vroege test

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Pandora, 5 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Uit nieuwsgierigheid

Geeft een vroege test een duidelijke streep of een tuurstreep op de eerste dag dat je de test kunt doen?

2. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Hangt helemaal er vanaf of je al genoeg hcg in je lichaam hebt en of de innesteling precies op tijd is geweest als je zwanger bent.
    Zelf ben ik geen voorstander van vroege testen.
    Heb ze ook gebruikt toen ik zwanger wou worden bij mijn zoontje* en steeds hartstikke negatief maar op mijn nod was het wel positief.
    Maar er zijn genoeg mensen die al wel positief testen met een vroege test,dus proberen kan altijd!
    Wanneer is je nod?

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Op moederdag :D

Nu 4 rondes steeds licht positieve, normale testen, gehad

Heb 1 vroege test liggen die ik vanaf morgen zou kunnen doen ( er rekening mee houdend dat t miskan gaan )
    Maar vraag me af of t zinvol is haha
    Als ik daar heel het huis mee rond moet lopen voor goede licht inval dan vind ik t zonde om m al te doen :D

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.002
    15.621
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou pas een dag of 3 voor je nod testen.
    Een week voor nod vind ik wel enorm vroeg en zal je door het huis moeten rennen om die streep te zoeken.
    Wacht ff tot minimaal donderdag..vaak geeft een vroege test dan wel een beetje duidelijk resultaat als je zwanger bent.

Beste is te wachten tot op je nod..... Maarja..dat is vaak heel moeilijk.

Ik zelf testte 9 dpo al duidelijk positief, maar dat is niet altijd het geval ;)
    En het ligt er ook aan welk merk test je hebt. Ik deed een kv 2v5 met dezelfde urine als een clearblue vroege test (geen digi) en de kv gaf amper een streep (heel vaag na 10 min. Pas) terwijl de cb gelijk een duidelijke blauwe streep gaf ;)

5. Brusje2014

Brusje2014 Actief lid

2 mei 2013
    127
    45
    28
    Vrouw
    ZZP'er in de zorg
    Midden Limburg
    #5 Brusje2014, 5 mei 2013
    Laatst bewerkt: 5 mei 2013
    Hoi Pandora!

Ik mag ook op moederdag testen :D
    Het is dan 4 dagen voor mijn nod, maar ik ga de gok wagen. Heb de 6 (haha)testen als in huis liggen. Dit is onze eerste ronde voor een tweede kindje dus weer allemaal erg spannend!

Ik duim ook voor jou! :)

6. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Week voor je nod testen??
    Dat is wel erg vroeg,dan kan je haast geen duidelijke uitslag hebben toch?
    Zou dan ook wachten tot donderdag inderdaad.

7. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ik zou juist wachten tot moederdag :) hoe moeilijk het ook is! Toch het ideale moederdag cadeautje ;) vergeet je nooit meer :)

Lijkt mij heel bijzonder! Ik duim voor jullie dames!!

8. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Dat enkele vrouwen wel een week voor hun NOD een positieve test hadden licht denk ik aan a) snelle HCG aanmaak en b) aan een lange luteale fase (lange fase tussen eisprong en NOD).

Ikzelf was ook zo dom om vandaag een test te proberen.
    13 april was ik ongesteld, 24/25 april dacht ik mijn eisprong te hebben gehad, die eisprong was eigenlijk pas 27 april geboekt. Uitgaande van de nacht van 24/25 april zou ik nu dus dik 10 dpo zitten. Maar helaas geen echt streepje. Later (ik plukte hem toch nog even uit de container) bleek ik misschien een heeeeeel vaag lijntje te kunnen zien, maar dit is te onbetrouwbaar. Test was van Action.
    Ik twijfel nu, wanneer zal ik weer testen?
    -- a.s. woensdag 8 mei (mijn gedachte 14 dpo)
    of proberen vol te houden tot
    -- a.s. zaterdag 11 mei (mijn NOD en volgens boekjes 14 dpo).

Deel Deze Pagina