Ik ben nu (bijna) 30 weken zwanger en ik red het mentaal niet meer. Heb tot vorige week de hele tijd (hard) doorgewerkt, maar afgelopen week een paar flinke tegenvallers gehad thuis (oma overleden, baby problemen etc) waardoor ik opeens over het randje gekukeld ben. Ik ben naar het werk gegaan vandaag, begon daar meteen te huilen dus heb het maar meteen met mijn leidinggevende overlegd. Mijn leidinggevende vond het niet zo leuk en zou het met onze locatiedirecteur gaan overleggen. Maar wat moet ik nu doen? Mijzelf ziekmelden en wachten totdat zij komen met de bedrijfsarts? Een gesprek met de bedrijfsarts aanvragen en tot die tijd blijven werken? Mijzelf ziekmelden en een gesprek met de bedrijfsarts aanvragen?
Wat rot dat je je zo voelt. Ik zou je adviseren om inderdaad je ziek te melden en een afspraak te maken met de bedrijfsarts. Als het niet meer gaat, gaat het niet meer. Dat is nou eenmaal zo tijdens een zwangerschap. Dus niet doorwerken omdat je baas het niet leuk vind! Sterkte!
Ziekmelden bij je werkgever en aangeven dat je een gesprek wil met de bedrijfsarts. Waarschijnlijk zal je werkgever hier zelf al mee komen, want als jij zwangerschapsgerelateerd thuis zit, krijgen ze je salaris vergoed van het UWV. Je zegt zelf al dat je baby problemen had, dan zou ik al helemaal niet meer gaan werken! Je baby gaat vòòr alles en dan kan de werkgever op zijn kop gaan staan, dan kwam ik echt niet meer.
Idd in eerste instantie ziek melden en in overleg gaan met de bedrijfsarts. Evt zou je kunnen overwegen om eerst minder te gaan werken, mocht je dat wel trekken. Maar gaat het niet, dan gaat het gewoon niet.... en dan is het gewoon 100% thuis zitten hoor. De meeste arbo-artsen zijn zeer voorzichtig met zwangere vrouwen hoor.