Hallo, Ik ben nu 11,5 week zwanger en heb vanwege bloedverlies een extra echo gehad. Het blijkt dat ik een laagliggende placenta heb. Hij ligt vlak bij mijn baarmoedermond. Het bloedverlies is nog steeds aanwezig, vooral nadat ik in beweging ben geweest. Het is niet heel erg veel bloed, maar het maakt me soms wel angstig om eens meer bloed te verliezen. Ik hoop dat over een tijdje de placenta weer wat naar boven is gegroeid. Zijn er hier meer vrouwen die dit hebben, en hoe gaan jullie hier mee om?
Ik heb ook een laagliggende placenta maar geen bloedverlies. kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt om t bloedverlies maar toch hebben veel zwangeren dat en gaat alles goed. De verloskundige vertelde mijn dat je de placenta moet zien als laag stipje op een lege ballon. Als je de ballon opblaast komt het stipje steeds hoger te liggen. Zo is dat ook bij de placenta. Hoop dat je bloedverlies snel stopt
Had gister ook al gereageerd op je andere topic. Laagliggende placenta op jouw termijn, zegt nog niet zo veel. Ten eerste is hij nog niet helemaal ontwikkelt en ten tweede kan hij de aankomende maanden meegroeien naar boven. Zelfs na een termijn van 20 weken kan dit nog. In m'n vorige zwangerschap had ik ook in begin stadium een laag liggende placenta, bij groeispurts had ik dan wel eens een Beetje bloedverlies. Rond 20 weken lag de placenta nog maar gedeeltelijk voor de baarmoedermond, rond 24 weken helemaal niet meer.
Hallo, bedankt voor jullie reacties. Ik heb nog steeds bloedverlies, maar het is heel weinig, een paar druppels maar. wel merk ik dat als ik wat inspanning heb gehad, bijv na het boodschappen doen, dat ik dan ineens wel weer wat bloed vermengd met wat afscheiding in mn inlegkruisje heb. ik probeer dan ook zo weinig mogelijk te doen. Sowieso doe ik niet veel met dit weer. Maar volgende week moet ik op de fiets naar mn werk, ongeveer een half uurtje fietsen. Ben dan wel bang om meer bloedverlies te krijgen. Zou het liefst thuisblijven, maar weet niet of dat echt noodzakelijk is?
Hier ook een laagliggende placenta. Bij mij houden ze het nu in de gaten met xtra echo's. Pas bij 32 weken word ik eventueel doorgestuurd. Maar begreep dat de kans hierop kleiner is dan 2 procent dus ben er niet meer zo mee bezig. Bloedverlies heb ik zelf niet gehad maar lijkt mij wel vervelend en rot omdat je toch zorgen maakt wat zegt je vk erover?
Hier idem! Met 30 weken weer een controle echo... ik maak me er niet zo druk om... Maar kan me voorstellen dat wanneer je bloedverlies hebt dat je je wel zorgen maakt.
De verloskundige zegt dat het bloedverlies niet erg is. Zolang het geen liters zijn hoef ik me geen zorgen te maken. maar vind het wel een beetje eng. Nu is het nog weinig, maar stel dat er ineens een hele plas bloed ligt...brr, ben ook al niet van het bloedprikken dus is niks voor mij. Maar zolang het bloedverlies maar gering is, maak ik me er niet teveel zorgen over. De verloskundige zei echt dat het geen kwaad kan, dus moet daar maar op vertrouwen.
Ik had ook een laagliggende placenta bij de eerste lag zelfs gedeeltelijk over de bmm. Maar met 28 weken lag ie 5cm van de bmm vandaan. Grote kans dus dat hij nog mee groeit naar boven!
Ik had een laagliggende echo. Donderdag een echo gehad en het ligt er inmiddels niet meer direct voor. Met 30 weken de officiële ( medische) echo.. dan hoor ik hoeveel cm het van mijn bm ligt. Voor nu kan ik in ieder geval wel op normale manier bevallen. Ik werd er onzeker van, maar zoals velen al zeggen. In veel gevallen groeit het gewoon mee.. geniet van je zwangerschap.
De laatste zwangerschap had ik ook een laagliggende placenta in het begin. Ook steeds bloedverlies en rond 13 weken stroomde het er zelfs uit. Ik had ook een hematoom dus het was ook niet helemaal duidelijk of het bloed van de placenta kwam of van de hematoom. Rond 18 weken is het bloeden gestopt en bij de 20 wkn echo bleek het voor mijn bmm te zijn weg getrokken.
Had t ook. Niet leuk dat bloedverlies.. Bij mij rond de 18 weken afgelopen en goed meegegroeid naar boven.
Wat fijn om te lezen dat het bij iedereen weer is goedgekomen, dat de placenta uiteindelijk toch voor de baarmoedermond is weggegroeid. Heb ook weleens verhalen gelezen van mensen bij wie dit niet het geval was, en uiteindelijk tot een placenta previa leidde. Nou daar wordt je ook niet vrolijk van als je dat leest. Extreem bloedverlies met bloedtransfusies als gevolg, liggend de rest van de zwangerschap doorbrengen, ziekenhuisopnames, keizersnedes, etc. Ik weet ook dat bij het merendeel de placenta gewoon weer naar boven groeit,dus ga er maar gewoon vanuit dat dat met mij ook gebeurd, vooral omdat het nog zo vroeg in de zwangerschap is.