mag je alles eten tijdens borstvoeding?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door babylove 85, 25 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    hoi dames,

misschien staat het hier niet op de juiste plaats maar weet niet goed waar ik het anders moet zetten.

als je na de bevalling borstvoeding gaat geven, mag je dan gewoon terug alles eten? zoals carpaccio, steak , filet americain... en nog zoveel meer wat ik al zoooooooo erg gemist heb???

ben benieuwd...

grtjs

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Die dingen mag je allemaal wel eten, geloof ik. Je moet alleen uitkijken met scherpe kruiden, ui, knoflook, koolsoorten. Want die kunnen krampjes en buikpijn veroorzaken bij je baby.

3. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    oh oke bedankt voor de tips luppy ... dat wist ik niet.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.958
    113
    Vrouw
    Ik heb altijd alles gegeten.... Wij zijn nogal van de Aziatische keuken hier :D
    Mijn kids hebben eigenlijk geen noemenswaardige krampjes gehad.
    Kortom, het kán dat baby reageert,maar het hoeft niet.

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ja hoor, je mag alles eten. Ik heb altijd kruiden etc gegeten. Nooit last van gehad. Zou het niet bij voorbaat al laten. Als je merkt dat je kleintje er last van heeft dan kun je alsnog laten staan.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn oudste had last van zuurkool, maar verder niet van kruiden of rode kool. Dus dat moest ik wel even laten staan.

7. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Idd wat luppy zegt. Ook op citrusvruchten kunnen ze heftig reageren.
    Maar dat verschilt per kind.
    Bij mn dochter kon ik vrij snel alles weer eten, bij mn zoon niet. Hij reageerde er heel heftig op.

Alchohol mag niet tijdens de bv( als je kind nog nachtvoeding krijgt)
    En met cafeine ook niet veel nemen, daar kan je kind erg onrustig van worden

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In principe mag alles. Alcohol gaat wel over in moedermelk. Als er Meern tijd tussen doe voedingen zit, kan het weer wel. Eén glas is na 2 uur uit je bloed en dus ook uit je melk.

Er zijn een aantal voedingsstoffen die hierboven al worden genoemd die onrust / krampjes zouden kunnen veroorzaken. Als een kind echt een zware koemelkallergie heeft, kan je kindje er ook op reageren als jij zuivel drinkt. Maar bij de meeste kinderen speelt dat helemaal niet. Je kunt dus in principe gewoon alles eten. Mocht je een kindje hebben dat veel last heeft van krampjes, kun je dan gaan uitproberen wat het zou kunnen zijn. Maar ik zou zeker niet bij voorbaat al vanalles uit je dieet schrappen.
    Eet gewoon gevarieerd en (meestal) gezond. Daar hebben jij èn je baby het meeste aan.

9. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    oh super fijn al die tips... ik zal het dan wel wat moeten aftasten wat ons kleintje misschien niet zo goed zal verdragen ofzo... maar ben gewoon al super blij dat ik terug een carpaccio en een broodje americain kan eten :D haha ! alcohol dat maakt me niet zoveel uit dat kan ik nog wel enkele maanden schrappen daar geef ik niet zoveel om

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Jahoor, lekker genieten.
    Alcohol liever niet,
    Koffie dronk ik zelf minder als 'normaal', max 2 kopjes
    Bij mn zoon merkte ik weinig reactie op mijn eten. Alleen na een keer chinees eten, denk door de babi pangang.

11. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ik eet alles! :)

Kon een tijdje niet want dl kreeg daar echt krampjes van, dus wanneer ik lekker chocolade had gegeten ging zij huilen. Toen maar even mijn dieet aangepast :)

Ik was super blij toen ik eindelijk weer mijn carpaccio en filet americian op mocht, haha

Alleen alcohol durf ik echt niet aan, ze zeggen dat het na 2 uur eruit is, maar ik geloof dat gewoon niet....

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Alles behalve ASPERGES! daar gaat je melk van stinken :$

13. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Lekker van je eten gaan genieten hoor.
    Als je begint met borstvoeding zou ik overigens voor tijdens 't voeden vooral water en wat te eten klaarzetten.
    Ik weet dat ik de eerste paar maanden liters water heb gedronken en écht onwijze honger (dat had niets meer met trek te maken) kon krijgen tijdens 't voeden.
    Net alsof hetgeen opgedronken werd, direct moest worden aangevuld.

Ik heb nergens rekening mee gehouden.
    Want, zoals mijn HA zei... denk je dat de moeders in Azië ineens stoppen met het eten van "peper en kool"?

Wel met alcohol, want dat is natuurlijk weer een heel ander verhaal.
    Ik kreeg destijds het advies om te drinken, tijdens het voeden, hoe gek dat ook staat. Maar als je dan een volgende voeding 2-3 uur later geeft, is 't weer uit je systeem. En anders even kolven en weg doen.

Echter, in geval van echte voedselallergie (maar daar ga je natuurlijk niet bij voorbaat van uit) zou het wel kunnen zijn dat je rekening met bepaalde zaken zou moeten houden.

Succes met de borstvoeding hoor!

14. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste bleek koemelkallergie te hebben, daarvoor ging ik op dieet. Maar bij de jongste nu eet ik gewoon alles en dat gaat prima! Geen last van kool, bonen, ui of kruiden. En ook over asperges hoor ik geen klachten ;)

Deel Deze Pagina