mag ik vragen wat dat heeft gekost?

Discussie in 'De lounge' gestart door JustNice, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hoeveel hypotheek heb je dan eigenlijk
    en wat hebben je verbouwingen gekost?
    tja word nu wel heeeeel nieuwschierig:D

2. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik vind het ook niet zo'n rare vraag, mensen mogen dat vragen. Als ik het echt niet wil vertellen dan zeg ik dat ook. Maar ik zeg het vaak al uit mezelf..

'leuk jurkje' ... joaah was maar €15,- bij H&M haha.

3. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Joh, ik ben ook opgevoed dat het niet netjes is, maar ik heb daar dus echt geen moeite mee! Ook niet over salaris oid. En als iemand zo direct is om het te vragen zou ik er, als ik jou was, ook geen moeite mee hebben om heel direct en beleefd te zeggen dat je daar geen antwoord op gaat geven. Dat mag dan toch ook gewoon? Hoef je ook niet te gaan draaien of ontwijken. Alhoewel dat natuurlijk al een hint is aan de vragende, hihi.

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

pff dit valt nog wel mee heb wel eens gehad dat ze vroegen hoe we rondkomen nu met 1 salaris en of ik ook ergens geld van krijg..gaat ze helemaal niks aan

5. Anice

Anice Niet meer actief

Voor mij geen probleem. Ze mogen alles weten (behalve pincode natuurlijk). Het is zoals eerder gezegd echt iets hollands om "geheimzinnig" te doen over geldzaken. Trouwens je kunt van veel zaken toch op internet een indicatie krijgen van een prijs. In landen als Amerika en Canada wordt ook gewoon open gesproken over salarissen. niet om op te scheppen maar omdat het gewoon bij het leven hoort.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.414
    36.276
    113
    Van mij mogen ze dat vragen hoor en ik snap die geheimzinnigheid over salarissen ook nooit. Wat kan mij het schelen of iemand weet hoeveel of weinig ik verdien. Als zij daar wat mee kunnen, prima toch.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik houd er zelf ook niet zo van, ben ook opgevoed dat het niet "netjes" is om zulke vragen te stellen. ;) Als mensen het uit zichzelf zeggen prima, maar ik ga het niet vragen, uitzonderingen daargelaten. ;)

8. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik geef er echt niks om als iemand dat aan me vraagt en geef gewoon antwoord. of zij het veel of weinig vinden moeten ze zelf bedenken. wij hebben gekeken naar ons budget en van daaruit werken we.. :)

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Inderdaad! Ik vraag het weleens om een schatting te maken wag we nodig hebben voor onze eigen verbouwing.

10. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik vind het ook geen rare vraag. Zelf krijgen wij de vraag ook vaak (2 jr geleden verhuisd en flink verbouwd) en ik vraag het zelf ook wel eens. Ook vragen over salaris vind ik geen probleem, en stel zelf ook wel eens die vraag. Tuurlijk niet zo maar uit het niets, maar als het gesprek zo loopt zie ik probleem niet zo. Heb nooit begrepen waarom iedereen daar altijd zo geheimzinnig over doet.

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Vind ik ook. Hoewel het er natuurlijk wel aan ligt waar het om gaat en ook wel een beetje wie het vraagt.

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    als ik dat soort dingen vraag, ik vraag dat dus ook gewoon, dan is het uit interesse omdat ik bijvoorbeeld ook met dat soort plannen rondloop.
    En het gaat bij mij niet om een oordeel over of het juist is of niet juist.

Ik heb ook liever het antwoord van de mensen zelf dan dat ik zelf ga gissen, of dat anderen gaan gissen en er de wildste verhalen de wereld in gaan.
    Nu zou ik de vraag over de hoogte van hypotheek weer niet stellen, maar wel over de kosten van een verbouwing (en nee, koop huis, kosten koper + verbouwen hoeft niet gelijk te zijn aan hypotheekhoogte, dus daar heb je niets aan aan die informatie)

13. Skye

Skye Niet meer actief

Ik vraag dit ook gewoon aan mensen (die ik goed ken) en andersom krijgen mensen van mij ook gewoon antwoord (in euro's) als ze ernaar vragen!! Ben niet zo moeilijk!!

14. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Ik snap het wel.
    Ik vertelde ook altijd alles, tot dat je collega's achter je rug jouw rekening gaan maken. Zoals: hoe kan jij dat huis betalen, amai kinderopvang is toch duur, ga jij nu nog minder werken met een nieuw huis.
    En dan dat roddelen erbij, dus nu zeg ik niks meer.
    Maar anderszijds heeft mijn zusje gevraagd hoeveel ons huis kost, maar dat is omdat ze een idee wil hebben en een beetje wil schatten hoeveel ze moet sparen. Dit is anders dan het geroddel van hierboven.

15. Gazy

Gazy Niet meer actief

als je het niet wil zeggen , zeg je toch gewoon van ik zou het niet weten.. dingen die je niet wil vertellen moet je niet zeggen. maar ik zou het ook vragen..Zie het als inlichtingen, mensen meten daaraan van willen wij verbouwen, kunnen we dat betalen..

16. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik vind het geen rare vraag maar ik respecteer het wel als iemand geen bedragen wil noemen. Dus als ik nieuwschierig ben naar het bedrag (inderdaad uit interesse) dan zeg ik er wel bij dat ze het niet hoeven te zeggen als ze dat niet willen. En als iemand dat aan mij vraagt vind ik het geen probleem. Mijn man vind vragen naar het bedrag vreselijk en zal dat ook nooit doen.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    haha ik verdien 1700 euro per maand, mijn kindjes waren wel gepland maar mijn miskraam niet, ik wil graag nog een derde maar mijn man niet en we doen gemiddeld 2 keer per week... o en ik ben blij met een jongen en meisje vooral voor mijn man, maar zelf had ik 2 meiden ook heel leuk gevonden... moet eerlijk zeggen dat het me weinig boeit... vooral omdat ik jou niet ken hihi...
    maar goed als iemand een van deze dingen oprecht zouden willen weten dan krijgt ie dezelfde antwoorden.

Deel Deze Pagina