Afwachten tot de miskraam begint

Discussie in 'Miskraam' gestart door 26mei, 28 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Hallo allemaal. Afgelopen woensdag, 5 weken 2 dagen zwanger, heb ik een fikse bloeding gehad, rood helder met stolsols. Meteen contact met vk en die geeft aan een beginnende miskraam. Enorm geschokken en verdrietig natuurlijk. Ook al was het nog pril. Vrijdag bij de vk een echo gemaakt. Vuchtzakje en alles zat er nog. Geen hartje te zien. Maar aangezien het hartje ook bij 6 weken pas kan gaan kloppen kon ze mij geen uitsluitsel geven op 100 % zeker vroege miskraam. Nu zit ik dus vanaf woensdag bijna te wachten tot de miskraam op gang komt. Niet omdat ik dat graag wil nauurlijk maar ik durf geen hoop mee te houden op een goed einde. Wordt hier zo onzeker van

Heeft iemand een soort gelijk situatie mee gemaakt en hoe is het afgelopen.

Ik moet over 2 weken terug komen bij de vk voor nog een echo of in de tussentijd het vruchtje verliezen voor zekerheid.

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met een soortgelijk verhaal, maar ik wil je heel veel sterkte wensen.

3. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Dank je smnee.

4. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik herken het (ongeveer) van mijn vroege miskraam, 1.5 wk geleden. Ik had ook fiks bloedverlies, en omdat het pas 5 weken was toen konden ze niets anders doen dan me te laten afwachten. SLOPEND! Bah, die onzekerheid.

Bij mij speelde wel dat ik me sowieso al enkele dagen niet meer zwanger voelde, dus dat, icm dat de HA had gezegd dat het wel echt flink bloedverlies was (wat enkele onschuldigere oorzaken al uitsloot), gaf mij wel een soort zekerheid: dit wordt een miskraam.

Toen nog dagen afwachten tot hij 'op gang zou komen'. Maar toen werd het bloedverlies minder (damn you, hope!)... Een dag of 5 nadat het bloeden was begonnen (en tegen die tijd alleen nog maar bruinverlies) toch maar een zwangerschapstestje gedaan, die een heel licht streepje nog maar gaf.

Ok, toen had ik wel zekerheid, en waarschijnlijk is het gewoon al eruit gekomen zonder dat ik het ooit heb opgemerkt... Tis dan nog pril he...

Om met je gedachten te rotzooien dinsdagmiddag opeens weer een donkerder testje, maar bepaald niet de knaller die je op 5.5 wk zou verwachten overigens. Donderdag echo gehad, alles zag er schoon uit. Bloedverlies was tegen die tijd gestopt.

Nu weer sinds gisteren wat bloederig slijmverlies, aaargh! Dacht dat het schoon was?

Nou ja, daar heb jij allemaal niets aan, maar wat je voor mogelijke tips uit mijn verhaaltje kan afleiden:
    - doe over een paar dagen een testje, wellicht geeft dat je al eerder duidelijkheid dan dat een echo dat kan doen. Maar baseer er niet teveel hoop op mocht hij nog wel knallen! Een knaller zegt niks, kan beide kanten op, maar een heel vaag testje zegt mogelijk wél wat.
    - hoe voelt het? voel je je nog zwanger? zijn je kwaaltjes minder geworden?
    - wat was je gut feeling voor het bloedverlies? goed gevoel? slecht gevoel? Ik had vanaf het begin al een wat slecht gevoel bij de zwangerschap, namelijk.

Niet dat al deze dingen je zekerheid geven, maar misschien helpt het letten erop om de tijd tot de volgende echo te overbruggen!

Sterkte, ik weet hoe k*t het afwachten is... Ik duim voor een goede afloop bij jou!

5. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Hallo Emily. Het spijt de te horen van je mk maar bedankt dat je je ervaning met me deelt.

Doet me goed even van me af te schrijven en verhalen van anderen te lezen.

Betreft mijn gevoel. Voel me nog op en top zwanger. Mijn zwangerschapskwaaltjes: Vermoeidheid, misselijk bij vlagen, obstipatie en gevoelige borsten zijn nog allemaal intact. Voor mijn bloed verlies had ik alle vertrouwen in de zwangerschap. Misschien ook wel erg naief omdat dit mijn eersts is. Echter op het moment van bloed verlies dacht ik meteen: 'Dit is mis' Maar wanneer je dan de echo ziet en de verloskundige zegt dat er (een hele kleine) kan is op een kloppend hartje over twee weken groeit er langzaam weer vertouwen. tjah.. en met familie verhalen kom ik ook niks verder. Mijn moeder heeft veel bloed verloren terwijl ze zwanger was van mij. Mijn tante heeft meerder miskramen gehad en heeft nooit een kindje mogen krijgen. Verwarring alom.

