We gaan verhuizen hoe laat je je kindje wennen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door whitesaber, 6 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Mijn zoon is nu 1 jaar oud en omdat we gaan verhuizen vroeg ik me af of er meiden zijn die iets speciaals hebben gedaan om hun kindje zo goed mogelijk te laten wennen

En of er problemen zijn ontstaan na de verhuizing
    Tuurlijk zal hij er aan moeten wennen,maar misschien hebben jullie tips om dat zo makkelijk mogelijk voor hem te maken

2. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    ik lees alvast even mee...

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

4. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Wij zijn een maand geleden verhuisd en hebben niets bijzonders gedaan.
    Uiteraad wel zelfde bedje en knuffels.
    Meubels e.d. zijn mee verhuisd dus eigenlijk verandert er weinig voor zo'n kleintje.

5. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Hoi, wij zijn een maand geleden ook verhuisd. We hadden wel al eerder de sleutel voordat we daadwerkelijk overgingen. Dus ons zoontje (toen bijna 1) hadden we al een paar keer meegenomen toen we gingen klussen, we zetten hem toen in het reisbedje. En lieten hem de kamers zien. Toen het klussen af was, kon hij ook wat rondkruipen.
    Las ook ergens (achteraf ;)) dat je zijn beddengoed beter niet kunt wassen vooraf. Dan zit zijn eigen geurtje er nog in. Dat vond ik een hele goeie tip. En verder niet gelijk een compleet nieuwe babykamer. En heb je die wel (wat ook wel logisch is), dan idd zijn eigen knuffeltjes enz lekker bij hem laten. Ongewassen ;)
    Ons zoontje werd de eerste drie nachten overstuur wakker, herkende de omgeving niet natuurlijk, maar dat was daarna ook gelijk over. Tja, wennen moet hij toch he? Na een paar weken weet je kindje echt niet meer beter.
    Kortom: als het kan je kindje paar keer laten snuffelen en niet teveel veranderen en wassen. En: het komt vanzelf goed.

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik ben bijna 3 maanden terug verhuisd. Ik heb mijn dochter bijna altijd meegenomen met het klussen. Zo zag ze hoe het werd opgebouwd en was het een niet zo´n hele grote overgang. Ik had haar tafeltje en stoeltje met wat speelgoed meegenomen en tijdens het klussen sliep ze gewoon in haar campingbadje! Nu heb ik dan wel een kind dat overal slaapt en vooral overal door heen slaapt!

7. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    hie niet verhuizen, maar we gaan wel een aantal keer per jaar op bezoek bij fam. in het buitenland, met 3mnd en 11 mnd geweest en blijven dan vaak een dag of 4/5. Als we thuis zijn slaapt ze ook altijd thuis, heeft nog nooit s nachts ergens anders geslapen of middag dutjes ed (buiten de kinderwagen dan)

Het is dus een heel andere situatie voor haar, eenn ander huis, zorg dat ik mn eigen lakentjes meeneem, en neem dezelfde knuffeltjes en haar lampje mee wat we thuis ook altijd hebben. Ze slaapt heerlijk.

(niet helemaal vergelijkbaar, maar misschien toch relevant om te weten)

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Grappig, ik ben gisteren voor het eerst in mijn nieuwe huis gaan slapen!

Wennen? Ach, ik merk geen verschil, ze vind het leuk om alles te ontdekken. Vooral door de gang lopen is héél leuk, hi hi.
    Nee hoor, maak je maar geen zorgen, gaat hier prima!

Ze herkende trouwens wel meteen haar eigen meubeltjes, de bank, box etc.

9. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    iets langer dan een maand geleden verhuisd.

Ik heb de kleine rond laten kruipen en zelf het huis laten ontdekken. Ik weet niet of het nodig was. Ze is het wel gewend om zo af en toe ergens anders te slapen, dus geen problemen ondervonden.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier in maart verhuisd 2 weken voordat hij 1 werd.
    Meegenomen met klussen inderdaad en een jongentje wat overal slaapt. Maar hij heeft er toch bijna een week last van gehad, huilend wakker worden snachts

Zelfde meubels, zelfde kleuren in zijn kamertje en alleen zijn hoeslakentje moest ik schoon doen .. die was vies geworden tijdens de verhuis, dekbedovetrekje met deken erin en slaapzakje express niet gewassen.

