Suschi...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dot, 23 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Vandaag kon ik me niet meer inhouden hoor en heb een klein bakje suschi verorberd.
    Ergens in de verte hoorde ik een belletje rinkelen en wist ik dat een zwangere het beter niet kan eten ofzo.
    Waarom eigenlijk niet?

Edit moderator: Verplaatst naar gezondheid.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Sushi mag wel volgens mij, als het maar verse vis is...

3. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Nou ja vers, voorverpakt bij Albert Heyn...

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Vacuumverpakte vis mag sowieso niet volgens mij, zalm en makreel in ieder geval zeker weten niet. Dit omdat er bacterien in kunnen zitten en die kunnen bij voorverpakte en vacuumverpakte vis makkelijke vermenigvuldigen.

5. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Die van de albert heijn is ook vers, denk niet dat je je druk hoeft te maken hoor. kans is erg klein.

koop alleen niet al er zo'n 35% sticker opkomt dan ligt het misschien net te lang voor ons

ik vind het ook heerlijk, maar vermijd de rauwe soorten (tonijn/zalm) die met krab en komkommer is geen probleem

6. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Bedankt, het was trouwens erg lekker ;)

Denk dat A.H. ook wel goed spul heeft.

7. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Sushi is geen probleem hoor, lekker verse vis. Persoonlijk zou ik die van de AH niet nemen. Op de eerste plaats is de kwaliteit gewoon niet erg goed (niet erg lekker) en de vis is niet echt vers. Maar een goeie Japanner..mmmm...

8. Niet meer actief

Sushi bevat rauwe vis en moet je dus echt wel voorzichtig mee zijn

9. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ja, met de straat oversteken ook.

10. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Haha, das een goeie :D en hoe zit het nou met prepare dan? verlang er echt zo naar! :D

11. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Prepare is het zelfde als filet americain en dat mag dus echt niet tijdens je zwangerschap.

Nog een paar weken geduld dus.

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Vind het een beetje een flauwe opmerking van de straat oversteken. Feit is dat sushi rauwe vis bevat en daar moet een zwangere vrouw echt mee oppassen. Zeker die van de Appie is echt niet vers. Waarom zou je het risico nemen?

13. Niet meer actief

Ik wou net zeggen Ellen dat is een hele flauwe, zelfs domme opmerking/vergelijking!

Net zoals je oppast met Filet American & Carpaccio (neem aan dat je dat wel doet?! net als goed opletten als je de straat oversteekt :rolleyes:) moet je net zo goed oppassen met rauwe vis... is precies hetzelfde!

14. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Zeg tante, wil je een beetje op je woorden letten en mensen niet dom noemen terwijl je geen idee wie er aan de andere kant van het net zit? Het is een gegeven dat je moet oppassen met de straat oversteken. Vraag maar aan je ouders, die hebben je dat zelf geleerd. En jullie zeggen dat je ook moet oppassen met verse vis... Dan is dat DUS hetzelfde. Bij alles wat je doet neem je een risico.

En nee, rauw vlees en verse / rauwe vis is niet precies hetzelfde maar goed dat ga ik hier niet voor de 100e keer uitleggen. Iedereen moet lekker zelf weten wat ie doet...
    En Marriedgirl: ik ben het helemaal eens met wat je zegt over de sushi van de AH: die is niet echt vers dus beter niet nemen. Daarin tegen kan ik iedereen (met een dikke portemonnaie) de sushibar van het Okura in Amsterdam aanraden :D

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

dus als iemand domme opmerkingen plaatst mag je daar niet op reageren, omdat je niet weet tegen wie je het hebt? :( Misschien moet je ook wat beter lezen, want ze noemt jou niet dom hoor, maar je opmerking. En daar heeft ze imo gelijk in.

16. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ah.. dus we moeten niet uitkijken wanneer we de straat oversteken? mmm... Of nemen jullie gewoon aanstoot aan de vergelijking dat je met alles wat je doet een risico neemt voor je ongeboren kind en dat OOK jij het dus niet allemaal kan controleren?
    Dat je de opmerking misschien wat flauw vindt (omdat je nu eenmaal je erg streng aan de 'regeltjes houdt vergeleken met bijvoorbeeld mijzelf) prima.. maar dom is iets waar je erg mee moet oppassen.

17. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ellen, je moet wel goed lezen. JszdT noemt jou niet dom, ze noemt jouw opmerking dom. Niet meteen zo hoog van de toren zeg!

18. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Okay, okay... de opmerking 'oppassen met de straatoversteken' is dom. Lijkt me logisch

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja dat vind ik inderdaad ook een domme opmerking. Zeg je dat ook tegen mensen die zeggen dat je moet oppassen met roken? Of drinken? Mens wat ben jij fel zeg.

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

In vergelijking met het onderwerp wel ja.

Deel Deze Pagina