lange baarmoeder

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door rce86, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Hallo hallo

Ik ben net bij de vlk geweest en zij vertelde mij dat ik een lange baarmoeder had, en dat het wel belangrijk was dat ze dat vermeldde op de zwangerschapskaart ... Ook schreef ze eerst op 22-24 weken terwijl ik 24 weken ben en later haalde ze dus de 22 weken weg en schreef ze lange baarmoeder op!
    Wat is er zo anders aan een lange baarmoeder?
    En wat houdt een lange baarmoeder nou precies in?, want voel hem alleen maar heel laag schoppen. Het hartje hoor ik ook alleen heel laag!
    (ik heb ook nog bijna geen buikje)

Ik vertelde ook dat ik over 2 weken een pretecho liet maken, toen zei ze dan moet je maar even extra vragen of ze het buikje even goed opmeten.
    Op dat moment dacht ik van hm ja oke;) maar nu maak ik me toch wel een beetje druk.. is dat ergens voor nodig?

Heb nu ook sinds een paar dagen vanaf het moment dat ik in bed ga liggen pijn in me buik(soort van menstruatie/darm stekerig pijn) De vrl kundige vond het erg belangrijk dat als ik er nog 2 dagen last van ahd dat ik ze even opbelde!
    Zou u weten wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt en sorry voor het lange verhaal ;)!

Groetjes

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

een lange baarmoeder wil zeggen dat ie misschien iets hoger ligt dan je bij de zwangerschapsduur zou verwachten en wat minder in de breedte van je buik. we schrijven dat op zodat een collega beter de maten kan interpreteren. Het is prima dat je je kindje laag voelt schoppen, het kindje heeft alle ruimte in je buik en zal die ook benutten. Het maakt niet uit dat je nog bijna geen buikje hebt, de baby groeit prima.
    Ik weet niet waarom ze vraagt om het buikje extra op te meten. Als alles ok was bij de 20 weken echo zie ik daar geen reden voor.

Mirjam

3. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Dankje, maak ik me daar in ieder geval geen zorgen meer over!
    Maar heb nog steeds last van buikpijn, soort van ongesteldheidgevoel die af en toe wat erger wordt...Weet je misschien wat dat zou kunnen zijn? Of is het verstandig de vlk even te bellen?

Groetjes

Deel Deze Pagina