nachtfles te geven als ie zich meldt.

Maar va 7mnd is het de bedoeling dat je melk langzaam afbouwt en de bijvoeding opbouwt

3. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel

Dat weet ik ik heb nog 2 kinderen,maar deze is gewoon erg hongerig.Hij krijgt 200 fruit en 200 groente en een broodje dus dat is al veel!!!En omdat ie snachts echt honger heeft dacht ik dat dit misschien een oplossing is...

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    misschien kun je hem tussen de middag nog een boterham geven? Tycho eet hier de ene dag 1 boterham en de andere dag 2. Het is maar net hoeveel honger hij heeft. Hij krijgt 's ochtends een bordje pap, 200 gram fruit, 1-2 boterhammen met kleine fles, 200 gram groente en dan 's avonds een fles 180+6 en tussendoor een beetje diksap met water.

xxx

5. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Wat voor voeding gebruik je? Misschien kun je zijn laatste fles voor het slapengaan iets zwaarder maken met jbpm of iets?

Hier werd 210+7 door het cb afgeraden ivm oprekken van het maagje.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sluit me bij Adi aan, hij zit al op het maximum aan kunstvoeding, hij zou op deze leeftijd juist moeten gaan minderen qua zuivel.

Als het echt niet anders kan, is hongerlapjesvoeding dan niets voor hem?

7. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    #7 linda81, 24 feb 2011
    Laatst bewerkt: 24 feb 2011
    Bedankt voor de reacties!!

8. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    ...

9. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hier ook een flinke boy!!
    Hoelaat krijgt hij de laatste fles??
    En als je hem na de groente (doe je er ook vlees en aardappels of iets anders bij??) een toetje geeft,een beetje volle joghurt??
    Sietse slaapt nu sinds een week van 19.30 tot 07.00 door,voorheen kreeg hij om 23.00 de fles die hij om 19.00 moest hebben,anders redde hij het niet..

10. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hoi,laatste fles is om 19.00 en slaapt ie normaal tot 6.30.maar de laatste weken drinkt ie dus echt een fles van 180 ff weg in de nacht.De laatste fles is dan ook al voor hongerige babies met jbpm erdoor.Zijn groent is met piepers en nog niet met vlees.Daarna krijgt hij ook nog yoghurt of wat dan ook.Dus echt bijvoeding genoeg!!!
    Nou hij heeft dus vandaag al 2 flessen van 240 op kijken hoe het dan vannacht gaat...

11. adi

adi Niet meer actief

Ik zou hem echt niet meer dan 800cc opvolgmelk geven per dag. Die max is niet voor niks, te veel opvolgmelk is niet goed voor de nieren.
    Waarom probeer je één fles overdag niet te vervangen voor iets anders? Hij eet toch niet 2 boterhammen achter elkaar en daarna meteen nog 240cc melk? De maag van een volwassene kan dat bijna niet aan, zo wordt zijn maag echt te veel opgerekt.

Ik weet niet wat je schema is, maar overdag gerwoon ander drinken aanbieden in de fles (bijv na zijn boterhammen)?

12. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Jeetje die kan goed eten zeg;)..
    En heb je hem al een keer laten liggen s'nachts,of water aangeboden?
    Ik denk dat als Sietse wakker wordt in de nacht en ik geef hem een fles dan gaat ie leeg hoor,water wil hij niet,dus hier bleef meneertje nog even knotteren en vervolgens sliep hij toch weer in..
    Heb je het bureau hierover gesproken??

13. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel

Dat doet ie dus wel!!:(

Deel Deze Pagina