rare vraag

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by oxbow, Dec 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Een beetj egenante vraag, maar ik zit er best wel mee.

Mijn man zei van de week dat het zo raar aanvoelde van binnen.

nu zit mijn baarmoedermond dus heel laag voelt die ook heel raar aan.

Ik ben nu zwanger van de vierde en het lijkt wel of de baarmoedermond openstaat en het voelt ook heel raar spnsig (sorry voor de details, maar ik moest het zelf toen toch ook een voelen, normaal doe ik dat niet), ik deed het in het verleden om te kijekn neer de vruchtbare dagen zo kon ik daar een beetje achter komen.

Maar hij zit inderdaad heel laag, want anders moest ik mijn vingers echt diep inbrengen en nu helemaal niet en het voelt heel raar aan.
    Ik verlies ook heel veel dikke slijmerige geel.witte afscheiding, veel meer als bij die andere zwangerschappen.

Moet ik mij nu zorgen gaan maken, omdat hij zo laag zit?
    Mijn tante is namelijk 13 haar terug met 17 weken zwangerschap hun zoontje verloren, omdat ze dus een baarmoederverzakking bleek te hebben.

Moet ik hier naar laten kijken en zo ja door de huisarst of moet ik hier mee naar de verloskundige?

Vind het zo en zo een beetje genant om mijn vraag hier voor te leggen, maar ik zit er toch wel mee.

Ik ben nu trouwens 10 weken zwanger.

ALvast heel erg bedankt voor het antwoorden.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

in de zwangerschap kan de baarmoedermond wat lager komen te zitten en ook wat weker aanvoelen. Dat is op zich geen probleem.
    Als je je zorgen maakt mag je de huisarts natuurlijk laten kijken. meer afscheiding hoort erbij, maar als het jeukt of stinkt of het geeft een branderig gevoel, dan moet je ook even naar de huisarts gaan.

Mirjam

Share This Page