Goede tip van een zwangerschap test doen. Gister gaf hij nog een knaller. Zal volgende week nog eens proberen.

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Als je je nog zwanger voelt en je test nog knalt is er in ieder geval nog hoop! Garanties, nee, maar die krijg je (helaas) sowieso niet. Bij jou is het nog echt 50-50 (bij mij voelde het meteen al als 99% kans dat t mis was, zodra ik bloed zag). Ik hoop voor je dat je bij de goede 50% zit! Als jouw moeder het ook heeft gehad toen ze zwanger was, dan wie weet...?!

7. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Als je het zo zegt klinkt het erg mooi. Helaas gaf de vk ons 95 % kans op een miskraam en maar 5 % op een goed einde. We wachten af 'zucht'

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Maar als het vruchtzakje nog zichtbaar er zat op de echo kan het toch nog beide kanten op gaan? Dat het hartje nog niet klopt is voor de termijn helemaal normaal. Had het wel de goede grootte voor de termijn?

9. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Geen idee of het een goede grote had. Heeft ze niks over gezegt. Ze heeft hem wel opgemeten. Heb de echo's er even bij gepakt. Vruchtzakje was met 5 weken, 2 dagen 3,27 cm groot, dooierzakje 4 mm. Tjah..kan inderdaad twee kanten opgaan al gaf de verloskundige me zeer weinig kans. Echter geen bloed verlies meer gehad sinds vrijdag ochten (voor echo) Kijk uit naar echo 16-10 Maar wat duurt dat nog lang!

10. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je een echo foto??..

11. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    ja. dan kunnen ze die vergelijken met de echo over twee weken. Zal kijken of ik hem hier kan plaatsen..

12. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ben ik erg benieuwd naar.. Kan ik eens vergelijken met mijn eerste echo... Mijn moeder dacht de eerste 4 maanden ongesteld te zijn terwijl ze toen gewoon zwanger was van mij dus vind het vreemd dat ze zeggen dat t op een miskraam uitdraait of het moet al wat aan je echo foto te zien zijn dat het niet klopt...

13. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    helaas lukt met niet om een duidelijke foto te maken (heb geen scanner.

Foto 1:
    Vruchtzakje Horizontaal 3,27 cm
    Vruchtzakje Verticaal 1,50 cm

Foto 2:
    Vruchtzakje: 1,80 cm
    dooierzakje 0,403 cm

14. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Bedoel je mm? Of echt cm? Want wat ik kan vinden op internet is iets van 7 a 8 mm normaal bij 5 weken.
    Als het vruchtzakje 3.5 mm is is het inderdaad aan de kleine kant voor de termijn en zou het kunnen dat de vk daarom zegt dat de kans groot is dat het misgaat (maar dan geldt wel dat het meten op die termijn héél precies komt, en een kleine meetfout al een groot verschil kan maken).
    Als het echt al 3.27 CM is zou je veel verder zijn dan 5+2... Denk ik.
    Ik ben niet echt een rekenwonder en weet hier niet veel vanaf, maar dit is wat met googlen zo'n beetje tegenkwam...

15. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Staat echt cm. Ben hier echt een leek in dus heb geen idee. Voel me onderussen weer tip top (op misselijkheid na)

16. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    T ziet er beter uit dan mijn 1e echo rond zelfde termijn.
    Hoop echt dat het blijft groeien meid. Bij mij was het dan ook wel door gegroeid maar ergens gestopt maar jou echo ziet er echt beter uit dan mijn eerste. Mijn duimen draaien.

17. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Als het cm is dan vind ik het er toch echt allemaal niet zo slecht uitzien. Ja, je hebt wel dat bloedverlies gehad, dus er is wel een aanzienlijke kans op miskraam, maar of die kans echt 95% is?
    Er zit weinig anders voor je op dan afwachten vrees ik... ;):).... ik weet hoe irritant dat is..... :)

18. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Bedankt voor jullie reacties. Het geeft me weer wat moed. Afwachten is inderdaad slopend. 2 weken duurt nog echt te lang :)

19. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik hoop vooral voor je dat dat slopende wachten uiteindelijk met iets heel moois beloond wordt :). Dat zou het wel waard maken, niet waar?
    En je zou niet toevallig 1 of 2 weken verder zwanger kunnen zijn, ivm de grootte van het vruchtzakje, maar dan dat het een leeg vruchtzakje is? Dat de vk daarom zei dat het 95% een mk ging worden?

20. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Alles kan. Ben gestopt met de pil en was daarna meteen zwanger. Eerste dag laatste menstruatie had ik toevallig wel opgescheven omdat ik mijn cyclus wou gaan uitreken. Vk heeft niks gezegt over eventueel langer zwanger. Ze had het er juis over dat omdat ik nog geen 6+ weken was het kan zijn dat het hartje nog moest/kon gaan kloppen. Was zo van slag dat ik niet door heb gevraagt.

Deel Deze Pagina