mischien zwanger ik weet het niet!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Birdfly, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birdfly

Birdfly Nieuw lid

12 dec 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ik heb laatst seks gehad met mijn vriend zonder condoom. Op de laatste dag van mijn ongesteldheid. Die.avond ben ik weer met de pil begonnen omdat ik aan de pil ben. Maar nu heb ik sinds 2 weken enorme hoofdpijn borrelende buik en steken in mijn onderbuik.en het was ook 2 weken terug ongeveer. Ik heb last van mijn rug het middelste gedeelte. als ik naar de wc ben geweest heb ik het gevoel of ik weer moet plassen.

Wie weet of dit kan zijn of ik zwanger ben?

2. jokato

jokato Lid

27 apr 2012
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gen arts, dus ik gok ook maar wat, maar ik denk eerder aan een blaasontsteking of nierbekkenontsteking. Dat heb ik ook wel eens gehad en de symptomen waren ongeveer hetzelfde. Ik zou naar de huisarts gaan als ik jou was.

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Als het 2 weken na de onveilige seks was, kun je altijd voor de zekerheid een testje doen.

4. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

doe een zwangerschaps test dan weet je het, dat ik sneller en beter dan ons vragen.

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    De kans dat je zwanger bent is nihil!
    Je had onveilig sex op de laatste dag van je menstruatie.
    De dag erna aan de pil begonnen...dus nee..je kunt haast niet zwanger zijn.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Lijkt me ook, maar hoor je niet al op je eerste ongesteldheidsdag met de pil te beginnen? Anders is de cyclus toch alsnog niet veilig?

De kans lijkt me ook erg klein hoor. Maar toch zou ik voor de zekerheid een zwangerschapstest doen. Is die negatief, dan ben je echt niet zwanger.

7. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    je slikt de pil 21 dagen daarna word je ongi en dan begin je op dag 7 weer met de pil

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Juist;)

9. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0

zo zie ik het ook

10. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Sommige vrouwen hebben tijdens hun menstruatie hun eisprong en als je aan het eind ervan pas met de pil bent begonnen kan dat. Slikte je de pil ervoor al en was het je stopweek dan is de kans zo goed als 0.

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    1: ik neem aan dat ze de pil al van te voren slikte,en dat ze inderdaad in haar stopweek zat.

2: dit vond ik op internet over zwanger raken tijdens menstruatie.

Het is dus onmogelijk om tijdens je menstruatie zwanger te worden. Maar, dat betekent niet dat als je seks hebt tijdens je menstruatie, je absoluut niet zwanger kan worden. Want stel dat je een korte menstruele cyclus hebt, van bijvoorbeeld 21 dagen per maand, dan vindt je ovulatie dus zeven dagen na de eerste dag van je menstruatie plaats. Je menstruatie duurt een dag of vier en sperma kan in uitzonderlijke gevallen acht dagen overleven. Als je op de derde dag van je menstruatie seks hebt, zou het in theorie zo kunnen zijn dat het sperma overleeft tot je ovulatie. Op dat moment kun je dus tijdens je ovulatie zwanger worden omdat je tijdens je menstruatie seks hebt gehad.

Kortom, zwanger worden tijdens je menstruatie kan niet. Maar zwanger worden tijdens je ovulatie omdat je tijdens menstruatie seks hebt gehad kan wel. Die kans is klein maar niet onmogelijk. Hopelijk heb je op deze manier wat meer duidelijkheid.

Ps: de pil zorgt er ook nog eens voor dat je gèèn eisprong krijgt;)

Deel Deze Pagina