Hij hheeft die eerste week, 4 x bij ons in bed verder geslapen en mijn man heeft 1 nachtje de laatste paar uur (werd wakker rond 4 a5 uur), bij hem in zijn kamertje gelegen op een matras.. Ik heb zijn bedje toen anders gezet en daarna is hij nog maar 2 x s nachts komen spoken.. nu doet hij het geweldig..

Dus het is heel verschillend hoe kindjes reageren..

11. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Wat een verschil allemaal
    Ik ga de beddengoed ook niet wassen voor we overgaan
    Onze meubelen zijn wel anders...
    Maar ik hoop dat hij ook snel kan wennen lekker in zijn eigen bedje :D

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Wij zijn 3 maanden geleden verhuisd en hopen over 6 weken weer terug te verhuizen.
    Wij moesten in 1 week tijd verhuizen. Thijs was toen 15 maanden en ik ben elke dag met hem gaan kijken en we hebben elke dag wat speelgoed verhuisd en daar dus achter gelaten. De volgende dag konden we dan weer zien dat zijn speelgoed er stond en kon hij er weer wat bij zetten.
    Op de verhuisdag zelf heb ik samen met hem de na de middagslaap zijn speelgoeddoos verhuisd en toen kon hij weer met alles spelen. Tijdens de middagslaap (bij mijn ouders) is het hele huis leefbaar gemaakt, zodat hij gewoon kon spelen.

De eerste nacht heeft hij slecht geslapen, hij (en wij) moest erg wennen aan de nieuwe geluiden. Verder had hij nergens last van.

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier 2maanden geleden verhuisd. totaal geen problemen gehad. hij had de tijd van zn leven de eerste dag. zo ongelovelijk veel ruimte opeens, was hij niet gewend. hij begon al wat te lopen in het oude huis(je) en toen we naar het nieuwe huis gingen was dat helemaal over want kruipend was alles veel makkelijker en sneller te bekijken.

we namen hem regelmatig mee naar het nieuwe huis toen we nog aan het klussen waren, we hadden er ook een box staan zodat hij veilig in een vertrouwde 'omgeving' kon zitten. eerste dag in t nieuwe huis zijn we samen door het huis gegaan om alles even te bekijken. hem ook zelf laten ontdekken vond ik belangrijk. het aller mooiste vond hij zn kamertje want daar waren de meest bekende dingen voor hem, dus het slapen was ook totaal geen probleem.

Succes!

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij zijn verhuisd toen zoontje 18 maanden was. Eerst 10 dagen bij mijn moeder gezeten en daarna naar ons nieuwe (veel groter huis). We zijn voor die tijd een paar keer naar het nieuwe huis geweest toen er nog gewerkt werd. Verder hebben we niets bijzonders gedaan. Wel hebben we de overgang naar het nieuwe kdv een paar weken verlaat (medio februari verhuisd, 1 april naar het nieuwe kdv ipv direct).
    Het is eigenlijk heel goed gegaan. Zoontjelief was wat baldadiger gedurende een week of 2 (inclusief logeerpartij bij oma) maar verder geen bijzonderheden.

Twee en een halve maand later kreeg hij ook nog een zusje.. Ook dat ging helemaal goed.

15. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Wij hebben eerst bij schoonouders gewoond.. Zijn hier regelmatig met haar geweest, ook in 'haar' kamertje.. Ze is trots op haar kamertje, vind alles 'mooi' en toen we hier heen gingen hebben we het beddengoed van het bed waar ze bij schoonouders in sliep op haar eigenbedje gedaan.. Wel 3 avonden huilen op bed maar dat was snel voorbij, en nu is ze lachend op bed en lachend van bed!

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben er eigenlijk niks bijzonders aan gedaan, onze dochter was bijna 1 toen we verhuisden. Nu moet ik wel zeggen dat ons meisje erg makkelijk is.

Deel Deze Pagina