Hoi, Ik heb verschillende dingen gehoord over vis tijden de zwangerschap. Mag ik dan nu wel bijvoorbeeld vis van de visboer? en bijvoorbeeld geen verpakte vis van de supermarkt? Ik weet wel dat je geen rauwe vis mag zowiezo. En zoute haring? Daarvan heb ik gehoord dat het wel mag. En ik heb daar z'n trek in. En hoe zit het met visolie capsules? is dat verstandig om te nemen tijdens de zwangerschap? ik slik wel al multivitaminen voor zwangere vrouwen. Alvast bedankt. Groetjes van wendy
Goedenavond, er wordt geadviseerd twee keer per week vis eten. Haring valt daar ook onder. Op de site van het voedingscentrum staat goed uitgelegd welke vis je wel en niet mag eten in de zwangerschap. Als je aan de 2x per week komt is het slikken van visolie capsules niet nodig. Lukt dat niet, dan wordt het aangeraden wel te slikken in de zwangerschap. Succes! Groetjes Monique
Oke, Maar zoute haring is rauw, of bedoelen ze zure haring? En is het nou zo dat verpakte vis uit de supermarkt niet mag? maar verse vis van de visboer wel? Groetjes van wendy
Goedemiddag, zowel de zure als de zoute haring mag! Dus geniet er lekker van! Voorverpakte vis, zoals gerookte zalm uit de supermarkt wordt afgeraden. Haal je het vers bij de visboer, dan mag het wel. Succes! Groetjes Monique